Η αμερικανική εταιρεία μπαταριών Factorial δήλωσε ότι η νέα της μπαταρία στερεάς κατάστασης, μπορεί να βελτιώσει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και τις ταχύτητες φόρτισης, ενώ μειώνει τους κινδύνους πυρκαγιάς.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, θεωρούνται το επόμενο μεγάλο πράγμα στην τεχνολογία μπαταριών. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται ήδη με εταιρείες μπαταριών για την ανάπτυξη κυψελών στερεάς κατάστασης, ελπίζοντας να τις εμπορευματοποιήσουν στο μέλλον, για να εξαλείψουν το άγχος της αυτονομίας, να βελτιώσουν την ασφάλεια της μπαταρίας και να αυξήσουν τις ταχύτητες φόρτισης.
Μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν στην τεχνολογία είναι η Mercedes-Benz. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε κοινή συμφωνία ανάπτυξης με την Factorial Energy με έδρα τη Μασαχουσέτη, για την ανάπτυξη μπαταριών επόμενης γενιάς το 2021. Η Mercedes ηγήθηκε επίσης ενός κύκλου χρηματοδότησης 200 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022 και σήμερα η Factorial ανακοίνωσε, μια νέα μπαταρία στερεάς κατάστασης που ονομάζεται Solstice.
Η Factorial είπε ότι η νέα μπαταρία έχει ενεργειακή πυκνότητα 450 κιλοβατώρες. Οι κυψέλες μαγγανίου νικελίου κοβαλτίου 4680 της Tesla που είναι εγκατεστημένες στο Model Y, έχουν εκτιμώμενη ενεργειακή πυκνότητα περίπου 272-296 Wh/kg. Η αμερικανική εταιρεία εκκίνησης μπαταριών, είπε ότι αυτό μπορεί δυνητικά να επεκτείνει την αυτονομία ενός EV κατά 80%, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος της μπαταρίας.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης χρησιμοποιούν βασικά έναν στερεό ηλεκτρολύτη, αντί για τους υγρούς ή ηλεκτρολύτες ζελέ που βρίσκονται στις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Τα βασικά οφέλη, περιλαμβάνουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και πολύ λιγότερη ευφλεκτότητα. Επιπλέον, φορτίζονται πιο γρήγορα. Αλλά μέχρι στιγμής, έχουν αποδειχθεί ακριβές στην παραγωγή τους και κανείς δεν έχει καταλάβει πραγματικά την επεκτασιμότητα τους.
Η Factorial είπε ότι αυτή η μπαταρία, χρησιμοποιεί έναν δικής της έμπνευσης ηλεκτρολύτη με βάση το σουλφίδιο, που στοχεύει να έχει υψηλή βαθμολογία ασφάλειας και θερμοκρασίες λειτουργίας έως και 90 βαθμούς Κελσίου (194F). Ανέφερε επίσης ότι υπάρχει δυνατότητα μείωσης των αναγκών ψύξης και μείωσης του κόστους. Επίσης, ενσωματώνει μια διαδικασία «ξηρής επικάλυψης», που μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή αυτών των μπαταριών.
Η ανακοίνωση αναφέρει ότι η Mercedes-Benz, εργάζεται ήδη για την ενσωμάτωση αυτών των μπαταριών στα μελλοντικά της EV. Η Factorial θα είναι ο δεύτερος συνεργάτης μπαταριών στερεάς κατάστασης της Mercedes, αφού ανακοίνωσε το 2022 ότι επενδύει εκατομμύρια δολάρια στην ταϊβανέζικη εταιρεία μπαταριών στερεάς κατάστασης ProLogium .
Με αυτό, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εντάσσεται σε μια αυξανόμενη λίστα επωνυμιών, που επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της Toyota, που αναπτύσσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης, που μπορούν να προσφέρουν πάνω από 1000 χλμ αυτονομίας ξεκινώντας από το 2026.
Πηγή: insideevs.com