Οδηγήσαμε το ολοκαίνουριο Plug-in υβριδικό Cupra Terramar των 272 ίππων στην πρώτη του παρουσίαση στην Ελλάδα.
Το Terramar είναι το νέο C-SUV της Cupra. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο στην Βαρκελώνη, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου στην πόλη Gyor της Ουγγαρίας και αναμένεται να παίξει μεγάλο ρόλο στην αναπτυσσόμενη γκάμα της Ισπανικής φίρμας.
Μιας φίρμας που «γεννήθηκε» πριν από έξι χρόνια και έχει σημειώσει 750.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 2.800 αυτοκίνητα της Cupra και υπάρχουν τέσσερις ειδικοί εκθεσιακοί χώροι, τους οποίους η μάρκα ονομάζει «Cupra Garage».
Μεταξύ δύο κόσμων
Η Cupra έχει ξεκαθαρίσει εξ αρχής ότι δεν αυτοπροσδιορίζεται ούτε ως μαζική ούτε ως Premium μάρκα. Έχει επιλέξει να σταθεί μεταξύ των δύο κατηγοριών και να παρακολουθεί με προσοχή τους νέους «παίκτες» της αγοράς με καταγωγή κυρίως από την άπω ανατολή. Και σύντομα θα ξεφύγει από τα στενά πλαίσια της Ευρώπης και θα αρχίσει την εμπορική της πορεία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Ωστόσο δεν είναι ακόμα βέβαιο αν εκεί θα προφέρει τα ίδια προϊόντα με τη Γηραιά Ήπειρο.
Δείτε ακόμα: To νέο CUPRA Terramar προκρίνεται στους finalists για το «Car of the Year 2025»
Ενδιαφέρον έχει ότι μέσω συνεργασιών με κορυφαίες εταιρείες η Cupra διαθέτει από σκάφη αναψυχής έως ποικιλίες καφέ, αξεσουάρ και είδη ένδυσης.
«Είχαμε δείξει αλαζονεία απέναντι στους Κινέζους»
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Terramar ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Τεχνοκάρ κύριος Γιώργος Βασιλάκης, μίλησε για το μέλλον της μάρκας λέγοντας: «Η Cupra είναι η μάρκα με τη μεγαλύτερη προοπτική στον όμιλο μας» και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην Κινεζική επέλαση που βλέπουμε στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
«Έχουμε εντυπωσιαστεί από τα κινέζικα προϊόντα. Είναι ποιοτικά και αυτό μας προκαλεί φόβο γιατί (οι παραδοσιακοί κατασκευαστές) είχαμε επαναπαυθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Είχαμε δείξει αλαζονεία» είπε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε πως από την πρώτη μέρα που είδε το Formentor κατάλαβε ότι φέρνει μια άλλη ποιότητα και ότι η ανατρεπτική σχεδίαση είναι αυτό που θέλει σήμερα ο κόσμος. Τέλος ανέφερε ότι πιστεύει πως η ηλεκτροκίνηση θα κάνει ένα πολύ μεγάλο άλμα λόγω της τεχνολογίας των μπαταριών που θα φέρει και μείωση στο κόστος. Και έκλεισε λέγοντας: «Το 2025 θα είναι ένα σχολείο για όλους μας, θα δούμε πολλά πράγματα»
Πρωτοποριακή Φιλοσοφία
Το Cupra Terramar έχει ιδιαίτερο σχεδιασμό, κυρίως στο εμπρός μέρος, το οποίο είναι εμπνευσμένο από ρύγχος καρχαρία. Σπορ χαρακτηριστικά, όπως ο πίσω διαχύτης μαρτυρούν τη μη συμβατική φύση του μοντέλου. Το οποίο προσφέρεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, όλα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Έχει μήκος 4,52 μέτρα, πλάτος 1,87 και ύψος 1,58. Στα πλαίσια της εξατομίκευσης του το Terramar έχει μια γκάμα 8 εξωτερικών χρωματισμών, 7 σχεδίων στις ζάντες και τριών επενδύσεων σαλονιού.
Design, εργονομία και ποιότητα Terramar
Ο σχεδιασμός της καμπίνας των επιβατών έχει την λογική του κόκπιτ. Μια ψηλή κεντρική κονσόλα στέκεται μεταξύ των εμπρός καθισμάτων και φιλοξενεί μια σειρά χειριστηρίων και αποθηκευτικών χώρων. Πάνω στο ταμπλό συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την οθόνη αφής του infotainment με διάμετρο 12,9 ιντσών. Από εκεί γίνεται πάνω στο παρμπρίζ προβολή του πολύ καλού head-up display που προστίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Η ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι στα επίπεδα μοντέλων της premium κατηγορίας και η εργονομία προσεγμένη, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Από πλευράς χώρου αποσκευών το Terramar προσφέρει 400 λίτρα στις plug-in υβριδικές εκδόσεις και 140 περισσότερα σε αυτές που διαθέτουν μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πέντε επιλογές κινητήρα
Η Cupra εξοπλίζει το Terramar με 5 διαφορετικούς κινητήρες. Τον ήπια υβριδικό 1,5 eTSI με ισχύ 150 ίππων, τους 2λιτρους TSI 204 και 265 ίππων στις τετρακίνητες εκδόσεις και δύο εκδοχές Plug-in Hybrid 1,5 TSI με ισχύ 204 και 272 ίππων.
Η δεύτερης γενιάς Plug-in Hybrid τεχνολογία δίνει στο Terramar τη δυνατότητα να διανύσει έως 123 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά και μάλιστα με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα. Όσο για τη φόρτιση, η μπαταρία 25,8 kWh γεμίζει όταν συνδεθεί σε 11kW AC σε 2,5 ώρες και σε 50 kW DC σε 26 λεπτά.
Οδηγώντας το Terramar PHEV
Σε αυτή την πρώτη, μικρή επαφή μας με το Terramar είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και την σπορ ανάρτηση, η οποία ανάλογα με το οδηγικό προφίλ ρυθμίζεται ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Η ισχύς των 272 ίππων βοηθά την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρωθεί σε 7,3 δευτερόλεπτα, ικανοποιώντας παράλληλα και την ανάγκη μας να ακούμε ένα πολύ ευχάριστο ήχο. Για όση ώρα θέλουμε, γιατί επιλέγοντας την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση το Terramar αλλάζει χαρακτήρα και εξαφανίζει τους θορύβους.
Εύκολα βρήκαμε την ιδανική θέση οδήγησης, τοποθετώντας το τύπου bucket κάθισμα ακριβώς εκεί που το θέλαμε. Απομακρυνόμενοι από την τυπική διαδρομή της δοκιμής, οδηγήσαμε το Terramar και σε ήπιο χωματόδρομο. Και εκεί μας ικανοποίησε με την φιλική συμπεριφορά του. Περισσότερα όμως θα πούμε στης επικείμενη εκτενέστερη δοκιμή μας.
Εκδόσεις και τιμές
Terramar 1,5 eTSI 150 hp DSG MHEV 39.990€ (χωρίς επιδότηση)
Terramar 2,0 TSI 204 hp DSG 4DRIVE 48.990€ (χωρίς επιδότηση)
Terramar 2,0 TSI 265 hp VZ DSG 4DRIVE 57.490€ (χωρίς επιδότηση)
Terramar 1,5 TSI 204 hp DSG e-Hybrid (PHEV) 46.990€ (χωρίς επιδότηση)
Terramar 1,5 TSI 272 hp VZ DSG e-Hybrid (PHEV) 50.990€ (χωρίς επιδότηση)