Το εμβληματικό SUV Denza N9 της BYD εθεάθη στο Λονδίνο, στο Ηνωμένο Βασίλειο χωρίς καμουφλάζ, πριν από την εγχώρια κυκλοφορία του. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα «φρέσκο» όχημα, χωρίς προστατευτικό φιλμ καμουφλάζ. Το γεγονός ότι το Denza N9 εντοπίστηκε στο Λονδίνο, υποδηλώνει ισχυρές φιλοδοξίες για τις πωλήσεις στο εξωτερικό. Το N9 είναι ένα SUV 5,3 μέτρων με έως και 965 ίππους.
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το Denza N9 χωρίς καμουφλάζ. Διατηρεί την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, με λεπτές λωρίδες φώτων κάτω από τους κύριους προβολείς. Το αυτοκίνητο έχει κλειστό μπροστινό άκρο, χωρίς μάσκα ψυγείου. Ο μπροστινός προφυλακτήρας του, διαθέτει μια εισαγωγή αέρα σε τραπεζοειδές σχήμα.
Το Denza N9 έχει στιβαρή εμφάνιση και ψηλή γραμμή για το καπό. Το αυτοκίνητο δείχνει να έχει κάμερες αντί για πλευρικούς καθρέφτες και αναδιπλούμενες χειρολαβές θυρών. Οι ζάντες πολλαπλών ακτίνων και οι θόλοι των τροχών βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, υποδηλώνουν ότι πρόκειται για ένα crossover υψηλής ποιότητας, σχεδιασμένο για τις αστικές μετακινήσεις. Οι κολόνες D επίσης του N9, έχουν τα εμβλήματα της Denza πάνω τους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα LiDAR στην οροφή.
Από πίσω, το Denza N9 έχει ένα ζευγάρι επιμήκεις μονάδες πίσω φώτων, με ενσωματωμένα δυναμικά φλας. Διαθέτει επίσης πίσω προφυλακτήρα από γυαλιστερό μαύρο πλαστικό. Ένα σήμα στο κάτω αριστερό μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών, λέει Denza N9 στα κινέζικα. Και αυτό στην κάτω δεξιά γωνία λέει, e3 BYD. Το N9 βρίσκεται λοιπόν στην πλατφόρμα e3 της BYD. Υποστηρίζει παραλλαγές κινητήρων BEV και PHEV. Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο εάν το αυτοκίνητο είναι πλήρως ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό.
Το Denza N9 της BYD, είναι ένα SUV πλήρους μεγέθους με μήκος αμαξώματος περίπου 5,3 μέτρα. Άρα, είναι 250 χλστ μακρύτερο από το Range Rover. Οι κύριοι εγχώριοι αντίπαλοι του N9 είναι το Li Auto L9 και το Aito M9. Στο εσωτερικό, το κορυφαίο crossover της Denza, έχει τρεις σειρές καθισμάτων με διάταξη 2 + 2 + 3. Η δεύτερη σειρά του, προσφέρει δύο ανεξάρτητα καθίσματα σαν αυτό του οδηγού. Η κεντρική του κονσόλα, έχει ένα σχέδιο με τρεις οθόνες. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του Denza N9, είναι ένα κουτί αποθήκευσης, με λειτουργίες θέρμανσης και ψύξης.
Το Denza N9 πιθανότατα υιοθετεί επιλογές κινητήρων παρόμοιες με εκείνες του Denza Z9 GT. Το τελευταίο, είναι διαθέσιμο σε παραλλαγές BEV και PHEV. Η ηλεκτρική έκδοση του, διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα με ισχύ 313 PS και δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα με ισχύ 326 PS έκαστος. Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 965 PS. Η έκδοση PHEV έχει τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες για 870 PS και έναν θερμικό κινητήρα 2 λίτρων με ισχύ 272 PS.
Το Denza N9 θα κοστίζει λιγότερο από 500.000 γιουάν (70.760 USD ή 64.685 EUR) στην Κίνα. Το κατά προσέγγιση εύρος τιμών του, για τις αγορές του εξωτερικού είναι ακόμη άγνωστο.
Η Denza είναι μια κορυφαία μάρκα υπό την BYD , που ιδρύθηκε το 2011 από την BYD και τη Mercedes-Benz. Το 2021, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε το μερίδιό της στην Denza στο 10%. Τον Σεπτέμβριο του 2024, η BYD ανέλαβε το 100% της ιδιοκτησίας της Denza. Αυτή η μάρκα πούλησε 89.804 αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Η BYD σχεδιάζει να φέρει το Denza στην Ευρώπη με το Denza Z9 GT wagon ως αυτοκίνητο εκκίνησης. Φαίνεται ότι σε λίγο θα ακολουθήσει το Denza N9 SUV, όπως φάνηκε και στο Λονδίνο.
Προηγουμένως, το site CarNewsChina, ανέφερε ότι η BYD βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανούς αντιπροσώπους για την εισαγωγή της Denza στην Ευρώπη. Θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της με το Denza Z9 GT wagon. Αργότερα, η σειρά μοντέλων της στην Ευρώπη, θα συμπληρωθεί από το crossover εκτός δρόμου Fang Cheng Bao. Η ακριβής ημερομηνία της ευρωπαϊκής κυκλοφορίας του Denza είναι άγνωστη. Ελπίζουμε ότι η BYD θα αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 14 Οκτωβρίου.