Πρώτη δοκιμή Kia EV3 – Βάζει τον ανταγωνισμό στην… πρίζα

Το EV3 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που θα διαθέτει τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant της Kia με ενσωματωμένο ChatGPT

Ακούστε το άρθρο

Οδηγούμε στην Ελλάδα το πιο προσιτό αυτοκίνητο της σειράς EV από την Kia, το EV3, με αυτονομία έως 773 χιλιόμετρα.

Η σειρά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Kia με το διακριτικό «EV» εμπλουτίζεται με το μικρό EV3, το οποίο θα σταθεί δίπλα στα ήδη υπάρχοντα EV9 και EV6. Εν αναμονή των επόμενων μοντέλων που θα έρθουν έως το 2030 και θα φέρουν τους αριθμούς 2, 4 και 5. Η Kia μετασχηματίζεται εκ βάθρων, αλλάζοντας τα αυτοκίνητα της, λογότυπο, επίσημη ονομασία και το περιβάλλον των καταστημάτων της.

Στον δρόμο προς την βιώσιμη ανάπτυξη της η μάρκα έως το 2040 θα καταφέρει να χρησιμοποιεί στα εργοστάσια της αποκλειστικά ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έως το 2045 θα έχει επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

Όμως αυτός ο δρόμος δεν είναι εύκολος, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κύριος Ανδρέας Χριστοφορίδης, Managing Director της Kia στην Ελλάδα, στην Πανελλήνια παρουσίαση του EV3. «Έχουμε εμπρός μας μια πενταετία έντονων αλλαγών στα αυτοκίνητα και στην αγορά. Βρισκόμαστε σε μια αγορά που αλλάζει. Και καμία αλλαγή δεν είναι εύκολη» είπε συγκεκριμένα. Μάλιστα τα πρώτα δύο χρόνια θα είναι τα πιο έντονα εξ αιτίας των αλλαγών σε κινητήρες και στις νομοθεσίες σχετικά με τους ρίπους. Ωστόσο η KIA ετοιμάζει έναν βομβαρδισμό ηλεκτρικών οχημάτων της σειράς EV.

Μέσα στο 2025 θα δούμε τo hatchback EV4, το C-SUV EV5, το E-SUV EV9GT και το van PV5.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

EV3 με αυτονομία 605 χιλιομέτρων

Το Kia EV3 έχει χτιστεί πάνω στην πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και με βάση το μήκος του (4,3 μέτρα) τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV. Ωστόσο το μεταξόνιο των 2,68 μέτρων (ίδιο με αυτό του Sportage) το βάζει στην επόμενη κλίμακα και στην κατηγορία C-SUV. Το μοντέλο αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Kia να λανσάρει 11 ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά έως το 2026, τα οποία θα επεκταθούν σε 15 έως το 2027. Ενώ η γκάμα των προϊόντων στην Ευρώπη θα είναι πλήρως ηλεκτρική έως το 2035.

Το Kia EV3 αξιοποιεί τις τεχνολογίες των EV6 και EV9 σε ένα συμπαγές, αποδοτικό, ευρύχωρο και άνετο αυτοκίνητο. Το οποίο είναι ικανό να αποτελέσει το βασικό αυτοκίνητο για μία οικογένεια. Μετά από εκτεταμένες δοκιμές στην Ευρώπη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, το μοντέλο απέδειξε ότι αποδίδει εξίσου καλά σε αυτοκινητόδρομους, δρόμους της πόλης, δρόμους με στροφές και μακρινά ταξίδια.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

Η αυτονομία των 605 χιλιομέτρων (WLTP) του EV3, φτάνει έως τα 773 χλμ. όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην πόλη. Γεγονός που υποστηρίζεται από την τεχνολογία i-Pedal και ένα Σύστημα Αναγεννητικής Πέδησης (Regenerative Braking System) που προσφέρει στον οδηγό μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο, διαχωρίζοντας το επίπεδο της αναγεννητικής πέδησης από τη λειτουργία ελέγχου πλήρους ακινητοποίησης. Η οδήγηση με ένα πεντάλ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης, συμπεριλαμβανομένης της όπισθεν.

Η αποδοτικότητα και οι επιδόσεις του EV3 υποβοηθούνται από την τεχνολογία ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων και το αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,263 συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα επέτρεψαν στους μηχανικούς της Kia να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση σε πολλά σημεία, συμπεριλαμβανομένων των τροχών και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Επίσης, υπάρχουν νέα υποστρώματα πλευρικών μαρσπιέ, μαζί με οκτώ τμήματα που καλύπτουν το κάτω μέρος του αμαξώματος, για ευκολότερη ροή του αέρα κάτω από το δάπεδο και μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση.

Το σύστημα Driving Range Guide βοηθά τους οδηγούς να επεκτείνουν την αυτονομία. Οι ενδείξεις του απεικονίζονται στον πίνακα οργάνων και υποδεικνύει τη μέγιστη και την ελάχιστη απόσταση οδήγησης που μπορεί να επιτευχθεί ανάλογα με το στυλ οδήγησης, καθώς και μια εκτιμώμενη απόσταση με βάση την απόδοση της προηγούμενης οδήγησης.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

Τεχνολογίες φόρτισης

Η τεχνολογία ταχείας φόρτισης 400 V επιτρέπει στο EV3 να φορτίζει από το 10% στο 80% μέσα σε 29 λεπτά για την έκδοση με την μπαταρία των 58,3 kWh και σε 31 λεπτά για την έκδοση με την μπαταρία των 81,4 kWh. Μέχρι και 202 χιλιόμετρα αυτονομίας μπορούν να προστεθούν σε μόλις 15 λεπτά.

Χάρη στο Vehicle-to-Load (V2L) το EV3 μπορεί να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές αλλά και να κάνει αμφίδρομη φόρτιση, συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home και Vehicle-to-Building, η οποία θα εισαχθεί σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

Άνεση και ευκολία

Το ευρύχωρο εσωτερικό του EV3 προσφέρει την αίσθηση ενός lounge, με μίνιμαλ ταμπλό πάνω στο οποίο βρίσκεται το πανοραμικό πάνελ με συνολικά τρείς οθόνες. Δύο με διαγώνιο 12,3 ιντσών που φέρνουν τα πάντα σε εύκολη θέαση και πρόσβαση για τον οδηγό και μια οθόνη αφής 5,3 ιντσών για τον έλεγχο της θερμοκρασίας. Το head-up display 12,3 ιντσών τοποθετεί όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο ύψος του βλέμματος του οδηγού.

Το EV3 ενσωματώνει το μέλλον της συνδεσιμότητας με over-the-air ενημερώσεις, δυνατότητα ροής βίντεο (video streaming), λειτουργίες κατ’ απαίτηση (on demand) μέσω του Kia Connect Store και ένα ψηφιακό κλειδί (Digital Key 2.0) που επιτρέπει σε έως και 7 άτομα να ξεκλειδώσουν και να εκκινήσουν το αυτοκίνητο με τη χρήση smartphone. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Kia που θα διαθέτει τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant της Kia με ενσωματωμένο ChatGPT, ο οποίος συμβάλλει στην ενίσχυση της κατανόησης, της γνώσης και της απόλαυσης του οχήματος από τον πελάτη.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

Κληρονομώντας τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας (ADAS) από το EV9, το EV3 εφοδιάζεται με τα πάντα. Μεταξύ τους τα Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2, καθώς και τα συστήματα πρόληψης συγκρούσεων, τα οποία έχουν δοκιμαστεί εκτενώς σε ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ενώ στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ανήκει το σύστημα που αν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός έχει χάσει τις αισθήσεις του αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες. Ακινητοποιεί το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίες, καλεί τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης (112) και ξεκλειδώνει όλες τις πόρτες.

Πρώτη δοκιμή Kia EV3- Βάζει τον ανταγωνισμό στην... πρίζα

Το Ευρωπαϊκό EV3

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV3 έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των Ευρωπαίων πελατών όσον αφορά την οδήγηση, το κράτημα και το σύστημα διεύθυνσης. Το μοντέλο πέρασε από μια εκτεταμένη εικονική ανάπτυξη με εκατοντάδες διαφορετικές ρυθμίσεις που δοκιμάστηκαν σε έναν προηγμένο προσομοιωτή δυναμικής οδήγησης. Στη συνέχεια τα βελτιστοποιημένα δεδομένα δόθηκαν στους Ευρωπαίους μηχανικούς για να τα προσαρμόσουν λεπτομερώς στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Το σύστημα διεύθυνσης έχει επίσης ρυθμιστεί ειδικά για τις ευρωπαϊκές συνθήκες οδήγησης, σε διαδρομές με στροφές, στους δρόμους της πόλης και στους αυτοκινητόδρομους.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το EV3 στην έκδοση με την «μικρή» μπαταρία, σε διαδρομές γύρω από την Πάρνηθα και την Πεντέλη. Η πρώτη αίσθηση στην καμπίνα των επιβατών είναι ο έντονος μινιμαλισμός. Καλής ποιότητας υλικά και Hi-tech χαρακτηριστικά συνυπάρχουν αρμονικά για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον ηρεμίας και άνεσης. Σε αυτές τις αισθήσεις βοηθά άλλωστε και η απουσία συμβατικού κινητήρα.

Το EV3 δεν μας προβλημάτισε ιδιαίτερα στην προσαρμογή και στη χρήση των βασικών συστημάτων του. Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι, φυσικά, άμεση και επιταχύνει το 1.850 κιλών αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,5’’, πριν φτάσει στην μέγιστη ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα.

Οδηγικά το απολαύσαμε τόσο σε αστικό όσο και σε επαρχιακό περιβάλλον. Επιπλέον μας άρεσε πολύ η ανάρτηση και τα φρένα του (σχετικά) μικρού ηλεκτρικού της Kia. Ωστόσο περισσότερα θα μπορέσουμε να αναλύσουμε όταν έχουμε την ευκαιρία για μια ολοκληρωμένη δοκιμή με το EV3.

 Το Kia EV3 αρχίζει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας από τις 28.990 ευρώ στην έκδοση Earth των 204 ίππων με μπαταρία 58,3 kWh και αυτονομία 436 χιλιομέτρων. Ενώ με την μπαταρία των 81,4 kWh, που του δίνει αυτονομία έως 605 χιλιόμετρα, κοστίζει από 32.990 ευρώ στην έκδοση Earth και 35.990 ευρώ στην έκδοση GT-Line. Όλες οι τιμές συμπεριλαμβάνουν την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3. Μάλιστα η Kia σχεδιάζει στο μέλλον να παρουσιάσει και μια έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

 

abb_img