Πιστεύετε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στερούνται χαρακτήρα; Αυτή η εσφαλμένη αντίληψη αξίζει να αμφισβητηθεί. Μετά από δοκιμές περίπου δέκα από αυτά τα οχήματα σε όλους τους τύπους δρόμων, είναι σαφές ότι υπερέχουν εκεί που αποτυγχάνουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης: προσφέρουν μια ικανοποιητική οδηγική εμπειρία, σε όλες τις καθημερινές συνθήκες.
Οι επικριτές των ηλεκτρικών, συχνά επισημαίνουν την υποτιθέμενη έλλειψη οδηγικής συγκίνησης. Ωστόσο, αυτή η άποψη, φαίνεται αποκομμένη από την πραγματική χρήση. Ανάμεσα στην αστική κυκλοφοριακή συμφόρηση, τους αυτοκινητόδρομους με στροφές και τις εκτός δρόμου διαδρομές, αυτά τα οχήματα αποκαλύπτουν απροσδόκητες ιδιότητες που μεταμορφώνουν κάθε ταξίδι.
Γιατί τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης απογοητεύουν καθημερινά
Ας ακολουθήσουμε μια τυπική διαδρομή: ξεκινώντας από μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, έπειτα από έναν πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο, ακολουθώντας έναν ορεινό δρόμο με υψομετρική διαφορά 1.400 μέτρων και ακολουθώντας μερικά δασικά μονοπάτια, για να φτάσουμε σε ένα μονοπάτι πεζοπορίας. Αυτή η διαδρομή, αντιπροσωπευτική πολλών ταξιδιών απόδρασης από την πόλη, αποκαλύπτει τους περιορισμούς των περισσότερων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
Ένα Mazda MX-5 ή μια Porsche 911 GT3, υπέροχα στην πίστα, γίνονται δυσκολο-οδήγητα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση. Οι κινητήρες τους, βελτιστοποιημένοι για υψηλές στροφές, στενάζουν και υπερθερμαίνονται κατά τη διάρκεια των κύκλων stop-start. Αντίθετα, ένα υβριδικό Honda CR-V, ιδρώνει στις ανηφόρες του αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα καύσης να λειτουργεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, για να διατηρήσει την ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα σε κλίση 6%.
Τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα πάνε λίγο καλύτερα. Ένα Chevrolet Tahoe του 2001, ομολογουμένως γερασμένο, δείχνει τους περιορισμούς του από τις πρώτες κιόλας στροφές: απότομα φρεναρίσματα, απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Μόνο λίγα πολυτελή sedan όπως η Mercedes SL ή το Lexus IS 500 καταφέρνουν να αντέξουν, αλλά η απόσταση από το έδαφος, τα περιορίζει σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Αυτό είναι προβληματικό, όταν το 35% των αμερικανικών δρόμων είναι χωματόδρομοι, ένα ποσοστό παρόμοιο με αυτό των αγροτικών δρόμων στη Γαλλία.
Τα κρυμμένα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών
Ας ακολουθήσουμε ξανά την ίδια διαδρομή πίσω από το τιμόνι ενός SUV Mercedes EQE 320+. Η αθόρυβη λειτουργία, μετατρέπει την οδήγηση στην πόλη, σε μια στιγμή ηρεμίας. Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού, διαχειρίζεται αυτόματες αλλαγές λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο, ενώ οι 292 ίπποι και τα 565 Nm άμεσης ροπής, προωθούν αβίαστα το όχημα των 2,5 τόνων σε ανηφόρα. Σε δρόμους με στροφές, η βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους από την μπαταρία 90,6 kWh που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, χαμηλώνει σημαντικά το κέντρο βάρους. Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού, διαχειρίζεται αυτόματες αλλαγές λωρίδας στους αυτοκινητόδρομους.
Αυτή η εμπειρία επαναλαμβάνεται και με άλλα μοντέλα. Τα Hyundai Ioniq 5 XRT και Chevrolet Blazer EV, αν και λιγότερο εξελιγμένα όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, διαπρέπουν σε ποικίλα εδάφη. Η BMW iX, παρά τους 2,5 τόνους βάρους της, εκπλήσσει με την ευελιξία της. χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες της που παράγουν 523 ίππους.
Το κύριο πλεονέκτημα έγκειται στην άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα. Τέλος στην υστέρηση turbo, στις απρόσμενες αλλαγές ταχυτήτων. ή στις πτώσεις ισχύος. Αυτή η προβλεψιμότητα. μεταμορφώνει την οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες: μπορείτε να ελέγχετε με ακρίβεια την ισχύ που παρέχεται στους τροχούς, είτε στρίβετε σε βρεγμένο δρόμο. είτε βγαίνετε από μια αμμώδη αυλάκωση σε ένα χωματόδρομο.
Ασύγκριτη ευελιξία σε όλα τα εδάφη
Τα ηλεκτρικά αποκαλύπτουν τις παιχνιδιάρικες δυνατότητές τους σε απροσδόκητες καταστάσεις. Σε μια αμμώδη πίστα, το Ioniq 5 επιτρέπει ελεγχόμενες ολισθήσεις, χάρη στο σύστημα κατανομής ροπής. Το Mercedes EQE SUV, με την τετρακίνηση και τις προσαρμόσιμες λειτουργίες οδήγησης , επιτρέπει ελεγχόμενες ολισθήσεις σε χωματόδρομους. Αυτή η ευκολία χρήσης, μπορεί να εξηγηθεί από διάφορους τεχνικούς παράγοντες:
Χαμηλωμένο κέντρο βάρους : η μπαταρία τοποθετημένη στο πάτωμα βελτιώνει τη σταθερότητα
Στιγμιαία κατανομή ροπής: οι ηλεκτροκινητήρες αντιδρούν σε χιλιοστά του δευτερολέπτου
Ακριβής έλεγχος πρόσφυσης: κάθε τροχός μπορεί να ελεγχθεί ξεχωριστά
Αθόρυβη λειτουργία: μέγιστη συγκέντρωση στην οδηγική εμπειρία
Το κάμπινγκ γίνεται επίσης πιο άνετο. Η μπαταρία σάς επιτρέπει να τροφοδοτείτε ένα ψυγείο, φώτα και ηλεκτρονικές συσκευές για αρκετές ημέρες, χωρίς να λειτουργείτε έναν θορυβώδη κινητήρα καύσης. Ορισμένα μοντέλα, όπως το Ford F-150 Lightning, προσφέρουν ακόμη και μια πρίζα 9,6 kW 230V, για να τροφοδοτήσουν ένα ολόκληρο σπίτι.
Περιορισμοί που πρέπει να γνωρίζετε πριν από την αγορά
Η διαχείριση φόρτισης, παραμένει το αδύναμο σημείο αυτών των οχημάτων, κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών. Ο προγραμματισμός ενός Σαββατοκύριακου στα βουνά, απαιτεί τον έλεγχο της πυκνότητας του δικτύου φόρτισης και την πρόβλεψη μείωσης της αυτονομίας κατά 20 έως 30% σε κρύο καιρό. Εφαρμογές όπως το Chargemap ή το PlugShare, καθίστανται απαραίτητες για τον εντοπισμό σταθμών γρήγορης φόρτισης 150 kW και άνω.
Το βάρος αποτελεί επίσης πρόκληση. Μια BMW iX των 2.585 κιλών, δεν θα ανταγωνιστεί ποτέ την καθαρή ευελιξία ενός Mazda MX-5 των 1.058 κιλών. Στην πίστα, τα βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν τα όριά τους: υπερθέρμανση της μπαταρίας, επιταχυνόμενη φθορά των ελαστικών και δραστικά μειωμένη αυτονομία, υπό εντατική χρήση.
Παραδόξως, αυτά τα ηλεκτρικά crossover, διαπρέπουν στην πραγματική χρήση, όπου η ευελιξία συμβαδίζει με την απόλαυση. Μπορεί να μην είναι τα πιο συναρπαστικά σε κάθε συγκεκριμένο τομέα, αλλά η ικανότητά τους να προσφέρουν ικανοποιητικές οδηγικές εμπειρίες σε όλες τις συνθήκες, τα καθιστά εκπληκτικά συναρπαστικούς συντρόφους. Για όσους αναζητούν ένα μόνο όχημα ικανό να κάνει τα πάντα καλά, αντί για ένα εξειδικευμένο όχημα που περιορίζεται σε μια συγκεκριμένη χρήση, η ηλεκτρική ενέργεια είναι η προφανής επιλογή.
Πηγή: rouleur-electrique.fr