Οι κακές γλώσσες λένε, ότι όταν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν μπορούν να σκεφτούν κάτι καλύτερο, δοκιμάζουν την επαναφορά ενός επιτυχημένου μοντέλου με τη μορφή ηλεκτρικού. Η Renault αυτή τη στιγμή οδηγεί το νοσταλγικό κύμα και έχει ήδη παρουσιάσει το R4 E-Tech, το δεύτερο νέο ηλεκτρικό μοντέλο της, με αναφορές στον κλασικό προκάτοχο. Στην παγκόσμια πρεμιέρα στο Παρίσι, έγινε σαφές ότι το Renault 4 εκπλήσσει με τα μοναδικά του χαρακτηριστικά! Στην έκθεση στο Παρίσι, θα παρουσιαστούν επίσης παλιά Renault 4, σε μοντέρνα χρώματα και μοναδικά σχήματα.
Renault 4: Επιτυχημένος σχεδιασμός
Δεν φαίνεται τόσο ρετρό, όσο η Renault παρουσιάζει το τελευταίο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δανείζεται μεμονωμένα σχεδιαστικά στοιχεία από το ομώνυμο του, αλλά εξακολουθεί να έχει τη δική του μοναδική εμφάνιση. Τα βασικά στοιχεία που λαμβάνονται από το παλιό R4, είναι η γωνιακή μάσκα ψυγείου, η οποία διατρέχει ολόκληρο το μπροστινό μέρος και περιβάλλει τους στρογγυλούς προβολείς LED Matrix, καθώς και ένα τρίτο παράθυρο στο πίσω μέρος, αντί για τις ογκώδεις κολόνες C που χρησιμοποιούνται ευρέως σήμερα και γενικά το γωνιακό σχήμα.
Οι γιγαντιαίοι τροχοί είναι εντελώς διαφορετικοί, κάνοντας το νέο R4 να μοιάζει με ένα γιγάντιο SUV, το οποίο, με μήκος 4,14 μέτρα και πλάτος 1,80 μέτρα, σίγουρα δεν είναι. Τα γαλλικά εθνικά χρώματα είναι απαραίτητα, ώστε όλοι να γνωρίζουν από πού προέρχεται το αυτοκίνητο. «100% ηλεκτρικό και 100% γαλλικό» είναι όπως το περιγράφει η Renault. Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο στο Maubeuge κοντά στα βελγικά σύνορα. Αυτό το αυτοκίνητο είναι πράγματι τυπικά γαλλικό από πολλές απόψεις, κάτι που θα μπορούσε ίσως να αποδειχθεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Πρώτον, υπάρχει η υφασμάτινη ηλιοροφή, της οποίας το τεράστιο άνοιγμα, ξεπερνά κατά πολύ τις διαστάσεις των κανονικών ηλιοροφών και σίγουρα δημιουργεί μια μετατρέψιμη αίσθηση, όπως και οι πλαστικοί προφυλακτήρες. Στη Γαλλία, όπου η στάθμευση εξακολουθεί να θεωρείται «άθλημα επαφής», οι βαμμένοι προφυλακτήρες δεν είναι ό,τι καλύτερο, ενώ το εύκαμπτο πλαστικό είναι φθηνότερο και με μεγαλύτερη αντοχή στις μικροεπαφές.
Renault 4: Σχεδόν όλα είναι σωστά στο εσωτερικό
Με την πρώτη ματιά, το δερμάτινο ταμπλό, προσφέρει μια πινελιά υψηλής ποιότητας, που δεν θα περίμενες από τη Renault. Αυτό συνεχίζεται στα μερικώς δερμάτινα καθίσματα και τις πόρτες που καλύπτονται με ύφασμα, αλλά η ποιότητα κατασκευής θα μπορούσε να ήταν καλύτερη στις λεπτομέρειες, ενώ η χρήση σκληρού πλαστικού, θα μπορούσε να ήταν πιο προσεκτική. Το τιμόνι είναι εντελώς υπερφορτωμένο με τέσσερις μοχλούς κολόνας τιμονιού και 15 κουμπιά (για cruise control, λειτουργία οδήγησης και infotainment). Ωστόσο, είναι αξιέπαινο το γεγονός, ότι ο μοχλός PRND έχει μετακινηθεί στην κολόνα του τιμονιού και δεν καταλαμβάνει πλέον χώρο στην κεντρική κονσόλα. Υπάρχει ακόμα ένα κουμπί start/stop, οπότε δεν μπορούμε να περιμένουμε άμεση εκκίνηση όταν πατηθούν τα φρένα.
Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μια ευχάριστα μεγάλη οθόνη ταχύμετρου, η οποία μπορεί επίσης να δείξει τον χάρτη δορυφορικής πλοήγησης. Εκτός από το υπερφορτωμένο τιμόνι, η Renault έχει ισορροπήσει καλά τον αριθμό των κουμπιών: Όχι πάρα πολλά, ώστε να προκαλεί σύγχυση, αλλά όχι τόσο λίγα που να χρειαστεί να περάσετε χρόνια ψάχνοντας στην οθόνη για τον καθρέφτη ή τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Συνολικά, το πιλοτήριο φαίνεται αρκετά τακτοποιημένο και οι πιο βασικές λειτουργίες, εξακολουθούν να είναι εύκολα προσβάσιμες. Τέσσερις θύρες USB-C και ένας επαγωγικός δίσκος φόρτισης, τροφοδοτούν τα smartphone των επιβατών με ρεύμα.
Renault 4: Η Google κατασκευάζει το λογισμικό
Μιλώντας για smartphone, τα κουμπιά έντασης ήχου στην κεντρική οθόνη, θυμίζουν τον διακόπτη παλινδρόμησης ενός σύγχρονου κινητού τηλεφώνου. Αυτό ισχύει και για το infotainment που βασίζεται σε Android. Η Renault έχει συνειδητοποιήσει ότι η Google απλώς δημιουργεί καλύτερες διεπαφές χρήστη και κατά συνέπεια χρησιμοποιεί το σύστημα των Καλιφορνέζων. Λειτουργεί γρήγορα και ομαλά, είναι λογικά δομημένο και επιτρέπει την πρόσβαση σε μια γνωστή ποικιλία εφαρμογών. Ο σχεδιασμός της ηλεκτρονικής διαδρομής, βρίσκεται στα χέρια των Χαρτών της Google.
Στις ρυθμίσεις, ανακαλύψαμε μια ποικιλία συστημάτων υποβοήθησης, τα οποία ομολογουμένως δεν μπορούσαν να δοκιμαστούν κατά τη διάρκεια μιας στατικής πρεμιέρας. Αυτά περιλαμβάνουν αυτόματη στάθμευση, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, παρακολούθηση οδηγού και βοηθό πέδησης έκτακτης ανάγκης. Το μόνο πράγμα που μας έλειψε, ήταν μια κάμερα 360 μοιρών, αλλά αυτό θα προστεθεί αργότερα.
Renault 4: Ευρύχωρο σε όλα του τα καθίσματα
Ο χώρος για τους επιβάτες είναι εντυπωσιακός. Υπάρχει ούτως ή άλλως αρκετός χώρος για τα πόδια μπροστά, αλλά μας εξέπληξε πραγματικά ευχάριστα το πίσω κάθισμα, το οποίο είναι εκπληκτικά ευρύχωρο, για ένα όχημα αυτού του μεγέθους. Εάν προσαρμόσετε τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού ελαφρώς ψηλότερα, οι επιβάτες μπορούν εύκολα να βάλουν τα πόδια τους κάτω από τα μπροστινά καθίσματα και υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια. Υπάρχει επίσης αρκετός χώρος στην κορυφή. Ο ύψους 1,80 μέτρων συντάκτης, είχε ακόμα άφθονο χώρο ανάμεσα στο κεφάλι του και την οροφή.
Υπάρχουν μόνο συμβιβασμοί στη θέση καθίσματος: οι γοφοί είναι λίγο πολύ χαμηλοί και τα γόνατα λίγο πολύ ψηλά, το συνηθισμένο κόλπο που εξοικονομεί χώρο. Ωστόσο, τα πίσω καθίσματα θα πρέπει να είναι άνετα, ακόμα και σε μεγαλύτερες διαδρομές, κάτι που είναι σίγουρα καλύτερο από ό,τι σε διάφορα ανταγωνιστικά μοντέλα. Βοηθά επίσης ότι δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ, ούτε καν ένα πολύ μικρό για την πλεξούδα καλωδίωσης ή κάτι παρόμοιο και το δάπεδο είναι απολύτως επίπεδο. Τρεις θέσεις ISOFIX είναι το κερασάκι στην τούρτα, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές χρησιμοποιούν πλέον μόνο δύο. Δίνει στις οικογένειες μεγαλύτερη ευελιξία ως προς το πού μπορούν να τοποθετήσουν τα παιδικά καθίσματα.
Πολύς χώρος για αποσκευές
Το πορτμπαγκάζ είναι εκπληκτικά ευρύχωρο για το μέγεθος του οχήματος. Ένας εντυπωσιακός χώρος φόρτωσης 420 λίτρων κρύβεται πίσω από τη φαρδιά, ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία είναι ευχάριστα απλή και όχι πολύ μπερδεμένη. Οι μεγάλες αποσκευές διακοπών χωράνε εδώ εύκολα, ακόμη και ένα καροτσάκι δεν είναι πρόβλημα. Το κατώφλι φόρτωσης είναι συγκριτικά χαμηλό στα 61 εκατ., πάνω από το επίπεδο του δρόμου. Χάρη στο αναδιπλούμενο μπροστινό κάθισμα, το μέγιστο μήκος φόρτωσης είναι γενναιόδωρα 2,20 μέτρα, ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για μεγάλα αντικείμενα. Η Renault το αποδεικνύει με μια σανίδα του σερφ κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας, αλλά στην καθημερινή ζωή, είναι πιο πιθανό να είναι ένα ράφι Ikea που πρέπει να χωρέσει με κάποιο τρόπο στο αυτοκίνητο.
Όσο περισσότερο περπατάμε γύρω από το αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο έρχεται στο μυαλό ένα σύνθημα που έχει επινοηθεί από άλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων: «Απλά έξυπνο». Για παράδειγμα, το καλάθι για το κάτω μέρος του αμαξώματος στο πορτμπαγκάζ, όπου μπορείτε να αποθηκεύσετε το καλώδιο φόρτισης, ή μικροαντικείμενα που δεν πρέπει να «πετούν». Παρατηρήσαμε επίσης το κουμπί διακοπής στην υποδοχή φόρτισης. Δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά συχνά παραλείπεται σε φθηνότερα οχήματα, κάτι που είναι ενοχλητικό, γιατί χρειάζεται άσκοπα περισσότερος χρόνος, για να τερματιστεί μια διαδικασία φόρτισης.
Ο κοτσαδόρος ρυμούλκησης το κάνει επίσης να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, καθώς μέχρι τώρα μόνο σημαντικά μεγαλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορούσαν να ρυμουλκήσουν ρυμουλκούμενο. Αν και η ικανότητα ρυμούλκησης των 750 κιλών δεν είναι γενναιόδωρη, αρκεί για ένα μίνι τροχόσπιτο, ή βάρκα.
Μέτρια απόδοση φόρτισης
Όσο καλή και αν είναι η πρώτη εντύπωση για το εσωτερικό και το εξωτερικό, η ενσωματωμένη τεχνολογία από την πλατφόρμα «AmpR Small» της Renault δυστυχώς είναι ανάμεικτη. Η βασική έκδοση έχει μια πενιχρή μπαταρία 40 kWh, ενώ η «μεγάλη» έκδοση προσφέρει 52 kWh. Σύμφωνα με τη Renault, μια μεγαλύτερη μπαταρία είναι τεχνικά δυνατή, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει στο τραπέζι. Εάν ο κινητήρας είναι αρκετά αποδοτικός, αυτό εξακολουθεί να είναι αρκετό για μια πραγματική αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων και η ισχύς κίνησης των 122 ή 150 PS είναι επίσης αποδεκτή.
Ωστόσο, είναι πραγματικά κρίμα που οι μπαταρίες NMC, μπορούν να φορτιστούν μόνο με μέγιστη ισχύ 80 ή 100 kW στον γρήγορο φορτιστή CCS. Για τους περισσότερους ανταγωνιστές, τα 150 kW είναι πιο συνηθισμένα σε αυτό το εύρος μεγέθους μπαταρίας. Έτσι, ενώ το Renault 4 είναι καλά τοποθετημένο όσον αφορά τον χώρο φόρτωσης και την άνεση των επιβατών, είναι μάλλον φτωχό όσον αφορά τον χρόνο φόρτισης. Βάζει έτσι ένα πραγματικό εμπόδιο στην καταλληλότητά του για μακρινά ταξίδια.
Renault 4: Σύνοψη
Το R4 είναι υψηλότερης ποιότητας από τον γαλλικό ανταγωνισμό της Peugeot ή της Citroen και ταυτόχρονα, έχει τη γοητεία που εξακολουθεί να λείπει από πολλούς νεοφερμένους από την Άπω Ανατολή. Το αν αυτό είναι αρκετό για να επικρατήσει έναντι της Tesla ή της Kia-Hyundai με μέτρια δεδομένα απόδοσης, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την τιμή. Δυστυχώς, η Renault εξακολουθεί να κρατά επτασφράγιστο μυστικό σε αυτό και πιθανότατα θα το μάθουμε μόνο στις αρχές του επόμενου έτους.
Πηγή: electrive.com