Seat: θα κυκλοφορήσει EV μέχρι 20.000 ευρώ;

Η εστίαση θα δοθεί ξανά στη Seat απο ότι στην Cupra, όταν η ηλεκτροκίνηση φτάσει σε χαμηλότερες τιμές και υπάρξει κατάλληλη ζήτηση.

Ακούστε το άρθρο

Ο Seat boss, τερματίζει και τις εικασίες για το μέλλον της μάρκας. Προσιτό EV θα έρθει, όταν μπορεί και να κατασκευαστεί επικερδώς. Η Seat, θα συνεχίσει να ζεί στο μέλλον, με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χαμηλότερου κόστους, τοποθετημένο κάτω από τη σειρά Cupra.

Το αφεντικό της Seat και της Cupra είναι ο Wayne Griffiths. Προσπάθησε να βάλει τέλος και στις εικασίες για το μέλλον της μάρκας Seat μια και για πάντα. Επιβεβαιώνοντας και την πιθανότητα ενός τέτοιου μοντέλου και στο μέλλον. «Η ερώτηση των 20.000 ευρώ, είναι πότε η Seat πρέπει «να είναι στο τραπέζι» και ως μέρος της απάντησης», είπε ο Γκρίφιθς.

Ο Griffiths είπε, ότι και ο όμιλος Seat θα παραμείνει επικεντρωμένος στο Cupra και για το άμεσο μέλλον. Καθώς είναι απλώς πιο κερδοφόρος. Η εστίαση θα δοθεί ξανά και στη Seat, όταν η ηλεκτροκίνηση φτάσει και σε χαμηλότερες τιμές και υπάρξει κατάλληλη ζήτηση για τέτοια προϊόντα.

Προτεραιότητα το Cupra

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν αποτελεί και άμεση προτεραιότητα για τον όμιλο Seat. Καθώς δεν θα ήταν κερδοφόρο σήμερα. Και ο Γκρίφιθς είπε ότι «προτεραιότητά μου είναι η κερδοφορία». Η μητρική εταιρεία Seat SA, πραγματοποίησε κέρδη 625 εκατομμυρίων ευρώ πέρυσι. Με το ήμισυ και του συνόλου του κύκλου εργασιών από την Cupra. Και με υψηλότερη κερδοφορία από τη Seat.

Η Cupra βοήθησε να ωθήσει τα περιθώρια του ομίλου στο 4,4% και τώρα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% της Seat SA. Αλλά πλέον και όλες οι άμεσες «εκτοξεύσεις» του ομίλου Seat, θα είναι για τα Cupra.

Ο Γκρίφιθς πρόσθεσε: «Υπάρχει χώρος και για τις δύο μάρκες και η μία δεν αποκλείει την άλλη. Αλλά μερικές φορές πρέπει και να βάλεις προτεραιότητες. Σώζοντας την εταιρεία σου, σώζοντας τους εργαζομένους σου και σώζοντας το μέλλον».

Αυτή η υψηλότερη θέση του Cupra, είναι και αυτό που θα το απέκλειε από το λανσάρισμα ενός μοντέλου με τιμή έως και 20.000 €. Με το σημείο εισόδου του Cupra να είναι το επερχόμενο Raval. Tο οποίο και θα είναι «αδελφό» αυτοκίνητο, του επερχόμενου Volkswagen Golf ID 2 και τιμή μεταξύ € 25.000 και 30.000 €.

Η Cupra ηγείται και της ανάπτυξης των Raval, ID 2 και Skoda Epiq και σε μια απλοποιημένη έκδοση της αρχιτεκτονικής MEB. Kαι θα τα κατασκευάσει όλα, στο εργοστάσιό της στο Martorell, από το 2026.

Η ανάπτυξη και η παραγωγή από αυτά τα μοντέλα, είναι μέρος και μιας επένδυσης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Aπό τον Όμιλο Volkswagen στην Ισπανία, που περιλαμβάνει επίσης και ένα νέο εργοστάσιο giga στη Βαλένθια.

Πηγή: Autocar

 

abb_img