Ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να προσέχουμε!

Με μια μέση ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ, προστατεύεται τόσο η αντλία του καυσίμου, το περιφερειακό κύκλωμα αλλά και ο ίδιος ο κινητήρας

Ακούστε το άρθρο

Οι τιμές στη χώρα μας για την βενζίνη, έχουν πάρει την ανηφόρα και είναι απο τις υψηλότερες στην Ευρώπη. Λόγω υπέρογκης κρατικής φορολόγησης. Υπάρχουν μερικά τιπς που μας βοηθούν να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας.

Και παράλληλα να γλυτώσουμε κάποια χρήματα σε βάθος χρόνου χρήσης, «φουλάροντας» το ρεζερβουάρ. Πρωταρχικός παράγοντας σε αυτό, είναι ο τρόπος που οδηγούμε στον δρόμο (επιθετικά ή χαλαρά). Όπως και η σχέση που έχουμε στο κιβώτιο την ανάλογη στιγμή. Σε συνάρτηση με το είδος του δρόμου (ανηφόρα-κατηφόρα – εθνική οδός – περιφερειακοί δρόμοι). Αλλά επίσης και ο αέρας που έχουμε στα ελαστικά μας, τα ανοιχτά παράθυρα και το βάρος που κουβαλάμε στο αυτοκίνητο.

Ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να προσέχουμε!Ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να προσέχουμε!

Το ρεζερβουάρ

Για το τελευταίο, αν οδηγούμε συνέχεια με το ρεζερβουάρ γεμάτο, τότε το διπλάσιο σε βάρος καύσιμο που μεταφέρεται, συνηγορεί στην αύξηση της κατανάλωσης. Σημαντικός παράγοντας λοιπόν, στον οποίο οι περισσότεροι οδηγοί δεν δίνουν την πρέπουσα προσοχή, είναι η δεξαμενή καυσίμων.

Να συμπληρώσουμε εδώ, ότι: Αν ενα αυτοκίνητο αφεθεί στον ήλιο τους καλοκαιρινούς μήνες περισσότερο απο 15 ημέρες, τότε: Πιθανόν το καύσιμο του στο ρεζερβουάρ να έχει μειωθεί κατά 15 -20%, λόγω της εξάτμισης απο την ζέστη.

Αυτό λοιπόν που θα πρέπει να προσέχουμε με το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας για να γλυτώσουμε καύσιμο: Είναι να μην φτάνουμε στα δύο άκρα. Δηλαδή να μην κινούμαστε με το λαμπάκι της ρεζέρβας συνεχόμενα αναμμένο. Ούτε όμως και να έχουμε το ρεζερβουάρ μας γεμάτο μέχρι πάνω.

Με τον τρόπο αυτόν, τα οφέλη στην οικονομία τα βλέπουμε συνήθως στο αστικό περιβάλλον, λόγω του διαρκούς «σταμάτα-ξεκίνα» .Για τον λόγο αυτόν, στο ρεζερβουάρ θα πρέπει να έχουμε, συστηματικά, ποσότητα καυσίμου που να το γεμίζει περίπου μέχρι την μέση.

Σωστό είναι επίσης να γεμίζουμε το ρεζερβουάρ μέχρι την μέση,όταν η σχετική ένδειξη βρίσκεται στο ένα τέταρτο περίπου. Ή λίγο πάνω απο την «ρεζέρβα»

Ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να προσέχουμε!

Φουλάρισμα στο μισό

Με τον τρόπο αυτόν, η δεξαμενή καυσίμου, προστατεύεται εσωτερικά από την οξείδωση και τη σκουριά. Κάτι που με τον χρόνο θα δημιουργήσει άλλα προβλήματα απολέπισης των τοιχωμάτων του. Τα οποία «σκουπίδια» δυνητικά με την σειρά τους πιθανόν να καταστρέψουν την αντλία βενζίνης. Αλλά και να «στομώσουν» τα σωληνάκια παροχής. Τόσο προς τον κινητήρα, όσο και στην επιστροφή μέσω αυτών, των καυσίμων πίσω στο ρεζερβουάρ.

Αποφεύγοντας τα προβλήματα αυτά, προστατεύονται επαρκώς τόσο τα μπέκ, το συνολικό κύκλωμα και το κυριότερο το μοτέρ. Ένας επίσης από τους τρόπους για να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας, είναι: Να αφαιρέσουμε από την καμπίνα και από το χώρο αποσκευών, οποιοδήποτε βαρύ αντικείμενο που δεν μας χρειάζεται στο δρόμο ή στο ταξίδι.

Ρεζερβουάρ: Τι πρέπει να προσέχουμε!

Ένα ακόμη όφελος που προκύπτει από το μισογεμισμένο ρεζερβουάρ, έχει να κάνει άμεσα με το πορτοφόλι του οδηγού και τις τιμές των καυσίμων. Φουλάροντας το τεπόζιτο, ειδικά αν κινούμαστε κυρίως μέσα στην πόλη, χρειάζεται να διανύσουμε πολλά χιλιόμετρα, έως ότου χρειαστεί να βρούμε πρατήριο ξανά.

Έτσι, με τις τιμές των καυσίμων να αυξομειώνονται κάθε στιγμή, είμαστε λιγότερο ευέλικτοι. Και μπορεί να χάσουμε πολλές ευκαιρίες να εφοδιαστούμε με καύσιμο σε χαμηλότερη τιμή. Από εκείνη που πληρώσαμε αρχικά για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ.

abb_img