Η Renault προχωρά σε μια στρατηγική αλλαγή, που μπορεί να αλλάξει τον χάρτη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, θα εξοπλίσει πολλά από τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα, με μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LFP), μια πιο οικονομική και ανθεκτική τεχνολογία, που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως από κινεζικούς κατασκευαστές.
Μεταξύ των μοντέλων που θα ωφεληθούν από τη νέα τεχνολογία είναι το Renault Megane E-Tech, η επόμενη γενιά του Renault Twingo και μια νέα έκδοση Dacia, με στόχο να προσφέρουν χαμηλότερο κόστος κτήσης και αυξημένη ανταγωνιστικότητα.
Προμηθευτές και στρατηγική
Η Renault δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τον βασικό προμηθευτή για τις LFP μπαταρίες. Ωστόσο, οι επιλογές δείχνουν προς την Ασία, με την Κίνα και τη Νότια Κορέα να έχουν πρωτοπορία στην τεχνολογία. Μέχρι το 2026, η εταιρεία θα προμηθεύεται επίσημα από την LG και την κινεζική CATL, τον παγκόσμιο ηγέτη της αγοράς.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο πλάνο «Renaulution», που στοχεύει να κάνει τα ηλεκτρικά Renault πιο προσιτά, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε LFP και NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) μπαταρίες. Η δεύτερη τεχνολογία, παραμένει ενεργειακά πιο αποδοτική, αλλά κοστίζει ακριβότερα.
Η μάχη με τους Κινέζους ανταγωνιστές
Στην Κίνα, πάνω από το 75% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξοπλίζονται ήδη με LFP μπαταρίες, έναντι μόλις 10% στην Ευρώπη. Η Renault, φιλοδοξεί να μειώσει αυτήν την ψαλίδα, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές, πιέζουν έντονα τις τιμές στην ευρωπαϊκή αγορά.
Όπως δήλωσε ο CEO François Provost:
«Πρέπει να προλάβουμε τους καλύτερους ανταγωνιστές μας».
Το Megane E-Tech γίνεται πιο προσιτό
Το Renault Megane E-Tech, που λανσαρίστηκε το 2022 με τιμή εκκίνησης 35.200 €, θα ανανεωθεί το επόμενο έτος και θα αποκτήσει έκδοση με LFP μπαταρία. Παρά τη μείωση τιμής στις αρχές του 2024 (από 38.000 € σε 34.000 €) στη Γερμανία, οι πωλήσεις του υποχώρησαν κατά 54% στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Με την υιοθέτηση της LFP τεχνολογίας, η Renault στοχεύει όχι μόνο σε πιο προσιτή τιμολόγηση, αλλά και σε μεγαλύτερη αντοχή, καθώς οι μπαταρίες αυτές έχουν αυξημένο κύκλο ζωής. Παράλληλα, η εταιρεία, θέλει να ενισχύσει την εικόνα του Megane, ως ένα «ηλεκτρικό hot hatch» με σπορτίφ χαρακτήρα.
Το μέλλον των ηλεκτρικών Renault
Η Renault δεν είναι η μόνη που στρέφεται στις LFP μπαταρίες. Αντίστοιχες κινήσεις κάνουν η Volvo, η Mercedes-Benz, η Volkswagen και η Stellantis με μοντέλα όπως τα Citroën C3 και Fiat Grande Panda. Ο στόχος είναι κοινός: περισσότερα ηλεκτρικά, σε πιο λογικές τιμές.
Σύμφωνα με τον Fabrice Cambolive, CEO της μάρκας Renault:
«Στο μέλλον, τα ηλεκτρικά μας μοντέλα δεν θα εγκαταλείπονται τόσο γρήγορα όσο τα θερμικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να προσφέρουμε επιλογές, που συνδυάζουν προσιτό κόστος και αντοχή». Με την έλευση των LFP, η Renault ανοίγει τον δρόμο για μια νέα εποχή ηλεκτρικών, που θα είναι πιο προσβάσιμα στο ευρύ κοινό.
Πηγή: Automotive News Europe
