Μικρό αυτοκίνητο, μεγάλες ευκαιρίες. Η Hyundai ξέρει από παλιά, ότι τα καλά πράγματα έρχονται σε μικρές συσκευασίες και έτσι έχει προσθέσει το Inster στη γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, μαζί με τα Ioniq 5, Ioniq 6 και το ηλεκτρικό Kona. Τα πλεονεκτήματα του Inster ξεπερνούν τις προσδοκίες, αναφορικά με το μέγεθός του και η Hyundai έχει δημιουργήσει ένα πραγματικά ελκυστικό συνολικό πακέτο.
Η αυτοκινητοβιομηχανία από την Κορέα, λανσάρει το Inster με τιμές που ξεκινούν λίγο κάτω από τα 24.000 ευρώ. Το Inster επίσης είναι φθηνότερο από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές, όπως το Citroen e-C3, το Renault R5 ή το VW ID.2, αν τελικά βγει στη παραγωγή. Μόνο το Dacia Spring ή το Leapmotor T03, θα είναι φθηνότερα.
Το Inster είναι συγκριτικά μικρό σε μήκος στα 3,83 μέτρα και ασυνήθιστα στενό στα 1,61 μέτρα. Το μεταξόνιο των 2,58 μέτρων, προσφέρει αρκετό χώρο για τα γόνατα και 280 έως 351 λίτρα χώρου φόρτωσης για τις βαλίτσες και 1.059 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Με εντυπωσιακά πλαστικά «φρυδάκια» στους τροχούς, όμορφη εμφάνιση και ράγες οροφής, το Inster δείχνει σε κάθε περίπτωση ένα στιβαρό όχημα. Στο εσωτερικό η ατμόσφαιρα, προσφέρει μια δανεισμένη γοητεία από το Kona. Ομολογουμένως, η αφθονία του πλαστικού δείχνει λίγο φθηνή σε κάποια σημεία, αλλά αυτό εξαργυρώνεται από στοιχεία όπως οι δύο μεγάλες οθόνες πίσω και δίπλα από το τιμόνι και ένας εκπληκτικός αριθμός επιλογών, από τα κλιματιζόμενα καθίσματα, μέχρι το θερμαινόμενο τιμόνι.
Το μικρό αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ένα διπλό πίσω κάθισμα, που γλιστράει 16 εκατοστά, ενώ και τα δύο μπροστινά καθίσματα μπορούν μαζί με ένα μαξιλάρι στο ενδιάμεσο, να διπλώσουν όλα μαζί προς τα κάτω, για να σχηματίσουν μια μεγάλη επίπεδη περιοχή, για ανάπαυση ή ακόμα και ύπνο.
Στην Κορέα, αυτό το γοητευτικό, μέτριου μεγέθους αυτοκίνητο, κυκλοφορεί ήδη στην αγορά εδώ και δύο χρόνια ως Casper, με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για τη μετατροπή του σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η κορεατική εταιρεία έχει μακρύνει το μεταξόνιο περίπου 20 εκατοστά, για να δημιουργήσει χώρο στο πάτωμα για την μπαταρία.
Η βασική έκδοση έχει ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας 42 kWh και επαρκεί για 300 χιλιόμετρα. Αν ξοδέψετε λίγο περισσότερα από 25.000 ευρώ, λαμβάνετε μια μπαταρία με χωρητικότητα 49 kWh και μπορείτε να περιμένετε μια αυτονομία 370 χιλιομέτρων. Στην πρεμιέρα τον Ιούνιο, η κορεατική εταιρεία δήλωσε αυτονομία 355 χιλιομέτρων. Η Hyundai προσφέρει επιλογές με τους κινητήρες και ανάλογα με την μπαταρία, εγκαθιστά κινητήρες με ισχύ 96 PS για 140 χλμ./ώρα, ή 115 PS για μέγιστη τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.
Ενώ το Inster είναι «ζωηρό» στην πόλη και φυσικά απίστευτα εύκολο στο χειρισμό, κάνει επίσης μια εκπληκτικά «ώριμη» εντύπωση στον αυτοκινητόδρομο, όπου δείχνει στιβαρό και ευθύβολο. Μόνο όταν τα πράγματα γίνονται απανωτά «στριφτερά», το κοντό μεταξόνιο και το στενό μετατρόχιο, αναγκάζουν τον οδηγό να μετριάσει τους ρυθμούς και τον ενθουσιασμό του.
Η αργοπορία είναι επίσης στην ημερήσια διάταξη στο σταθμό φόρτισης επειδή, ενώ η μέγιστη ισχύς των 11 kW στο wallbox είναι σχετικά αποδεκτή, δύσκολα μπορείς να μιλήσεις για γρήγορη φόρτιση στα 85 kW σε συνεχές ρεύμα. Αλλά κάπου εδώ πρέπει να δούμε και το κόστος, που στο μεγαλύτερο μέρος το «σηκώνουν» οι μπαταρίες. Και επειδή οι μπαταρίες είναι μικρές, μπορούν να χρειαστούν περίπου 30 λεπτά στην καλύτερη περίπτωση, για το επίπεδο φόρτισης 10-80%.
Η μπαταρία μπορεί επίσης να προετοιμαστεί με το πάτημα ενός κουμπιού για μικρότερους χρόνους φόρτισης, η αντλία θερμότητας αυξάνει την απόδοση του κλιματισμού και χάρη στο Vehicle-To-Load, το Inster γίνεται μια φορητή «τράπεζα ισχύος» για ηλεκτρικά ποδήλατα κλπ. Φαίνεται απίθανο ότι η Hyundai πρόκειται να κερδίσει πολλά από το Inster, επειδή το κόστος είναι υψηλό και η τιμή προορίζεται να είναι χαμηλή. Ωστόσο, δεν είναι τυχαίο ότι τα κεντρικά γραφεία της Ευρώπης στο Όφενμπαχ της Γερμανίας, ήδη υποθέτουν ότι το Inster θα είναι σύντομα το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο τους.
Inster (μικρή μπαταρία) | Inster (μεγάλη μπαταρία) | |
---|---|---|
Ισχύς | 96 PS | 115 PS |
Τελική ταχύτητα | 140 χλμ./ώρα | 150 χλμ./ώρα |
Επιτάχυνση | 11,7 δευτ | 10,6 δευτ |
Μπαταρία | 42 kWh | 49 kWh |
Αυτονομία | 300 χλμ | 370 χλμ |
Δυνατότητα φόρτισης AC | 11 kW | 11 kW |
Χρόνος φόρτισης AC | 4 h | 4:35 h |
Δυνατότητα φόρτισης DC | 73 kW | 85 kW |
Χρόνος φόρτισης DC 10-80% | 30 λεπτά | 30 λεπτά |