T03 EV: απο την Leapmotor με τις «ευλογίες» της Stellantis

Το μικρό χάτσμπακ T03 των 74 ίππων, θα μπορούσε να μπει στην παραγωγή πριν από το καλοκαίρι, σύμφωνα με πηγές.

Ακούστε το άρθρο

Σύντομα οι Ευρωπαίοι θα μπορούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο κινεζικής μάρκας, κατασκευασμένο στη δική τους περιοχή. Η Leapmotor, είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων σε εργοστάσιο της Stellantis στην Πολωνία ήδη αυτή την άνοιξη, αναφέρουν δημοσιεύματα.

Τα κιτ ημικατεργασμένων (SDK) μερικώς συναρμολογημένων EV T03, θα αποσταλούν από την Κίνα στο εργοστάσιο Tychy στην Ευρώπη, το οποίο πρόκειται να έχει άφθονη πλεονάζουσα χωρητικότητα στα χέρια του, αναφέρουν πηγές του Ρόιτερς.

Η Tychy κατασκεύασε το ρετρό 500 με τροφοδοσία καυσίμου, για περισσότερα από 15 χρόνια, αλλά αυτή η συνεργασία λήγει στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Το T03, είναι ένα μικροσκοπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που είναι ελαφρώς μικρότερο από ένα Mitsubishi Mirage ή το Hyundai i10.

Αλλά σε αντίθεση με αυτά τα αυτοκίνητα, τα οποία είναι αυστηρά με κινητήρα καύσης, το T03 έρχεται μόνο ως EV, με αυτονομία περίπου 280 χλμ. Οι ευρωπαϊκές τιμές δεν έχουν επιβεβαιωθεί, αλλά είναι πιθανό να μειωθούν σημαντικά όπως το Citroen e-C3 της Stellantis, το οποίο θα κοστίζει 23.300 €, αν και μια έκδοση μικρής εμβέλειας του Citroen που αναμένεται το 2025, θα μειώσει την αρχική τιμή στα 19.900 €.

Ενώ άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν ολοκαίνουργια εργοστάσια σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ουγγαρία, η Leapmotor έχει ένα προβάδισμα χάρη στην απόφαση της Stellantis να αγοράσει το 21% του μεριδίου της τον περασμένο Οκτώβριο για 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η συνεργασία

Οι δύο εταιρείες δημιούργησαν μια κοινή επιχείρηση, που θα έδινε στη δυτική εταιρεία καλύτερη βάση στην κινεζική αγορά, αλλά το πιο σημαντικό θα έφερνε τα αυτοκίνητα της Leapmotor στην Ευρώπη.

Η συμφωνία δίνει στη Stellantis το αποκλειστικό δικαίωμα να κατασκευάζει και να πουλά οχήματα Leapmotor εκτός Κίνας και αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα περιορισμό της δραστηριότητας στην Ευρώπη. Το αφεντικό της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε τον περασμένο μήνα, ότι θα μπορούσε επίσης να κατασκευάσει EVs στην Αμερική.

«Κάποια στιγμή, οι δυτικές κυβερνήσεις μπορεί να μπουν στον πειρασμό να μπλοκάρουν τις κινεζικές εξαγωγές», ανέφερε ο Tavares τον Φεβρουάριο. «Έχουμε την ευκαιρία να συναρμολογήσουμε αυτοκίνητα Leapmotor λοιπόν. Θα μπορούσε να είναι η Ευρώπη, θα μπορούσε να είναι η Βόρεια Αμερική».

Οι δυτικές εταιρείες όπως η Stellantis, εξακολουθούν να μην μπορούν να παράγουν EV στην ίδια τιμή με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και βρίσκονται υπό τεράστια πίεση από τις εισερχόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν σχεδόν διαχειριστεί την ισοτιμία, μεταξύ των δύο τύπων οχημάτων.

Έτσι, έως ότου οι δυτικές επωνυμίες κάνουν τα ποσά να ισσοροπήσουν, η συνεργασία με τους Κινέζους φαίνεται καλύτερη και περισσότερο συμφέρουσα.  

abb_img