Η Audi σε συνεργασία με τη MANN+HUMEL δημιούργησαν ένα φίλτρο που καθαρίζει τον αέρα που αναπνέουμε. Μάλιστα, το συγκεκριμένο φίλτρο είναι διαθέσιμο στα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής μάρκας.
Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, παράγουν άλλα μικροσωματίδια όπως για παράδειγμα από τα φρένα και τα ελαστικά. Προφανώς, η Audi προχώρησε στο συγκεκριμένο πλάνο, για τον περιορισμό της συγκεκριμένης ρύπανσης με τη μικρότερη έκταση.
Η Αudi αποκαλύπτει το «ηλεκτρικό» της πλάνο
Πώς λειτουργεί το νέο σύστημα της Audi;
Το φίλτρο της Audi και της MANN+HUMEL παρουσιάζει ομοιότητες με τα συστήματα φιλτραρίσματος των σπιτιών. Επιπλέον, η γερμανική φίρμα το τοποθετεί στο μπροστινό μέρος του οχήματος, πίσω από τον προφυλακτήρα και μπροστά από το ψυγείο.
Μάλιστα, η διαδικασία δεν απαιτεί πολλές μετατροπές στο όχημα. Ακόμη, το σύστημα διαθέτει δύο λειτουργίες, μία κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και μία κατά τη διάρκεια της φόρτισης.
Κάπως έτσι… θα είναι το ανανεωμένο Αudi e-tron!
Κατά τη λειτουργία της κίνησης, το φίλτρο συλλέγει τα μικρότερα σωματίδια με τη βοήθεια της ροής του αέρα. Στη δεύτερη περίπτωση, το σύστημα για το φιλτράρισμα χρησιμοποιεί έναν ανεμιστήρα που παγιδεύει τα μικροσωματίδια. Τέλος, η Audi τονίζει ότι η δεύτερη λειτουργία είναι ιδανική κατά τη φόρτιση σε αστικές περιοχές με μεγάλη ρύπανση.
Παράλληλα, η Audi πραγματοποιεί τις δοκιμές του συγκεκριμένου συστήματος από το 2020 και θα τις συνεχίσει έως το 2024. Μάλιστα, το φίλτρο είναι διαθέσιμο στα E-tron μοντέλα της. Επιπλέον, οι αξιολογήσεις δεν στοχεύουν μόνο στην αποτελεσματικότητα του φίλτρου, αλλά και στο κατά πόσο επηρεάζει το φίλτρο την συνολική χρήση του οχήματος.
Αudi και Μπάγερν Μονάχου 20 χρόνια… συμπαίκτες!
Τα 50.000 χιλιόμετρα δοκιμών αποδεικνύουν ότι το φίλτρο δεν επηρεάζει τη λειτουργία του οχήματος ούτε στις υψηλές θερμοκρασίες ούτε κατά τη φόρτιση. Επιπρόσθετα, η λειτουργία του φίλτρου είναι αποτελεσματική ακόμα και σε πόλεις με μεγάλη ρύπανση, όπως είναι η Στουτγάρδη.
Η Audi επιθυμεί τη σύνδεση του συστήματος με μετεωρολογικούς σταθμούς, ώστε να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό. Επιπλέον, σχεδιάζει την ανάπτυξη μίας οθόνης, η οποία θα προσφέρει πληροφορίες στους επιβάτες για τη λειτουργία του συστήματος.