Πόσο ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ακούστε το άρθρο

Οι μπαταρίες και τα ηλεκτρικά συστήματα υψηλής τάσης, μπορεί να αποτελούν κίνδυνο πυρκαγιάς. Αλλά στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι εξίσου ασφαλή με τα άλλα αυτοκίνητα.

Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εξίσου ασφαλή στον ίδιο βαθμό, με όλα τα άλλα. Και χάρη σε μια σειρά προσεγμένων χαρακτηριστικών που στοχεύουν στην προστασία των επιβατών και των άλλων χρηστών του δρόμου.

Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ασφαλή σε ένα ατύχημα;

Διαθέτουν παρόμοιες προδιαγραφές σχεδιασμού και κατασκευής με τα αντίστοιχα βενζίνης και ντίζελ. Έτσι, περνούν από την ίδια προσεκτικά επεξεργασμένη διαδικασία, για να γίνουν αυτά τα μηχανήματα όσο το δυνατόν πιο ασφαλή.
Ένας τομέας ανησυχίας, ωστόσο, είναι η φωτιά. Πριν από μερικά χρόνια, μια σειρά ατυχημάτων ηλεκτρικών οχημάτων, είχαν ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να καούν ολοσχερώς.
Έτσι αυτό προκάλεσε νευρικότητα στους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Και μπορεί να πιστεύετε ότι η πυρκαγιά είναι πιο πιθανή σε ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Αλλά στην πραγματικότητα ένα EV, είναι εξίσου πιθανό να υποφέρει από πυρκαγιά μετά από σύγκρουση.

 

Εάν συμβεί το χειρότερο, το μεγαλύτερο πιθανό πρόβλημα με την μπαταρία ιόντων λιθίου ενός EV, είναι κάτι που είναι γνωστό ως θερμική διαφυγή.

Εάν αυτή η αυξημένη θερμότητα βλάπτει τα γειτονικά στοιχεία, μπορεί να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση. Και τα εκατοντάδες ή χιλιάδες κύτταρα, αρχίζουν επίσης να καίγονται σε μια ολοένα και πιο σφοδρή φωτιά. Και μπορεί να είναι αδύνατο να σβήσει.

Προστασία της μπαταρίας

Η Polestar, για παράδειγμα, έχει αναπτύξει ακόμη και δύο παραμορφώσιμες δομές αλουμινίου, εκατέρωθεν του μπροστινού διαφράγματος του μοντέλου . Γνωστά ως μπλοκ SPOC (σοβαρή μερική σύγκρουση). Και αυτά εμποδίζουν τους μπροστινούς τροχού,ς να χτυπήσουν την μπαταρία, κατά τη διάρκεια μιας μετωπικής σύγκρουσης.

Ωστόσο, από την 1η Ιουλίου 2019, έγινε νομική απαίτηση για όλα τα νέα ηλεκτρικά οχήματα, να διαθέτουν ηλεκτρονικό πομπό θορύβου. Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν δύο συσκευές. Και συνήθως είναι τοποθετημένες, πίσω από τον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα.

Έτσι παράγουν ήχο σε συχνότητα παρόμοια με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, με παρόμοια ταχύτητα. Και είναι ιδιαίτερα αισθητό όταν παρκάρετε, εκπέμποντας ένα χαμηλό «κλαψούρισμα» όταν το αυτοκίνητο κάνει ελιγμούς.

Μπορείτε να φορτίσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη βροχή;

Λένε ότι το νερό και ο ηλεκτρισμός δεν αναμειγνύονται. Και επομένως είναι φυσικό να συμπεράνουμε ότι η σύνδεση σε ένα ηλεκτρικό σύστημα υψηλής τάσης όταν βρέχει, είναι μια συνταγή για καταστροφή. Ευτυχώς, η πραγματικότητα δεν είναι τόσο συγκλονιστική.

Για αρχή, το βύσμα ηλεκτρικής φόρτισης και η πρίζα στο αυτοκίνητο είναι προσεκτικά σχεδιασμένα. Για να διασφαλίζουν, ότι υπάρχει πολύ μικρή είσοδος νερού ή σωματιδίων βρωμιάς, ενώ οι ίδιοι οι σταθμοί φόρτισης είναι ανθεκτικοί στις καιρικές συνθήκες.

Και συμπεριλαμβανομένου του εάν υπάρχει νερό σε κάποια από τις συνδέσεις. Έτσι, μπορείτε να το συνδέσετε με σιγουριά ανεξάρτητα από τον καιρό.

 

abb_img