Η JLR, θα χρησιμοποιήσει και νέο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών, στα επερχόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της. Για να ενισχύσει την εμβέλεια, και τις επιδόσεις, αλλά και τη διάρκεια ζωής τους, χωρίς την ανάγκη πρόσθετου υλικού.
Το λογισμικό αναπτύχθηκε από την Elysia, το spin-off τεχνολογίας μπαταριών της WAE, που ανήκει στην Fortescue. (προηγουμένως Williams Advanced Engineering). Αυτό χρησιμοποιείται και για την παρακολούθηση της υγείας της μπαταρίας ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Και θα χρησιμοποιηθεί και για πρώτη φορά, στο Range Rover Electric που θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος .
Το λογισμικό της Elysia, χρησιμοποιεί και τεχνητή νοημοσύνη και έξι ιδιόκτητους αλγόριθμους. Οι οποίοι υποστηρίζεται ότι παρέχουν και μια πιο ακριβή εικόνα των καταστάσεων φόρτισης των κυττάρων. Το οποίο μεταφράζεται και σε μια καλύτερη εικόνα της συνολικής υγείας μιας μπαταρίας.
Ο Tim Engstrom, τεχνικός επικεφαλής της WAE για προηγμένες μπαταρίες, είπε: «Σχεδόν πάντα και οι συμβατικές μέθοδοι, υπερεκτιμούν την υγεία μιας μπαταρίας. Υποστηρίζεται ότι αποδίδουν έως και 10% περισσότερη εμβέλεια και αυξάνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας κατά 30%. Αλλά και μειώνουν σημαντικά τους χρόνους φόρτισης.
Οι αλγόριθμοι της Elysia είναι επίσης και ικανοί να προσαρμόζουν ενεργά την απόδοση μιας μπαταρίας με βάση και την υγεία της. Παρέχοντας και μια πιο σταδιακή μείωση της απόδοσης, με την πάροδο του χρόνου, σε σύγκριση και με τις τρέχουσες τεχνολογίες.
Η εταιρεία προσφέρει επίσης και ένα σύστημα παρακολούθησης στόλου. Που χρησιμοποιεί «ψηφιακή δίδυμη» τεχνολογία. Για την προσομοίωση κάθε στοιχείου σε κάθε μπαταρία και σε μια ευρεία ομάδα αυτοκινήτων. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη διαχείριση των προγραμμάτων συντήρησης και των περιόδων εγγύησης, αλλά και της απόδοσης της μπαταρίας.