Μετά τη δημιουργία του ElectriCity, η επένδυση αυτή αποτελεί μία ακόμα απόδειξη ότι το Renault Group στόχο έχει να μετατρέψει τη Γαλλία σε κέντρο αριστείας στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Με επενδύσεις της τάξεως των 620 εκατομμυρίων ευρώ από το 2018, το εργοστάσιο της Renault στην Cleon. Μάλιστα, έτσι θα εδραιώσει τη θέση του ως το μεγαλύτερο κέντρο παραγωγής ηλεκτροκινητήρων στη Γαλλία ενώ εγκαινιάζει μια νέα γραμμή παραγωγής ηλεκτροκινητήρων «ePT-160kW».
Renault: Η Ampere δεν μπαίνει στη χρηματιστήριο
Περισσότεροι από 1 εκατομμύριο ηλεκτροκινητήρες το 2024
Με την υλοποίηση του «E-Mobility Academy», ενός μοναδικού προγράμματος εκπαίδευσης των 3.228 εργαζομένων του εργοστασίου, η νέα αυτή γραμμή παραγωγής αποτελεί ένα τρανταχτό παράδειγμα της δέσμευσης του Group να βοηθήσει τους εργαζομένους του να αποκτήσουν εξειδίκευση πάνω σε περισσότερες ειδικότητες που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση.
Ως κέντρο με μεγάλη τεχνογνωσία στην κατασκευή κορυφαίων ηλεκτρικών και μηχανικών εξαρτημάτων, το εργοστάσιο έχει από το 2024, δυναμικότητα ετήσιας παραγωγής άνω του 1 εκατομμυρίου εξηλεκτρισμένων κινητήρων. Συμπεριλαμβανομένων 500.000 ηλεκτροκινητήρων και 510.000 υβριδικών κινητήρων.
Αυτός ο «ηλεκτρικός» μετασχηματισμός, που ξεκίνησε το 2012, υποστηρίζει τη στρατηγική του ομίλου για τη μακροπρόθεσμη ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της ηλεκτρικής αλυσίδας στη Γαλλία. Όπως επίσης και τη φιλοδοξία της Renault να είναι μία μάρκα 100% ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη, έως το 2030.
Renault: Ασυναγώνιστες προσφορές με όφελος έως 5.000 ευρώ
Ένας νέος ηλεκτροκινητήρας στην αιχμή της καινοτομίας
Ένας νέος ηλεκτροκινητήρας που προέκυψε από τη ΣυμμαχίαςRenault-Nissan-Mitsubishi, με ισχύ 160 kW, θα εξοπλίζει τα 100% ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Renault. Συμπεριλαμβανομένου του νέου Megane E-Tech Electric, η κατασκευή του οποίου λαμβάνει χώρα στο εργοστάσιο στο Douai. Μέσα στον κόμβο του ElectriCity.
Αυτός ο κινητήρας νέας γενιάς έχει μοτέρ ρότορα περιέλιξης. Μία τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Renault Group εδώ και 10 χρόνια και η οποία προσφέρει καλύτερη απόδοση από τον κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Επιπλέον, η απουσία σπάνιων γαιών στην κατασκευή του εξασφαλίζει την εφοδιαστική επάρκεια.
Ταυτόχρονα περιορίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και το κόστος παραγωγής. Πιο συμπαγής και ελαφρύτερος από τον κινητήρα του Zoe. Αυτός έχει μεγαλύτερη ισχύ και περισσότερη ροπή, ενώ προσφέρει όλη την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης, με άμεση και γραμμική επιτάχυνση.
H Renault ετοιμάζει ένα νέο μικρό SUV
Ένα εργοστάσιο προσανατολισμένο στην ηλεκτρική ενέργεια
Για επιτάχυνση αυτή η μετάβαση και υποστήριξη η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών, αυτή η νέα γραμμή συναρμολόγησης του κινητήρα «ePT-160kW» δημιουργήθηκε μετά την ανακαίνιση περίπου 8.000 τετραγωνικών μέτρων.
Ακόμη, η παραγωγική μονάδα αποτελείται από 4 γραμμές συναρμολόγησης, με παραγωγική ικανότητα 120.000 κινητήρων ετησίως. Επίσης, χάρη στον ευέλικτο σχεδιασμό της θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 240.000 κινητήρες ετησίως.
Επιπλέον, από το 2015, το εργοστάσιο της Cléon παράγει το σύστημα ηλεκτροκίνησης για τα Renault Zoé, Twingo ZE, Kangoo ZE και Master ZE. Σήμερα, διευρύνει τη γκάμα του με την εκβιομηχάνιση του κινητήρα ePT-160 kW. Αυτό θα εξοπλίσει και το μελλοντικό μοντέλο του κατηγορίας C της Renault.
Renault Arkana: Πιο Nouvelle Vague από ποτέ (Τιμές)
Το Renault 5 με ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς από το 2027
Από το 2024, η παραγωγή με τον κινητήρα ePT-100 kW για το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5. Από το 2027 θα παράγει τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, ισχύος 200 kW. Αυτός δε θα αξιοποιεί σπάνιες γαίες για την κατασκευή του, ενώ είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με τη Valeo και τη Valeo Siemens eAutomotive.
Για την υποστήριξη του μετασχηματισμού μεγάλης κλίμακας, το Renault Group πρωτοπορεί. Ειδικότερα, υποστηρίζει τους υπαλλήλους του εκπαιδεύοντάς τους στις νέες ειδικότητες που έχουν σχέση με την ηλεκτροκίνηση.
Μάλιστα, στο εργοστάσιο της Cléon, έχει δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό κέντρο. Πιο συγκεκριμένα, το E-Mobility Academy. Αυτό δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε με τη βοήθεια διαφόρων συνεργατών. Διαθέτει μια σειρά από σχολές, ενώ αποσκοπεί στην εκπαίδευση των εργαζομένων του εργοστασίου. Tέλος, το ακαδημαϊκό πρόγραμμα συνοδεύεται από την πρόσληψη 100 νέων υπαλλήλων για την υποστήριξη του μετασχηματισμού του εργοστασίου, ως μέρος του πλάνου «Renouveau France 2025».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ