Κινεζικές εταιρείες όπως η Great Wall Motor, η Geely και η Chery εισάγουν τώρα μοντέλα στη ρωσική αγορά και συνεργάζονται στενά με την κυβέρνηση στη Ρωσία, για την επανεκκίνηση της κάποτε ακμάζουσας κατασκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, στον τομέα των αυτοκινήτων.
Ως αποτέλεσμα της «κινεζικής επίθεσης» στη χώρα, οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση 75% μέχρι στιγμής φέτος. Σύμφωνα την Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων στη Ρωσία, σε απόλυτο αριθμό ξεπερνούν στο πρώτο εξάμηνο του έτους τις 700.000 μονάδες.
Από τα 130.715 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Ιούνιο, τα 69.400 εισήχθησαν από την Κίνα. Έτσι, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Κίνας όσον αφορά τις εξαγωγές, είναι η ρωσική.
Με αυτό τον τρόπο, η Κίνα, έχει «καταλάβει» πλήρως τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου παίρνοντας τη θέση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες, η μια μετά την άλλη, αποχώρησαν από την αγορά της χώρας μετά την ειδική στρατιωτική επιχείρηση, της Μόσχας στην Ουκρανία.
Κινεζικά μοντέλα όπως το Chery Tiggo 7 Pro Max, το Changan CS55 Plus και το Omoda C5, είναι όλα SUV. Ωστόσο, η Lada εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης της αγοράς, με μερίδιο 28% τον Ιούνιο και πωλήσεις 34.200 οχημάτων.
Έτσι λοιπόν τώρα, πολλά εργοστάσια δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αποσυρθεί από την αγορά της Ρωσίας, ξαναρχίζουν την παραγωγή, συναρμολογώντας «τοπικά» κινεζικά αυτοκίνητα. Όπως το παλιό εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, στο οποίο μέχρι πρότινος κατασκευάζονταν μοντέλα όπως το Arkana και το Duster της Dacia, άρχισε τώρα να κατασκευάζει οχήματα της JAC τα οποία φέρουν το λόγότυπο της Moskvitch της θρυλικής ρωσικής μάρκας, που κατασκεύασε αυτοκίνητα για τελευταία φορά στο εργοστάσιο το 2002.
Επαναπροσδιορισμός προβλέπεται και για τα μοντέλα της Volga, που από μέσα τους θα φέρουν τα μηχανικά μέρη των μοντέλων της κινεζικής Changan. Αυτά τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις του Gaz στο Nizhny Novgorod στις οποίες κατασκευάζονταν αρχικά τα μοντέλα της Volga αλλά και μοντέλα της VW μέχρι την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Η Avtotor, από την μεριά της, που μέχρι πριν λίγα χρόνια κατασκεύαζε μοντέλα των BMW, Hyundai και Kia στο Kaliningrad, συναρμολογεί τώρα μια σειρά από αυτοκίνητα κινεζικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των BAIC, DFSK, Foton, Jetour, JMC και SWM.
Επίσης, το παλιό εργοστάσιο της VW στην Kaluga πρόκειται να ξεκινήσει ξανά τις εργασίες του την 1η Αυγούστου, ανέφερε η Avtostat, χωρίς ωστόσο να αναφέρει τους συνεργάτες της.