Η αρχή των SUV έγινε με την BMW και την Porsche. Αυτές τόλμησαν και απέδειξαν με τα X5 και Cayenne ότι στους ανθρώπους αρέσει να είναι σε ψηλά αυτοκίνητα. Που μάλιστα μοιάζουν έχουν στοιχεία off road, αλλά οδική συμπεριφορά πολυτελών μοντέλων. Έκτοτε υπάρχει μια συνεχής άνοδος των SUV. Και στην ηλεκτρική μετάβαση, η απόσταση των SUV από το δρόμο είναι ιδανική για να μπει ένα μεγάλο πακέτο μπαταριών. Χωρίς να μειώσει πολύ την εσωτερική χωρητικότητα του αυτοκινήτου.
Πριν προχωρήσουμε, να ξεκαθαρίσουμε πως διαφέρει ένα SUV από ένα crossover. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες, οπότε θα αποφύγουμε τα hatchbacks της κατηγορίας C, τα crossover και τα αυτοκίνητα που μοιάζουν με SUV όπως το Kia Niro EV και το Smart #1.
Ασφαλώς ένα Skoda Enyaq δεν είναι άμεσα συγκρίσιμο με τη Mercedes-Benz EQS που κοστίζει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο. Έτσι κατηγοριοποιήσαμε τα 10 αυτοκίνητα με μια βασική ιδιότητα τους. Και δεν μιλάμε αποκλειστικά για την αγορά της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης.
Kia EV9: Καλύτεροι εσωτερικοί χώροι και πρακτικότητα
Θέλετε ένα ηλεκτρικό SUV αντί για ένα φθηνότερο και πιο αποδοτικό sedan ή hatchback λόγω χώρων; Λίγα μοντέλα είναι καλύτερα από το τεράστιο Kia EV9. Το Mercedes-Benz EQS SUV είναι μεν μεγαλύτερο, όμως και πολύ ακριβότερο. Ενώ και ο χώρος που προσφέρει δεν είναι τόσο ευέλικτος.
Το EV9 κάνει καλύτερη χρήση των γενναιόδωρων χώρων της καμπίνας, χάρη στα μεγαλύτερα τζάμια, καθώς και στα καθίσματα που κλείνουν και αναδιπλώνονται πιο εύκολα. Επίσης υπάρχει εμπρός αποθηκευτικός χώρος για να αποθηκεύετε τα καλώδια.
Όπως τα Kia EV6 και Niro EV, το EV9 είναι ένα πολύ καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην οδήγηση. Οι εκδόσεις με διπλό κινητήρα προσφέρουν επιδόσεις, αν και η επερχόμενη μονοκινητήρια έκδοση αναμένεται να είναι η κορυφαία της γκάμας. Το EV9 είναι πολύ στιλάτο για SUV, με επτά καθίσματα και προσφέρει πολυτέλεια, απόδοση και αυτονομία. Βέβαια αν ψάχνετε για κάτι πιο οικονομικό ή δεν χρειάζεστε επτά καθίσματα, υπάρχουν τα Skoda Enyaq και Tesla Model Y.
Fisker Ocean – Καλύτερη Αυτονομία
Η μορφή του SUV δεν είναι αεροδυναμική, αλλά ορισμένοι κατασκευαστές αντισταθμίζουν την έλλειψη αποδοτικότητας με μια τεράστια μπαταρία. Αν ψάχνετε το ηλεκτρικό SUV με τη μεγαλύτερη αυτονομία, είναι το Fisker Ocean. Με αυτονομία 708 χιλιομέτρων στην έκδοση Extreme. Ενώ η πιο οικονομική έκδοση, Ultra, έχει αυτονομία 690 χιλιομέτρων. Και οι δύο εκδόσεις έχουν στάνταρ αντλία θερμότητας, οπότε διατηρούν σχετικά καλά την αυτονομία τους ακόμη και το χειμώνα. Η φόρτιση των 200kW καθιστά δυνατή την επαναφόρτιση της μπαταρίας των 106kWh σε λογικό χρονικό διάστημα.
Κατά τα άλλα, το Ocean είναι ένα ευχάριστο και πρακτικό αυτοκίνητο, εύκολο στην οδήγηση και άνετο. Για να πλησιάσετε την αυτονομία του Fisker, πρέπει να ξοδέψετε πολλά χρήματα σε ένα Polestar 3 ή μια BMW iX xDrive50.
Tesla Model Y – Καλύτερη ενεργειακή απόδοση
Η μέγιστη αύξηση της αυτονομίας με τη χρήση μιας μεγάλης μπαταρίας είναι καλό και ωραίο. Αλλά μια μπαταρία υψηλής χωρητικότητας θέλει περισσότερο χρόνο για να φορτιστεί, και το ηλεκτρικό ρεύμα δεν είναι φθηνό, ειδικά στους γρήγορους φορτιστές. Είναι καλύτερο να βρείτε ένα αυτοκίνητο που εκμεταλλεύεται το μέγιστο από μια μικρότερη μπαταρία μέσω καλύτερης ενεργειακής απόδοσης.
Προς το παρόν στην κορυφή της απόδοσης είναι η Tesla. Με τα Model Y και Model 3. Όμως το εξαιρετικά λιτό εσωτερικό και εξωτερικό στυλ της Tesla δεν αρέσει σε όλους. Το ίδιο ισχύει και για την εμπειρία οδήγησης. Το Model 3 έχει πρόσφατα ενημερωθεί για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την απόδοσή, την άνεση και την εσωτερική ατμόσφαιρα. Αυτές οι αναβαθμίσεις θα έρθουν τελικά και στο Model Y.
Αν τα Tesla δεν σας ταιριάζουν, τα Hyundai Ioniq 5 και Genesis GV60 με έναν κινητήρα είναι επίσης αρκετά αποδοτικά. Ομοίως και τα Skoda Enyaq και Volkswagen ID 4 που πρόσφατα είχαν σημαντική αύξηση απόδοσης.
Hyundai Ioniq 5 N – Καλύτερη διασκέδαση στην οδήγηση
Μπορεί ένα ηλεκτρικό SUV να δίνει διασκεδαστική οδήγηση; Η Hyundai άρχισε με τα βενζινοκίνητα hot hatchback i20 N και i30 N. Και φαίνεται να διατηρεί αυτήν την φήμη και στην εποχή των ηλεκτρικών με το Ioniq 5.
Μάλιστα το Ioniq 5 N πηγαίνει ακόμα πιο μακριά. Αλλά αν είναι λίγο υπερβολικό για εσάς, υπάρχουν και άλλες επιλογές. Το BMW iX3 ακούγεται κάπως υποδεέστερο επειδή έχει μόνο ένα μοτέρ, όμως έχει οδηγική συμπεριφορά BMW. Ενώ και η Jaguar i-Pace είναι ευχάριστη στην οδήγηση.
Mercedes-Benz EQE SUV – Καλύτερη υποβοήθηση οδήγησης
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ειδικά τα πολυτελή, είναι γεμάτα με τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης. Κάποιες από αυτές τις λειτουργίες είναι περιττές, ίσως και ενοχλητικές. Άλλες δίνουν ηρεμία και ασφάλεια στις μεγάλες διαδρομές.
Η Mercedes-Benz ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που προσέφερε ένα πραγματικό adaptive cruise control από το 1999. Και ακόμα έχει ίσως το καλύτερο σύστημα στην αγορά, που επιβραδύνει σταδιακά αντί να φρενάρει έντονα. Και τοποθετεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα έτσι ώστε να μπορούν να περάσουν δίπλα μοτοσυκλέτες και οχήματα έκτακτης ανάγκης. Συστήματα όπως η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και η προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας λειτουργούν καλά και μπορούν να απενεργοποιηθούν εύκολα. Το adaptive cruise control της BMW iX είναι επίσης πολύ καλό. Όπως και του Skoda Enyaq. Ενώ το Autopilot της Tesla μπορεί να είναι πολύ προηγμένο στα μοντέλα των ΗΠΑ, αλλά τα αυτοκίνητα της αγοράς της Ευρώπης έχουν παλιά έκδοση που δεν συγκρίνεται με τα άλλα μοντέλα που αναφέραμε.
Genesis Electrified GV70 – Καλύτερη φιλικότητα προς τον χρήστη
Η τεχνολογία πολλές φορές κάνει την προσαρμογή σε ένα αυτοκίνητο δύσκολη. Με το Genesis GV70, χρειάζεται λίγος χρόνος την πρώτη εβδομάδα, μέχρι να κάνετε τις ρυθμίσεις, αλλά μετά δεν θα ασχοληθείτε ξανά.
Το λογισμικό της οθόνης αφής, ένας περιστροφικός διακόπτης και τα φυσικά κουμπιά το κάνουν πολύ εύκολο στη χρήση. Το ίδιο ισχύει και για το Genesis GV60, αν και έχει λίγο μικρότερη οθόνη. Το BMW iX3 χρησιμοποιεί μια παλαιότερη έκδοση του iDrive της μάρκας, αλλά είναι πραγματικά πιο εύκολο στη χρήση από τα νεότερα μοντέλα. Ενώ το Skoda Enyaq είναι πιο επικεντρωμένο στην οθόνη, αλλά με την πρόσφατη ενημέρωση έγινε από τα ευκολότερα συστήματα στην χρήση του.
BMW iX – Καλύτερη για άνεση στην οδήγηση και πολυτελής χαρακτήρας
Η BMW χρησιμοποιεί το σλόγκαν «Η απόλυτη μηχανή οδήγησης», αλλά καθώς οι δρόμοι γίνονται πιο πολυσύχναστοι ο ορισμός του «απόλυτου» αλλάζει. Με τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, η BMW έχει εξελιχθεί ειδικό στην άνεση. Το iX έχει κορυφαία κύλιση και οδηγικότητα, άμεση και αποτελεσματική απόδοση, και αξιόλογη πραγματική αυτονομία. Εν τω μεταξύ, το εσωτερικό θυμίζει περισσότερο το μεγάλο, υπερπολυτελές BMW i3 παρά τα σπορ sedan της μάρκας. Είναι ένα πολύ πιο lounge περιβάλλον, με ανοιχτούς χώρους και ασυνήθιστα αλλά αρκετά ελκυστικά υλικά. Όμως βεβαιωθείτε ότι θα επιλέξετε το xDrive50 γιατί το xDrive40 δεν έχει αερανάρτηση και τόσο μεγάλη αυτονομία.
Σε σύγκριση με τα Mercedes EQS SUV και EQE SUV το BMW έχει καλύτερη ποιότητα κατασκευής. Πιο οικονομικές επιλογές με παρόμοια χαρακτηριστικά είναι τα Genesis GV60 και Electrified GV70 και το Lexus RZ.
Skoda Enyaq – Καλύτερη ολοκληρωμένη απόδοση
Αν ψάχνετε προσιτό SUV που συνδυάζει πρακτικότητα, αυτονομία, ευκολία χρήσης και οδηγική ικανότητα, δείτε το Skoda Enyaq . Όταν κυκλοφόρησε το 2021, αξιοποίησε καλύτερα την πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen από ότι τα VW ID 4 και Audi Q4 E-tron.
Το Enyaq 60 είναι οικονομικό, αλλά 85 Edition έχει μεγαλύτερη μπαταρία και δίνει αυτονομία 560 χιλιομέτρων με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Το ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων έχει λύσει τα προβλήματά του και είναι πλέον πολύ εύκολο στη χρήση. Έχει άφθονο εσωτερικό χώρο ενώ το adaptive cruise control και τα paddles ρύθμισης της ανάκτησης φρεναρίσματος το κάνουν εύκολο στην οδήγηση. Το Tesla Model Y είναι επίσης εξαιρετική επιλογή.
Fisker Ocean Sport – Καλύτερη σχέση αξίας-τιμής
Άλλη μια φορά το Fisker Ocean, τώρα για την εισαγωγική έκδοση του με έναν κινητήρα και μικρότερη μπαταρία. Με την τιμή του να είναι σχετικά χαμηλή, αλλά το αυτοκίνητο πλήρως εξοπλισμένο. Έχει θερμαινόμενα καθίσματα και πανοραμική οροφή ως βασικό εξοπλισμό. Δεν υπάρχει σε μερικές αγορές, μεταξύ τους και η ελληνική, αλλά στο διεθνές λανσάρισμα, το βρήκαμε ευρύχωρο, άνετο και αρκετά εύκολο στη χρήση. Αν προτιμάτε κάτι πιο αξιόπιστο, δείτε το Tesla Model Y και το Skoda Enyaq 60.
Range Rover Electric – Αναμένεται με ενδιαφέρον
Το περιμένουμε την επόμενη χρονιά. Και μπορεί ακόμα να μην έχουμε πολλά στοιχεία, όμως η Land Rover έχει δημοσιεύσει κάποιες προεπισκοπήσεις που δείχνουν στοιχεία του σχεδιασμού του. Λογικά θα έχει μια τεράστια μπαταρία για να δώσει σε αυτό το μεγάλο, βαρύ αυτοκίνητο σημαντική αυτονομία. Και θα έχει δύο κινητήρες με απόδοση περίπου 500 ίππων Γνωρίζουμε ότι θα βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800V και θα διαθέτει υπερ-γρήγορη φόρτιση.
Ωστόσο, η Porsche θα φέρει το Macan, το οποίο θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό στη δεύτερη γενιά του. Είναι το δίδυμο του Audi Q6 E-Tron στη νέα πλατφόρμα PPE του ομίλου Volkswagen και θα πρέπει να έχει ορισμένες πολύ εντυπωσιακές προδιαγραφές. Παρόμοια χαρακτηριστικά έχει το Ford Explorer που έρχεται και ίσως ενσωματώσει κάποια από τα οδηγικά χαρακτηριστικά της μάρκας.
Πηγή: autocar.co.uk