Αν και το Alpine A290 με το επιθετικό του ύφος και τον πιο σπορ χαρακτήρα τραβάει αμέσως την προσοχή, η απλότητα και η οδηγική άνεση του Renault 5 E-Tech, είναι αυτό που με κέρδισε περισσότερο. Είχα υψηλές προσδοκίες από το Alpine, όμως, τελικά, το Renault 5 με εντυπωσίασε, σε περισσότερους τομείς απ’ ό,τι περίμενα.
Το Renault 5 E-Tech δεν κέρδισε τυχαία τον τίτλο Auto Express Affordable Electric Car of the Year. Αν και η ανταγωνιστική τιμή του, είναι σίγουρα ένας σημαντικός παράγοντας, αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει, είναι η συνολική οδηγική εμπειρία που προσφέρει.
Ηλεκτρική οδήγηση με άνεση και στυλ
Πριν το οδηγήσω, είχα την αίσθηση ότι ένα τόσο μικρό και κομψό γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα δυσκολευόταν εκτός αστικών συνθηκών, ή σε πιο γρήγορες ταχύτητες. Παρ’ όλα αυτά, το Renault 5 είναι εκπληκτικά ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο και προσφέρει σταθερή, σίγουρη αίσθηση, ακόμη και σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Η οδική του συμπεριφορά είναι εξαιρετική — μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταίων μηνών. Αν αυτό είναι το “απλό” μοντέλο, γιατί κάποιος να επιλέξει την πιο ακριβή και φανταχτερή έκδοση Alpine A290;
Alpine A290 – Το σπορ αδελφάκι
Το Alpine A290 είναι σαφώς πιο τολμηρό στην εμφάνιση. Με φαρδύτερη σιλουέτα κατά 60 χιλιοστά, φουσκωμένα φτερά, πιο έντονους προφυλακτήρες και φώτα εμπνευσμένα από αγώνες ράλι, η A290 δείχνει ότι προορίζεται για σπορ οδήγηση. Το εσωτερικό της GTS έκδοσης, είναι ακόμα πιο αναβαθμισμένο, με πολυτελές δέρμα Nappa σε λευκό και μπλε, σε αντίθεση με την ανακυκλωμένη υφασμάτινη ταπετσαρία του Renault 5.
![]()
Η A290 προσφέρει επίσης τεχνολογικές λεπτομέρειες, όπως ειδική λειτουργία “Overtake” με κουμπί στο τιμόνι και πολλαπλές ρυθμίσεις αναγεννητικής πέδησης. Ο νέος επιλογέας μετάδοσης – δανεισμένος από το Alpine A110 – είναι σημαντικά πιο λειτουργικός από τον απλό διακόπτη του Renault 5.
![]()
Ωστόσο, δεν είναι όλα τέλεια. Το Alpine A290 στερείται βασικών πρακτικών στοιχείων, όπως ποτηροθήκες, και ο χώρος αποσκευών περιορίζεται εξαιτίας του υπογούφερ, που καταλαμβάνει τον κάτω αποθηκευτικό χώρο.
Οδηγική εμπειρία και απόδοση
Στην πράξη, η A290 προσφέρει πιο δυναμική οδήγηση, με 70 ίππους περισσότερους από το Renault 5 και πιο άμεσο τιμόνι. Ο συνθετικός ήχος κατά την επιτάχυνση, ενισχύει το σπορ ύφος, ενώ το σύστημα ανάρτησης με υδραυλικά στοπ, απορροφά τις κακοτεχνίες του δρόμου πιο αποτελεσματικά.
![]()
Κι όμως, παρότι το Alpine είναι πιο δυνατό και πιο ακριβές, δεν είναι απαραίτητα πιο απολαυστικό. Αντί να προσφέρει μια εντελώς διαφορετική εμπειρία, είναι απλώς μια «ενισχυμένη» έκδοση του Renault 5 – κάτι που το καθιστά λιγότερο ξεχωριστό, από όσο θα περίμενε κανείς.
Σχεδίαση, παράδοση και… μπαγκέτες
Το Renault 5 E-Tech αποπνέει ρετρό γοητεία, με λεπτομέρειες που τιμούν τη γαλλική του καταγωγή – από τις μικρές τριχρωμίες στα φώτα, μέχρι τον πιο απίθανο χώρο αποθήκευσης: μια υφασμάτινη θήκη για… μπαγκέτα. Εντελώς στερεοτυπικό, αλλά αξιαγάπητο.
![]()
Η δική μου εμπειρία ξεκίνησε με την παραλαβή του αυτοκινήτου απευθείας από το εργοστάσιο ElectriCity της Renault στη Γαλλία. Το ιστορικό εργοστάσιο, το οποίο παλαιότερα κατασκεύαζε το αρχικό Renault 5, έχει μετατραπεί πλήρως για να υποστηρίξει την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, καταγράφοντας καθημερινά πάνω από 400 εκατομμύρια σημεία δεδομένων, για έλεγχο ποιότητας και αποδοτικότητας.
Εσωτερικό και τεχνολογία
Το εσωτερικό του Renault 5 είναι γεμάτο χαρακτήρα, με ζωηρές αποχρώσεις και καθίσματα από ανακυκλωμένα υλικά. Το σύστημα infotainment, υποστηρίζεται από την Google, με δύο ευκρινείς οθόνες 10 ιντσών. Ξεχωρίζει το κουμπί «My Persona» που ενεργοποιεί προσωπικό προφίλ οδήγησης – κάτι που εύχομαι να υιοθετήσουν κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
![]()
Ένα μικρό μειονέκτημα, είναι η πολυπλοκότητα των χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι, ενώ και η χωροταξία για τα καλώδια φόρτισης, θα μπορούσε να είναι καλύτερη, καθώς δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από το καπό.
Απόδοση στον δρόμο και αυτονομία
Στην πόλη, το Renault 5 είναι σβέλτο και ευχάριστο, ενώ στις στροφές γίνεται απρόσμενα ευκίνητο. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό, με ελάχιστους κραδασμούς και καλό φιλτράρισμα θορύβου. Η αυτονομία των περίπου 400 χλμ. είναι επαρκής για καθημερινή χρήση, και η φόρτιση από 10% σε 80% διαρκεί περίπου 30 λεπτά, χάρη στη μέγιστη ταχύτητα φόρτισης των 100kW.
![]()
Καθώς το οδηγούσα και το φόρτιζα, παρατήρησα πολλά βλέμματα θαυμασμού – ακόμα και από τον συνοριακό έλεγχο στη Eurotunnel! Το Renault 5, έχει σίγουρα αυτή την ιδιαιτερότητα, που το κάνει να ξεχωρίζει.
Συμπέρασμα
Το Renault 5 E-Tech και το Alpine A290, είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος: μοντέρνα, αποδοτικά και στιλάτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ξεχωριστές προσωπικότητες. Το πρώτο είναι ένας φιλικός καθημερινός σύντροφος με χαλαρή κομψότητα και αξιόλογη απόδοση, ενώ το δεύτερο, απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν λίγη περισσότερη σπορ ενέργεια και εντυπωσιασμό.
![]()
Για μένα, το Renault 5 είναι ο απόλυτος νικητής. Δεν παίρνει τον εαυτό του υπερβολικά σοβαρά, προσφέρει ισορροπία μεταξύ ρετρό αισθητικής και σύγχρονης τεχνολογίας και κυρίως, σε κάνει να χαμογελάς κάθε φορά που το οδηγείς.
Πηγή: autoexpress.co.uk