Πολλοί χρήστες του διαδικτύου εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι κυρίως χαμηλής ποιότητας, φθηνά οχήματα. Για να σπάσει αυτό το στερεότυπο, ο ιστότοπος CarNewsChina ετοίμασε τα Top 10 πιο ακριβά κινεζικά νέας ενέργειας (BEV+PHEV) SUV. Λάβανε επίσης τα στοιχεία πωλήσεών τους το 2024, για να δείξουνε ποια πουλάνε καλύτερα. Κατά τη σύνταξη αυτής της βαθμολογίας, κατατάξανε τα αυτοκίνητα με αύξουσα σειρά του κόστους των αρχικών εκδόσεών τους. Αυτή η βαθμολογία διαμορφώνεται από τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, τέσσερα plug-in υβριδικά και δύο μοντέλα με διαθέσιμες επιλογές κινητήρων BEV και PHEV.
10. Li Auto L9
Το crossover πλήρους μεγέθους Li Auto L9 EREV κατέλαβε τη δέκατη θέση σε αυτή τη λίστα με τιμή εκκίνησης 409.800 γιουάν (54.235 ευρώ). Αυτό το αυτοκίνητο πούλησε 85.817 μονάδες στην Κίνα πέρυσι, σύμφωνα με το China EV DataTracker. Το Li L9, είναι ένα μεγάλο SUV με διαστάσεις 5.218/1.998/1.800 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) και μεταξόνιο 3.105 χλστ. Διαθέτει ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ICE 1,5 λίτρων κάτω από το καπό του, που λειτουργεί σαν γεννήτρια. Το L9 προσφέρει έναν διπλό ηλεκτροκινητήρα 4WD με συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 443 ίππους. Χάρη σε ένα τριαδικό πακέτο μπαταριών NMC 52,3 kWh που κατασκευάζεται από την CATL, μπορεί να τρέξει αυτόνομα έως και 280 χλμ (CLTC) σε ηλεκτρική λειτουργία. Η μικτή του αυτονομία φτάνει τα 1.412 χλμ.
9. Tank 700 Hi4-T
Το SUV εκτός δρόμου Tank 700 Hi4-T της GWM κατέλαβε την ένατη θέση με τιμή εκκίνησης τα 428.000 γιουάν (56.644 ευρώ). Αυτό το SUV ξεκίνησε τις εγχώριες πωλήσεις τον Μάρτιο του 2024. Οι αθροιστικές πωλήσεις του έφτασαν τις 14.067 μονάδες. Οι Κινέζοι λάτρεις των αυτοκινήτων, συχνά συγκρίνουν το Tank 700 Hi4-T με τη Mercedes-Benz G-Class. Ωστόσο, το Tank 700 Hi4-T είναι μεγαλύτερο, με διαστάσεις 5.090/2.061/1.952 χλστ και μεταξόνιο 3.110 χλστ. Αυτό το «θηρίο» έχει έναν V6 3 λίτρων κάτω από το καπό με ισχύ 355 ίππων. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ, ισχύος 161 ίππων. Το Tank 700 Hi4-T, διαθέτει τριμερή μπαταρία χωρητικότητας 37,1 kWh για 100 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας.
8. Nio ES7
Την όγδοη θέση της λίστας καταλαμβάνει το μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV Nio ES7 με τιμή εκκίνησης τα 438.000 γιουάν (57.969 ευρώ). Το Nio ES7 δεν πουλάει τόσο καλά στην Κίνα, με μόνο 1.874 μονάδες να παραδόθηκαν το 2024. Το Nio ES7, είναι ένα πενταθέσιο crossover με διαστάσεις 4.912/1.987/1.720 χλστ και μεταξόνιο 2.960 χλστ. Διατίθεται στάνταρ με διπλό κινητήρα 4WD με ισχύ 644 ίππους. Η βασική έκδοση αυτού του EV προσφέρει μια τριμερή μπαταρία NMC 75 kWh για αυτονομία CLTC 485 χλμ. Υπάρχει επίσης μια έκδοση με μπαταρία 100 kWh για αυτονομία 620 χλμ. Το Nio ES7 πωλείται στην Ευρώπη με το όνομα EL7.
7. Nio EC7
Το Nio EC7 κατέλαβε την έβδομη θέση σε αυτή τη λίστα. Είναι ένα SUV-coupe αδελφό του Nio ES7. Το EC7 ξεκινά από 458.000 γιουάν (60.617 ευρώ) στην Κίνα. Πέρυσι, αυτό το μοντέλο πούλησε 2.865 μονάδες στην εγχώρια αγορά. Το Nio EC7 ,έχει διαστάσεις 4.968/1.974/1.714 χλστ με μεταξόνιο 2960 χλστ. Μοιράζεται το σύστημα μετάδοσης κίνησης με το ES7. Λόγω του αεροδυναμικού σχήματος του αμαξώματος, μπορεί να τρέξει αυτόνομα έως και 490 χλμ με μπαταρία 75 kWh και 635 χλμ με πακέτο 100 kWh.
6. Aito M9
Το crossover Aito M9 από τη Huawei και τη Seres κατέλαβε την έκτη θέση σε αυτή τη λίστα. Ξεκινά από 469.800 γιουάν (63.137 ευρώ) στην Κίνα. Αφού ξεκίνησαν οι πωλήσεις τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, το Aito M9 ταρακούνησε την κινεζική αγορά, εξελισσόμενο σε hot seller. Το 2024, αυτό το SUV πούλησε 156.051 μονάδες. Είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη λίστα. Το Aito M9 είναι ένα μεγάλο crossover με μήκος, πλάτος και ύψος 5.230 χλστ, 1.999 χλστ και 1.800 χλστ, αντίστοιχα. Το μεταξόνιο του φτάνει τα 3.110 χλστ. Η έκδοση BEV, διαθέτει διπλό κινητήρα 4WD ισχύος 523 ίππων και τριμερή μπαταρία NMC 100 kWh για 630 χλμ αυτονομίας CLTC. Η έκδοση EREV έχει μέγιστη ισχύ 489 ίππων, γεννήτρια 1,5 λίτρων και πακέτο μπαταριών χωρητικότητας NMC 42 kWh για ηλεκτρική αυτονομία 190 χλμ. Διατίθεται επίσης με προαιρετική μπαταρία 52 kWh, κατάλληλη για ηλεκτρική αυτονομία 275 χλμ.
5. Nio ES8
Το Nio ES8 κατέλαβε την όγδοη θέση στη λίστα. Η τιμή εκκίνησης του, είναι 498.000 γιουάν (65.911 ευρώ). Πέρυσι, η Nio πούλησε 9.188 μονάδες του ES8 SUV. Το Nio ES8 είναι ένα εξαθέσιο crossover με διαστάσεις 5.099/1.989/1.750 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) και μεταξόνιο 3.070 χλστ. Διαθέτει διπλό κινητήρα 4WD με ισχύ 653 ίππων. Με την μπαταρία χωρητικότητος 75 kWh, το ES8 μπορεί να τρέξει αυτόνομα έως και 465 χλμ (CLTC). Η έκδοση με πακέτο μπαταριών 100 kWh έχει αυτονομία 605 χλμ.
4. Hongqi E-HS9
Το Hongqi E-HS9 κατέλαβε την τέταρτη θέση σε αυτή τη λίστα με τιμή εκκίνησης 589.800 γιουάν (78.061 ευρώ). Το E-HS9 εισήλθε στην εγχώρια αγορά τον Δεκέμβριο του 2020. Έτσι, αυτό το αυτοκίνητο άρχισε να δείχνει την ηλικία του. Ο όγκος των πωλήσεών του το 2024, έφτασε μόνο τις 1.015 μονάδες. Το Hongqi E-HS9 έχει εκδόσεις επτά, έξι και τεσσάρων θέσεων. Οι διαστάσεις του είναι 5.209/2.010/1.731 χλστ με μεταξόνιο 3.110 χλστ. Η αρχική του έκδοση προσφέρει 4WD με 421 ίππους. Η πιο ισχυρή έκδοση έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 543 ίππων. Χάρη στην μπαταρία των 120 kWh χωρητικότητας, το Hongqi E-HS9, έχει έως και 690 χλμ αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση.
3. M-Hero 917
Το Dongfeng M-Hero 917 κατέλαβε την τρίτη θέση σε αυτή τη βαθμολογία, με αρχική τιμή 637.700 γιουάν (84.400 ευρώ). Δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τον όγκο πωλήσεων αυτού του μοντέλου στην Κίνα. Το M-Hero 917 είναι ένα SUV εκτός δρόμου με διαστάσεις 4.987/2.080/1.978 χλστ. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση αυτού του «θηρίου» έχει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες με συνδυασμένη ισχύ 1.073 ίππων. Χάρη στο τριμερές πακέτο μπαταριών NMC χωρητικότητας 142,7 kWh, το M-Hero 917 μπορεί να έχει έως και 505 χλμ αυτονομίας CLTC. Η έκδοση EREV αυτού του SUV, έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες ισχύος 805 ίππων. Το M-Hero 917, διαθέτει για την επέκταση αυτονομίας, έναν θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων και μπαταρία μια μπαταρία των 65,8 kWh. Η μικτή αυτονομία του αυτοκινήτου είναι 1.026 χλμ.
2. M-Hero M800
Το M-Hero 800 κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Δεν είναι πραγματικά ένα νέο μοντέλο, αλλά μια «βαριά» έκδοση του M-Hero 917. Έχει τιμή 879.000 γιουάν (116.336 ευρώ). Ο όγκος των πωλήσεών του είναι άγνωστος. Το M-Hero M800 είναι ένα 5θέσιο EREV, με διαστάσεις 5.136/2.172/2.063 χλστ. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης, είναι παρόμοιο με το M-Hero 917.
1. Yangwang U8
Το Yangwang U8 της BYD γίνεται το πιο ακριβό κινεζικό νέο ενεργειακό SUV. Η τιμή εκκίνησης του φτάνει τα 1.098.000 γιουάν (145.320 ευρώ). Από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2024, η Yangwang πούλησε 7.366 μονάδες U8. Το Yangwang U8 είναι ένα τεράστιο αυτοκίνητο με διαστάσεις 5.325/2.095/1.940 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) και μεταξόνιο 3.050 χλστ. Διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 1.180 ίππων. Ως αποτέλεσμα, ένα off-roader 3,5 τόνων, μπορεί να επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα. Κάτω από το καπό, το Yangwang U8 έχει μια γεννήτρια – κινητήρα των 2 λίτρων με 268 ίππους. Χάρη σε ένα πακέτο μπαταριών LFP των 49 kWh, μπορεί να διανύσει αυτόνομα 120 χλμ σε ηλεκτρική λειτουργία. Η μικτή αυτονομία του, είναι 780 χλμ.