Η ADAC πραγματοποίησε μια μακροχρόνια δοκιμή αντοχής του ηλεκτρικού Volkswagen ID.3 του 2020 και παρουσιάζει τώρα τα αποτελέσματα, έπειτα από 160.000 χιλιόμετρα εντατικής χρήσης. Το γενικό συμπέρασμα είναι θετικό, επιβεβαιώνοντας πως το ηλεκτρικό hatchback της VW, παραμένει σε πολύ καλή κατάσταση, τόσο σε μηχανικό όσο και σε ενεργειακό επίπεδο.
Σύμφωνα με την ADAC, η μπαταρία 77 kWh του ID.3, εξακολουθεί να διατηρεί 91% της αρχικής χωρητικότητάς της, γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου 478 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας, με βάση την αρχική τιμή των 525 χλμ. WLTP. «Δεν είναι μόνο η τεχνολογία μπαταρίας και φόρτισης που εντυπωσιάζει, αλλά και τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας – όπως το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και η άνεση των καθισμάτων», αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα.
Άνεση και οδηγική εμπειρία
Το ID.3 προσφέρει επαρκή χώρο για τέσσερις επιβάτες, καθώς και ένα πορτμπαγκάζ που καλύπτει τις βασικές ανάγκες. Σε μεγάλες αποστάσεις, ξεχωρίζει για την ισορροπημένη του συμπεριφορά και τα άνετα καθίσματα. Στην αστική οδήγηση, εντυπωσιάζει με την ευελιξία και τον μικρό κύκλο στροφής. Ωστόσο, εντοπίστηκε ως αδυναμία η έλλειψη δυνατότητας ρυμούλκησης (πέρα από σχάρες ποδηλάτων), περιορίζοντας την πρακτικότητα σε ορισμένες χρήσεις.
Βελτιώσεις μέσω λογισμικού και κατανάλωση
Στην αρχή, η λειτουργία του συστήματος infotainment και γενικά του λογισμικού, προκάλεσε κάποιες δυσκολίες, αλλά αυτές διορθώθηκαν μέσω ενημερώσεων. Η κατανάλωση ρεύματος σταθεροποιήθηκε στις 23 kWh/100 χλμ., χάρη και στη βελτιωμένη θερμική διαχείριση.
Τεχνικά προβλήματα και αξιοπιστία
Κατά τη διάρκεια των 160.000 χιλιομέτρων, υπήρξαν κάποιες τεχνικές αστοχίες:
-
Ράγισμα παρμπρίζ λόγω πέτρας στα 24.000 χλμ.
-
Βλάβη στον άξονα μετάδοσης στα 55.000 χλμ. (αντιμετωπίστηκε εντός εγγύησης)
-
Προβλήματα με την κεραία GPS και αισθητήρα παρκαρίσματος
-
Βλάβη στο μηχανισμό της πίσω πόρτας
-
Αντικατάσταση της μπαταρίας 12V λίγο πριν τα 160.000 χλμ.
Όλα τα περιστατικά επιδιορθώθηκαν, με κόστος που δεν ξεπέρασε τα μεσαία τριψήφια ποσά.
Αξία μεταπώλησης και οικονομική απόδοση
Η υπολειμματική αξία του ID.3 Pro S, βάσει στοιχείων της DAT, είναι περίπου 49% της αρχικής τιμής (23.861€ από τα 48.550€). Η εγγύηση του αυτοκινήτου λήγει στα 160.000 χλμ., αλλά η εγγύηση της μπαταρίας ισχύει μέχρι να πέσει κάτω από 70% της χωρητικότητας – κάτι που, προφανώς, δεν έχει συμβεί ακόμα.
Το τελικό συμπέρασμα της ADAC είναι ότι το VW ID.3 αποτελεί ένα αξιόπιστο, οικονομικά βιώσιμο και τεχνολογικά ώριμο ηλεκτρικό όχημα, το οποίο αντέχει στο χρόνο, ακόμα και με έντονη χρήση.
Πηγή: elektroauto-news.net


