Σκεπτικοί για το εύρος της αυτονομίας και τις υποδομές παραμένουν οι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με έρευνα

Υπήρξαν, επίσης, σαφείς ενδείξεις ότι οι καταναλωτές προσδοκούν από τις επιχειρήσεις να είναι φιλικές προς το περιβάλλον.

Ακούστε το άρθρο

Μία νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που καταγράφει τη στάση των πολιτών απέναντι στην κλιματική αλλαγή, αποκαλύπτει τις προσωπικές θυσίες που είναι πρόθυμοι να κάνουν στη μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Σύμφωνα με την τελευταία αναφορά της έρευνας της Ford, με την ονομασία «Climate Countdown», διαπιστώνεται ότι μία συντριπτική πλειονότητα Ευρωπαίων -κατά μέσο όρο 90% σε κάθε μία από τις οκτώ χώρες της έρευνας- νιώθουν ότι έχουν ένα ποσοστό προσωπικής ευθύνης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.

Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον, αλλά η αυτονομία και οι υποδομές στέκονται εμπόδιο

Σε ό,τι αφορά τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα έδειξε μία αυξανόμενη αναγνώριση από την πλευρά του κοινού ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον (37%), αλλά επισημαίνει, επίσης, ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εύλογα εμπόδια για την υιοθέτησή τους.

Οι ανησυχίες σχετικά με τη φόρτιση και το άγχος αυτονομίας εξακολουθούν να είναι από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές, με το 39% να λέει ότι ανησυχεί για το πού θα φορτίζουν τα οχήματά τους, το 24% να δυσπιστεί για την ύπαρξη υποδομών και το 30% να λέει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα τους αποτρέψουν από την πραγματοποίηση μεγάλων ταξιδιών.

Η δημιουργία ενός παγκόσμιου σχεδίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βρέθηκε ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων

Σε ερώτηση για τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σήμερα, μεταξύ των οποίων σημαντικά θέματα, όπως ο συστημικός ρατσισμός, η παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας και η εξισορρόπηση της οικονομίας, η δημιουργία ενός παγκόσμιου σχεδίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βρέθηκε ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων και συγκεκριμένα στη 2η θέση μετά την ανάκαμψη από την πανδημία.

Και ενώ υπήρξε συμφωνία ότι η ύπαρξη σχεδίου αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής ήταν απαραίτητη (29%), το ίδιο ποσοστό (29%) έκρινε ως άμεσα αναγκαία την επιβολή αυστηρότερων μέτρων για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Η έρευνα της Ford που δημοσιεύτηκε πριν από την κρίσιμη διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα COP26, που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη, δείχνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να απαρνηθούν τις πολυτέλειες της σύγχρονης ζωής.

Oι Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητό τους για να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή

Ανάμεσα στις θυσίες στις οποίες φάνηκαν πρόθυμοι να προβούν οι Ευρωπαίοι πολίτες ήταν η κατάργηση της χρήσης πλαστικού (45%), η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (45%) και η αγορά τοπικά παραγόμενων προϊόντων (35%).

Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό δήλωσαν πρόθυμοι να περιορίσουν τις αγορές νέων ρούχων (34%), και να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους λιγότερο (επίσης 34%), ενώ σε ποσοστό 25% φάνηκαν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τα αεροπορικά ταξίδια.

Μόνο μία μικρή μειονότητα, 4% δήλωσε απροθυμία για οποιαδήποτε θυσία.

Υπήρξαν, επίσης, σαφείς ενδείξεις ότι οι καταναλωτές προσδοκούν από τις επιχειρήσεις να είναι φιλικές προς το περιβάλλον.

Το 87% θεωρεί σημαντικό να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα από επιχειρήσεις που συμβάλλουν θετικά στην προστασία του περιβάλλοντος ή είναι κλιματικά ουδέτερες, με το 56% να δηλώνει ότι είναι πολύ σημαντική (40%) ή η πιο σημαντική (16%) προτεραιότητα.

abb_img