Η Renault δεν θα συνεχίσει την ανάπτυξη αυτόνομων λειτουργιών υψηλού επιπέδου για αυτοκίνητα. Αλλά στρέφοντας την εστίασή της στην προσφορά αυτοοδηγούμενων λύσεων δημόσιας συγκοινωνίας.
Ο κατασκευαστής, είπε ότι προσφέρει ήδη “υψηλού επιπέδου υποβοήθηση οδήγησης στα περισσότερα από τα μοντέλα του”. Αλλά περαιτέρω ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα είναι “απίθανη προς το παρόν. Δεδομένων των υφιστάμενων κανονισμών, των προσδοκιών των πελατών και του κόστους της περίπλοκης τεχνολογίας”.
«Σε αυτό το στάδιο, το προκαλούμενο κόστος που επιβαρύνει τους πελάτες σε σχέση με τα οδηγικά οφέλη, θα καθιστούσε τη ζήτηση ανεπαρκή», δήλωσε η Renault. «Η καινοτομία έχει νόημα, μόνο εάν είναι κοινή, οικονομικά προσβάσιμη και πραγματικά χρήσιμη σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους».
Προτεραιότητες απο την Renault
Υπό το πρίσμα αυτό, η Renault δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη αυτόνομων λειτουργιών υψηλού επιπέδου για λύσεις κοινών μέσων μαζικής μεταφοράς. Με σχέδια να προσφέρει τελικά ένα «ρομποτοποιημένο ηλεκτρικό μίνι λεωφορείο» βασισμένο στο νέο van Renault Master.
Η εταιρεία είπε ότι η νέα γενιά των αυτόνομων minibus θα μπορεί να λειτουργεί «24 ώρες στις 7 ημέρες, με απόλυτη ασφάλεια». Παρέχοντας μια «εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών, ή ένα αποτελεσματικό συμπλήρωμα σε υπάρχουσες λύσεις», όπως τρένα, τραμ και λεωφορεία.
Εδραιώνοντας αυτή τη νέα φιλοδοξία, η Renault συνεργάστηκε με την σινο-αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας WeRide. Η WeRide διαθέτει περίπου 700 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία παγκοσμίως, διανύοντας συνολικά 17 εκατομμύρια μίλια σε λειτουργία.
«Ο Όμιλος Renault προχωρά στην εφαρμογή της στρατηγικής του για αυτόνομα οχήματα», δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας Gilles Le Borgne.
Η αντίληψη της Renault είναι, ότι η αυτονομία υψηλού επιπέδου δεν ταιριάζει επί του παρόντος στα αυτοκίνητα της μαζικής αγοράς. Και συμβαδίζει με αυτή του Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen, Thomas Schäfer. Ο οποίος είπε την περασμένη εβδομάδα: «Τα απόλυτα σημεία εστίασης για μάρκες όγκου είναι ο αυτοκινητόδρομος και η στάθμευση. Οι πολύπλοκες καταστάσεις οδήγησης στο κέντρο του Λονδίνου, ή του Πεκίνου είναι μια διαφορετική ιστορία».