Η θυγατρική της Renault EV Ampere θέλει να εγκαταστήσει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου στα πρώτα οχήματα «σε χρόνο ρεκόρ». Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων, χρησιμοποιεί επί του παρόντος μόνο μπαταρίες με χημεία νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου, οι οποίες είναι γνωστό ότι είναι πιο ακριβές και λιγότερο στιβαρές, αλλά πιο ενεργειακά αποδοτικές.
Σε επίσημη δήλωση, η γαλλική εταιρεία, περιγράφει την αλλαγή ως μια απόφαση που κοιτάζει το μέλλον ως απάντηση στην «αστάθεια της αγοράς και την αλλαγή στις τεχνολογίες». Η τάση προς τις μπαταρίες LFP μπορεί να παρατηρηθεί σε όλη τη βιομηχανία. Οι περισσότεροι από τους μεγάλους κατασκευαστές EV στρέφονται στην τεχνολογία LFP, η οποία, μόλις πριν από λίγα χρόνια, λεγόταν ότι έχει πολύ χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα. Ωστόσο, η ανάπτυξη των μπαταριών LFP, έχει προχωρήσει γρήγορα. Η CATL, για παράδειγμα, παρουσίασε πρόσφατα μια μπαταρία LFP με αυτονομία πάνω απο 1.000 χλμ.
Η Ampere θέλει να μειώσει το κόστος και να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους των οχημάτων της, με τη νέα στρατηγική μπαταρίας. Για το σκοπό αυτό, η γαλλική εταιρεία δημιουργεί μια ευρωπαϊκή αλυσίδα. Στο μέλλον, η CATL θα ενταχθεί στον κύκλο συνεργατών μπαταριών της Renault. Η κινεζική εταιρεία, θα προμηθεύει κύτταρα LFP από το εργοστάσιό της στην Ουγγαρία. Ο υπάρχων προμηθευτής LG Energy Solutions θα συνεισφέρει κυψέλες μπαταριών NMC και LFP από την Πολωνία.
«Αυτοί οι δύο εταίροι, θα παρέχουν στην Ampere μπαταρίες LFP που θα εξοπλίσουν αρκετά μοντέλα των εμπορικών σημάτων Renault και Alpine και θα καλύπτουν τις ανάγκες μπαταριών για αυτήν την τεχνολογία, μέχρι το 2030», αναφέρει. Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην AESC και τη Verkor, η οποία θα συνεχίσει να προμηθεύει τη Renault με κυψέλες NMC που κατασκευάζονται στη Γαλλία. Τα εξαρτήματα της μπαταρίας συναρμολογούνται σε πακέτα μπαταριών στη Renault στο Douai.
Δεν υπάρχει επίπεδο μονάδας μπαταρίας
Μαζί με την LG Energy Solution, η Ampere εισάγει επίσης την τεχνολογία cell-to-pack (CTP), χρησιμοποιώντας κυψέλες θήκης. Εξαλείφει το επίπεδο της μονάδας στις μπαταρίες και οι κυψέλες τοποθετούνται απευθείας στη συσκευασία. Με αυτήν την προσέγγιση και την εισαγωγή της τεχνολογίας LFP, η Renault στοχεύει να εξοικονομήσει περίπου το 20 τοις εκατό του κόστους των μπαταριών των οχημάτων της από τις αρχές του 2026.
Τα μοντέλα στα οποία θα χρησιμοποιηθούν οι καινοτομίες δεν προσδιορίζονται. Ωστόσο, ένας υποψήφιος είναι πιθανό να είναι το νέο Twingo Electric, με τη σειρά παραγωγής να ξεκινά στη Σλοβενία το 2026 και η τιμή του θα είναι κάτω των 20.000 ευρώ. Η Ampere λέει ότι οι μπαταρίες LFP είναι «ιδανικά κατάλληλες για ορισμένες εφαρμογές, όπως μικρά και μεσαία αυτοκίνητα». Είναι επίσης φθηνότερες και επομένως αποτελούν σημαντικό στοιχείο για οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.
«Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, η στρατηγική μας για τις μπαταρίες, είναι απόδειξη της αποτελεσματικότητας της ανοιχτής και οριζόντιας προσέγγισης της Ampere, με τους καλύτερους συνεργάτες στην κατηγορία, διασφαλίζοντας έξυπνη κατανομή κεφαλαίων, ευελιξία και ταχεία εκτέλεση», λέει ο Josep Maria Recasens, Chief Operating στην Ampere. «Αυτό το σχέδιο είναι σύμφωνο με τον οδικό χάρτη της Ampere για μείωση του κόστους κατά 40%, πριν από την επόμενη γενιά οχημάτων».
Ο Philippe Brunet, SVP Powertrain and EV engineering της Ampere, προσθέτει: «Η δουλειά που κάναμε με την LG Energy Solution, μας επέτρεψε να τοπικοποιήσουμε ολόκληρη την αλυσίδα γύρω από την τεχνολογία LFP στην Ευρώπη και να αυξήσουμε σημαντικά την ανταγωνιστικότητά της. Η καινοτομία στις μπαταρίες συνεχίζεται και εργαζόμαστε πολύ, ιδιαίτερα με το Innovation Battery Cell Laboratory που θα ανοίξει στο Lardy το 2025, για να δεσμεύσουμε τους συνεργάτες μας από νωρίς μαζί μας, για τους σημαντικούς μετασχηματισμούς που έρχονται».
Renault: Παραμένοντας κοντά στις τάσεις της τεχνολογίας κυττάρων
Η Ampere ανακοίνωσε την κατασκευή του εργαστηρίου στοιχείων μπαταρίας τον Μάρτιο και διευκρίνισε ότι θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη πρωτοτύπων και την αξιολόγηση των στοιχείων της μπαταρίας. Όπως τα ερευνητικά κέντρα μπαταριών της Mercedes-Benz ή της BMW στη Γερμανία, το τμήμα της Renault δεν ενδιαφέρεται να προετοιμάσει τη δική του παραγωγή κυψελών. Αντίθετα, θέλει να κατανοήσει τις τάσεις και τις εξελίξεις και να αναπτύξει η ίδια την επόμενη γενιά κυττάρων. Ωστόσο, οι προαναφερθέντες συνεργάτες θα είναι υπεύθυνοι για την σύνθετη παραγωγή.
Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις, η Ampere θα παράγει περίπου ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα για τη μάρκα Renault το 2031. Η Renault βασίζεται στο δίκτυο παραγωγής της ElectriCity στη βόρεια Γαλλία. Ο κατασκευαστής θα συγχωνεύσει τις δραστηριότητές του με αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και υβριδικά (συμπεριλαμβανομένης της Dacia και άλλων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων), με αυτή του έργου Geely in the Horse. Η εστίαση θα είναι σε αγορές εκτός Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Λατινική Αμερική, την Ινδία, τη Νότια Κορέα και τη Βόρεια Αφρική.
Renault: Στοχευμένη ισοτιμία τιμών σε λίγα χρόνια
Όσον αφορά τα επερχόμενα λανσαρίσματα προϊόντων, το πλήρως ηλεκτρικό R5 θα είναι το πρώτο φέτος. Το ηλεκτρικό R4 (η μελέτη εξακολουθεί να φέρει το όνομα «4EVER») θα κυκλοφορήσει το 2025. Και αν το χρονοδιάγραμμα για το νέο ηλεκτρικό Twingo εκπληρωθεί, θα κυκλοφορήσει το 2026. Η Ampere σχεδιάζει συνολικά επτά ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2031. Το τμήμα αναμένει να επιτύχει ισοτιμία τιμών με οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2027/2028, με τη δεύτερη γενιά των Megane E-Tech Electric και Scenic E-Tech Electric, με τα περιθώρια κερδών, να παραμένουν τα ίδια.
Μέχρι τώρα, η αρχή ήταν η χρήση μιας τυποποιημένης κυψέλης μπαταρίας, με μια πιο οικονομική ή προσανατολισμένη στην απόδοση, χημεία κυψελών NMC. Η Renault πάντα έδινε έμφαση στην καλύτερη αναλογία τιμής – απόδοσης και καλύτερης υπολειμματικής αξίας κατά την ανακύκλωση, από άλλες χημικές ουσίες κυττάρων. Η AESC θα προμηθεύει τις προσιτές κυψέλες NMC, η LGES θα προμηθεύει τις κυψέλες απόδοσης και η γαλλική εταιρεία Verkor θα παρέχει ειδικές μπαταρίες υψηλής απόδοσης. Αυτό είναι απίθανο να αλλάξει, ενώ οι μπαταρίες LFP θα είναι ένας άλλος ισχυρός πυλώνας στο μέλλον.