Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Γόνος της αναπτυσσόμενης οικογένειας της BYD, το Plug-in υβριδικό Seal είναι η τελευταία προσθήκη στη γκάμα μοντέλων της μάρκας στην Ελλάδα.

Ακούστε το άρθρο

Γόνος της αναπτυσσόμενης οικογένειας της BYD, το Plug-in υβριδικό Seal U DM-i είναι η τελευταία προσθήκη στη γκάμα μοντέλων της μάρκας στην Ελλάδα.

Ενώ στην Ελλάδα πολύ πρόσφατα γνωρίσαμε την BYD, το όνομα της οποίας είναι το ακρωνύμιο του «Build Your Dreams», η εταιρία είναι ένας πραγματικός κολοσσός. Του οποίου ένα μέρος μόνο ασχολείται με τα αυτοκίνητα, ενώ έχει μεγάλη διείσδυση στα ηλεκτρονικά και στις σιδηροδρομικές μεταφορές με συνολικά 900.000 εργαζόμενους Παγκοσμίως. Και πολλά εκατομμύρια πελάτες, αφού είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη εβδομάδα βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της το όχημα με αύξοντα αριθμό 9 εκατομμύρια. Την περασμένη χρονιά η μάρκα είχε πωλήσεις άνω των 3ων εκατομμυρίων μονάδων ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2024 έχει σημειώσει 1,67 εκατομμύρια πωλήσεις, τις διπλές από την Tesla.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

 

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Ελληνική αντιπροσωπεία της BYD, o Όμιλος Σφακιανάκη, προχωρά το πλάνο για 10 σημεία πώλησης στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του έτους, με ναυαρχίδα το BYD ecosystem store που θα δημιουργηθεί στον Άλιμο. Χαρακτηριστική αυτής της αφοσίωσης είναι η φράση του Προέδρου το Ομίλου, Σταύρου Τάκη, o ο οποίος ανέφερε: «Όποια μάρκα έχουμε στα χέρια μας θα ανθίσει». Έτσι στην παρουσίαση του Seal U DM-i είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και άλλα τρία μοντέλα. Το BAO 5, το U8 των 1.200 ίππων που μάλιστα είδαμε ζωντανά να περιστρέφεται 360ο γύρω από το εαυτό του και το άκρως εντυπωσιακό Hypercar U9 των 1.306 ίππων και 1.680 Nm ροπής που επιταχύνει 0-100 σε 2,36 δευτερόλεπτα.

Δείτε ακόμα: Η BYD ήταν η τρίτη μάρκα τον Ιούλιο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Το BYD Seal U DM-i

Σήμερα η γκάμα της BYD στην Ελλάδα αποτελείται από τα Dolphin, Atto 3,Seal, Seal U και το Seal U DM-i. Όλα ανήκουν στην υπομάρκα «Ocean» ενώ ουσιαστικά η BYD αποτελείται και από άλλες τέτοιες υπομάρκες (Dynasty, BAO, Denza, Yangwang και Shark).

Το Seal U DM-i είναι το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο που λανσάρει η BYD στην Ευρώπη. Ένα D-SUV το οποίο, πιστό στον προσδιορισμό της εταιρείας «Premium accessible» έχει μονάχα ένα επίπεδο  εξοπλισμού, εξαιρετικά πλούσιο και με ανταγωνιστικό κόστος αγοράς. Έρχεται σε δύο εκδόσεις, Boost (με κίνηση στους εμπρός τροχούς) και Design (με κίνηση σε όλους τους τροχούς) και είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα e-platform 3.0. Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο του είναι η μπαταρία blade με φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP). Η οποία αποτελείται από πολλές λεπτές επιμήκεις κυψέλες που μοιάζουν με λεπίδες. Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της είναι ότι δεν αναφλέγεται αν χτυπηθεί ή τρυπηθεί. To «DM» στην ονομασία του μοντέλου σημαίνει Dual Motor ενώ το «i» συμβολίζει την ευφυΐα της έξυπνης και ενεργειακά αποδοτικής οδήγησης.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Κίνηση σε 2 ή 4 τροχούς

Η έκδοση Boost έχει έναν υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 98 ίππους και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 198 ίππων. Έχει Blade Battery της BYD με χωρητικότητα 18,3 kWh και συνολική ισχύ 218 ίππων. Ενώ η έκδοση Design έχει δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής ισχύος (204 ίππων εμπρός και 164 ίππων πίσω) και την Blade Battery με χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία υποστηρίζεται από τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων και 131 ίππων. Η συνολική μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 324 ίπποι, η συνολική μέγιστη ροπή 550 Nm και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Το BYD SEAL U DM-i έρχεται με δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις: EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode» για τις καθημερινές μετακινήσεις ή την οδήγηση στην πόλη. Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστων την ισχύ που παρέχει η μπαταρία και ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση, υποστηρίζοντας τη μπαταρία.

Η μετάβαση μεταξύ των διαφορετικών λειτουργιών γίνεται πολύ ομαλά, δίνοντας την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενώ ο οδηγός δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την αυτονομία ή για τους τρόπους φόρτισης. Αφού ο κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία (μεταξύ 25% και 70%), ώστε η ηλεκτρική λειτουργία να είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ η μπαταρία φορτίζεται και μέσω της αναγεννητικής πέδησης καθώς και σε πρίζα ή φορτιστή.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων

Η υβριδική δομή της τεχνολογίας BYD DM-i, βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια και δίνει προτεραιότητα στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και στην υψηλή απόδοση. Έτσι το Seal U DM-i μπορεί να επιτύχει κατανάλωση καυσίμου 0,9 λτ./100 χλμ. στην έκδοση Boost και 1,2 λτ./100 χλμ. στην Design (σε κύκλο WLTP). Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την έκδοση Boost είναι 21 kWh/100 χλμ. και για την Design 23,5 kWh/100 χλμ.. Οι αντίστοιχες τιμές κατά την οδήγηση στην πόλη είναι 14,5 kWh/100 χλμ. για την έκδοση Boost και 16,1 kWh/100 χλμ. για την Design.

Επίσης η τετρακίνητη έκδοση έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων και συνολική αυτονομία 870 χιλιομέτρων. Ενώ αντίστοιχα η προσθιοκίνητη έχει 80 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης και συνολική αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων (σε κύκλο WLTP).

Όλες οι εκδόσεις του BYD SEAL U DM-i προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW και ο χρόνος φόρτισης DC (30-80%) είναι 35 λεπτά.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Στην πράξη το Seal U DM-i

Πολλοί έχουν μια αρνητική προκατάληψη για τα οχήματα με καταγωγή από την πατρίδα του BYD. Το Seal U DM-I είναι άλλη μια λαμπρή απόδειξη ότι αυτό δεν ισχύει. Εξωτερικά είναι δυναμικό και όμορφο, με μια διακριτικότητα που μέσα στην καμπίνα δίνει πολλούς πόντους. Ασφαλώς δεν λείπει η ηλεκτρικά περιστρεφόμενη οθόνη αφής από το κέντρο του ταμπλό, που σε αυτή την περίπτωση έχει διαγώνιο 15,6 ίντσες, ενώ χρέη πίνακα οργάνων εκτελεί μια δεύτερη οθόνη 12,3 ιντσών. Συνθετικό δέρμα, πανοραμική ανοιγόμενη οροφή (με σκιάδιο) και ηχοσύστημα 10 ηχείων συμπληρώνουν ένα σύνολο ποιοτικής καμπίνας με μεγάλες δόσεις άνεσης και εργονομίας.

 

Σε αυτό βοηθούν τα χαρακτηριστικά των καθισμάτων, αφού τα εμπρός είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα, ενώ τα πίσω έχουν ρυθμιζόμενη ανάκληση πλάτης και άφθονο χώρο για τους επιβάτες. Δεκάδες αποθηκευτικοί χώροι, μεταξύ τους και ένας κάτω από την κεντρική κονσόλα, βοηθούν στην εύκολη και ασφαλή τακτοποίηση μικρών αντικειμένων. Ενώ την προσοχή μας τράβηξε μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια ασφαλείας: το εργαλείο θραύσης τζαμιών και κοψίματος ζώνης που βρίσκεται σε ειδική βάση μέσα στο υποβραχιόνιο, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο και από τους δύο εμπρός επιβάτες σε περίπτωση που το αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα ή βρεθεί εμπρός σε κακή στιγμή άλλων οδηγών.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Οδηγήσαμε την δικίνητη εκδοχή του Seal U DM-i και είχαμε την ευκαιρία να δούμε επί τω έργω τους κινητήρες και τη συνεργασία τους. Όπως και την ανάρτηση, η οποία παρότι είναι σχετικά σφιχτή δεν κουράζει. Η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι καλύτερη και να περνά περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό. Κατά τα λοιπά η καμπίνα είναι αρκετά ήσυχη, ακόμα και όταν ο οδηγός βυθίζει με το πόδι του το δεξί πεντάλ, ενώ στις συνεχείς στροφές με μέτρια προς υψηλή ταχύτητα ο οδηγός νιώθει το βάρος των 2 τόνων του αυτοκινήτου. Κάτι που στην εξηλεκτρισμένη εποχή που ζούμε είναι πλέον σύνηθες. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων (όχι ότι του λείπουν) αφού το μεγάλο SUV έχει μήκος 4,77 μέτρα, πλάτος 1,89 και ύψος 1,67 μέτρα. Με μεταξόνιό στα 2,76 μέτρα.

Πρώτη δοκιμή: BYD Seal U DM-i

Ο οδηγός έχει στην διάθεση του όχι τρία αλλά έξι προγράμματα οδήγησης. Συγκεκριμένα τα Eco, Normal, Sport, Showfield, Maddy Land και Sand Land, ώστε να επιλέγει το κατάλληλο ανάλογα με το τερέν ή τις διαθέσεις του.

Η τιμή του Seal U DM-i με κίνηση στους εμπρός τροχούς είναι 38.900 ευρώ ενώ η τετρακίνητη κοστίζει 46.500 ευρώ. Βέβαια η εταιρεία παρέχει σημαντικές εγγυήσεις. Για το αυτοκίνητο 6 έτη ή 150.000 χιλιόμετρα και για το σύστημα ηλεκτρικής μετάδοσης και τις μπαταρίες 8 χρόνια ή 200.000 χλμ.

abb_img