Μια ακόμη σοβαρή νομική πρόκληση για την Tesla, αυτή τη φορά με επίκεντρο ένα τραγικό δυστύχημα, που επαναφέρει στο προσκήνιο τις ανησυχίες για τις σχεδιαστικές επιλογές και τα συστήματα ασφαλείας της εταιρείας.
Σύμφωνα με νέα αγωγή, οι ηλεκτρικά λειτουργούσες λαβές θυρών ενός Model 3 (2018) δεν ενεργοποιήθηκαν μετά από σύγκρουση, ενώ στη συνέχεια δημιουργήθηκε πυρκαγιά. Το αποτέλεσμα ήταν μια από τις επιβαίνουσες να παγιδευτεί μέσα στο όχημα και τελικά να χάσει τη ζωή της.
Η υπόθεση αυτή αποτελεί ακόμη μία δυνητικά δαπανηρή κρίση για την Tesla και ίσως ωθήσει την εταιρεία, να επανεξετάσει τις λύσεις της σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης — ειδικά όταν υπάρχει διακοπή στην παροχή ρεύματος.
Οι λαβές των θυρών ξανά στο στόχαστρο
Η αγωγή, που κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για τη Δυτική Περιφέρεια της Ουάσινγκτον, περιγράφει λεπτομερώς το περιστατικό. Στις 7 Ιανουαρίου 2023, ο Τζέφρι Ντένις οδηγούσε το Model 3 μαζί με τη σύζυγό του στην Τακόμα, όταν το αυτοκίνητο φέρεται να επιτάχυνε απότομα και προσέκρουσε σε στύλο κοινής ωφέλειας.
Λίγα δευτερόλεπτα μετά, το ηλεκτρικό όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες. Πολλοί μάρτυρες προσπάθησαν να ανοίξουν τις πόρτες του Tesla, όμως οι ηλεκτρικές λαβές — που δεν λειτουργούν χωρίς μπαταρία — φέρεται ότι δεν ανταποκρίθηκαν. Άλλοι προσπάθησαν ακόμη και να σπάσουν τα παράθυρα με ρόπαλο του μπέιζμπολ, αλλά και αυτό δεν στάθηκε δυνατό.
Οι πρώτοι διασώστες κατάφεραν τελικά να βγάλουν το ζευγάρι από το φλεγόμενο όχημα, όμως η Γουέντι Ντένις, υπέκυψε στα τραύματά της επί τόπου. Ο Τζέφρι Ντένις υπέστη σοβαρά εγκαύματα στα πόδια.
Δείτε ακόμα: Tesla Model 3 vs Mercedes CLA: Ποιο ηλεκτρικό sedan κερδίζει;
Θα μπορούσε να είχε αποτραπεί;
Η αγωγή υποστηρίζει ότι το Model 3 διαθέτει «μοναδικό και ελαττωματικό σχεδιασμό λαβών θυρών», ο οποίος εμπόδισε την άμεση απεγκλωβιστική παρέμβαση των διασωστών. Επιπλέον, κατηγορεί την Tesla, ότι γνώριζε το πρόβλημα αλλά δεν το αντιμετώπισε, συνεχίζοντας να διαθέτει το μοντέλο στην αγορά.
Οι κατηγορίες πάνε ακόμη παραπέρα, αναφέροντας ότι:
-
Το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB) δεν ενεργοποιήθηκε, όσο το αυτοκίνητο κινούνταν προς τον στύλο.
-
Η εταιρεία χρησιμοποιεί «εξαιρετικά εκρηκτική χημεία μπαταρίας», παρότι υπάρχουν ασφαλέστερες και οικονομικότερες εναλλακτικές.
Ο Τζέφρι Ντένις ζητά αποζημίωση για τον άδικο θάνατο της συζύγου του, τους σοβαρούς τραυματισμούς που υπέστη, καθώς και τιμωρητικές αποζημιώσεις, βάσει της νομοθεσίας της Καλιφόρνια.
Πηγή: carscoops.com