Τα μικρά SUV, είναι από τα πιο συνηθισμένα αυτοκίνητα στους δρόμους της Ευρώπης και όχι μόνο, χάρη στο συμπαγές τους μέγεθος, το χαμηλό κόστος λειτουργίας και το στιβαρό τους στυλ. Καθώς σχεδόν κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων προσφέρει πλέον ένα μικρό SUV κάποιου είδους στη γκάμα του, το autoexpress συγκέντρωσε τα καλύτερα που πωλούνται αυτήν τη στιγμή. Από αστικά αυτοκίνητα, μέχρι οικογενειακά αυτοκίνητα, σίγουρα θα υπάρχει ένα μικρό μοντέλο SUV, που να ταιριάζει στις ανάγκες σας. Υπάρχει επίσης μια ποικιλία τύπων καυσίμων για να διαλέξετε, που κυμαίνονται από την παραδοσιακή βενζίνη μέχρι τα υβριδικά, τα PHEV και τα πλήρως ηλεκτρικά.
Renault 4

Το Renault 4, μπορεί να μοιράζεται την πλατφόρμα του με το εξαιρετικά δημοφιλές supermini Renault 5, αλλά χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιό του, είναι πιο πρακτικό και υπάρχει λίγο περισσότερος χώρος, για όλους. Το πορτμπαγκάζ των 422 λίτρων, έχει λίγο-πολύ το ίδιο μέγεθος με αυτό που θα βρείτε στο Renault Captur, αλλά η Renault έχει κάνει το άνοιγμα πολύ χαμηλό, ως φόρο τιμής στο αρχικό 4. Αυτό κάνει τη φόρτωση βαρέων ή ογκωδών αντικειμένων, εύκολη. Το λογισμικό ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Renault που βασίζεται στην Google, είναι από τις καλύτερες τεχνολογίες που έχουν παρουσιαστεί τον τελευταίο καιρό. Στο δρόμο, το R4 δίνει την αίσθηση ότι είναι αρκετά δεμένο, παρά το γεγονός ότι η Renault, ισχυρίζεται ότι έχει ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση από το 5, με προθυμία αλλαγής κατεύθυνσης, που λείπει από πολλούς ανταγωνιστές του.
Dacia Duster

Η Dacia είναι γνωστή για την κατασκευή αυτοκινήτων που προσφέρουν εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής, και το νέο Duster δεν αποτελεί εξαίρεση. Το Duster είναι πραγματικά τόσο ικανό όσο ο προκάτοχός του, ενώ παράλληλα είναι μεγαλύτερο και καλύτερα εξοπλισμένο. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένος χώρος για τους επιβάτες σε όλη την έκταση και ένα σημαντικό πορτμπαγκάζ 517 λίτρων. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια δεν απέχει πολύ από ορισμένα SUV της μεγαλύτερης κατηγορίας, επομένως υπάρχει άφθονος χώρος για να απλωθεί κανείς μπροστά και πίσω. Για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλό, η απλότητα και η ανθεκτικότητα είναι τα κύρια θέματα εδώ και όχι η πολυτέλεια. Ωστόσο, η καμπίνα είναι ακόμα λίγο πιο κομψή από του προηγούμενου μοντέλου, χάρη σε ορισμένα γωνιώδη σχέδια και χρωματικές αντιθέσεις.
Volvo EX30

Το Volvo EX30, αποτελεί απόδειξη ότι τα μικρά ηλεκτρικά SUV, μπορούν να προσφέρουν μια αίσθηση πολυτελείας, μεγάλη αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες και μια τιμή που δεν θα σας… εξαντλήσει. Τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ως επί το πλείστον τα μικρότερα, αλλά το Volvo EX30 αποτελεί σημαντική εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, καθώς προσφέρει μια αξιοπρεπή εικόνα χώρου και πολυτέλειας, σε μια πολύ δελεαστική τιμή. Ενώ ένα μινιμαλιστικό εσωτερικό σημαίνει ότι δεν υπάρχει ακαταστασία που να εμποδίζει την είσοδο, το συμπαγές μέγεθος του EX30, σημαίνει ότι ο χώρος για τα πόδια των επιβατών είναι λίγο περιορισμένος, σε σύγκριση με ορισμένα μοντέλα του ανταγωνισμού. Αν και το πάτωμα είναι λίγο ψηλό, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να σηκώνουν τα γόνατα, ο χώρος για το κεφάλι είναι πολύ καλός σε όλη την έκταση. Το πορτμπαγκάζ δεν είναι ακριβώς κορυφαίο στην κατηγορία του με 318 λίτρα, αλλά το σχήμα του, επιτρέπει την εύκολη αξιοποίηση όλου του διαθέσιμου χώρου. Υπάρχουν επίσης επιπλέον 15 λίτρα κάτω από το καπό για τα καλώδια φόρτισης. Οι λάτρεις των υψηλών επιδόσεων, θα μείνουν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι, καθώς κάθε έκδοση του EX30, επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα. Μάλιστα, το μοντέλο Performance, ολοκληρώνει το σπριντ σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα.
MG ZS

Το MG ZS, είναι ένα μικρό SUV με προσιτή τιμή, που συνδυάζει αξιοπρεπή επίπεδα τεχνολογίας και άφθονο χώρο, χωρίς να κάνει πολλούς συμβιβασμούς. Οι ψηλότεροι επιβάτες, μπορούν να νιώθουν άνετα στα πίσω καθίσματα, κυρίως χάρη στον άφθονο χώρο για τα γόνατα, ενώ το πορτμπαγκάζ των 443 λίτρων, έχει ένα σχετικά χαμηλό χείλος φόρτωσης. Το ZS γενικά συμβαδίζει με τους πολύ πιο ακριβούς ανταγωνιστές του, όσον αφορά την αντιληπτή ποιότητα, για να μην αναφέρουμε τον ενσωματωμένο εξοπλισμό. Ενώ δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική έκδοση αυτή τη στιγμή, το MG ZS Hybrid+ μπορεί επίσημα να καταναλώσει περισσότερα από 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., επομένως το κόστος λειτουργίας θα παραμείνει πολύ λογικό.
Κία EV3

Σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να πιστεύετε λόγω του ογκώδους στυλ του, το EV3 είναι ένα μικρό και συμπαγές SUV. Μην αφήσετε αυτό να σας αποθαρρύνει, καθώς εξακολουθεί να είναι απόλυτα ικανό να ανταπεξέλθει στην οικογενειακή ζωή και μπορεί να μεταφέρει πέντε άτομα, χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία. Με 460 λίτρα χώρου αποσκευών και επιπλέον 25 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το καπό, υπάρχει εντυπωσιακός χώρος για τσάντες αγορών και βαλίτσες. Το EV3 είναι σχεδιαστικά, ένα αρκετά μοντέρνο αυτοκίνητο εξωτερικά, αλλά το εσωτερικό ακολουθεί μια πολύ πιο συντηρητική προσέγγιση. Ενώ είναι λίγο απογοητευτικό από άποψη αισθητικής, όλα φαίνονται πολύ καλοσχεδιασμένα και τα βασικά χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα. Όπως θα περίμενε κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, το EV3 δεν έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την «ζωηρή» οδήγηση. Αντίθετα, αυτό που κάνει πολύ καλά είναι να κινείται άνετα, παρέχοντας άφθονη ισχύ για προσπεράσεις. Φυσικά, η πιο ήπια οδήγηση, θα βοηθήσει στη μεγιστοποίηση της απόδοσης, και το EV3 μπορεί να καλύψει έως και 600 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο WLTP.
Hyundai Kona

Το Hyundai Kona πρώτης γενιάς, ήταν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αλλά με τη φουτουριστική νέα του εμφάνιση και τους πρωτοποριακούς κινητήρες, η Hyundai έχει πάει αυτό το Kona σε άλλο επίπεδο. Η Hyundai άκουσε πραγματικά τους πελάτες της κατά το σχεδιασμό αυτού του νέου αυτοκινήτου. Μαζί με ένα ριζικά ανανεωμένο σχέδιο που φαίνεται να αντλεί έμπνευση από τα ηλεκτρικά μοντέλα Ioniq της μάρκας, το τρέχον Kona προσφέρει επίσης πολύ περισσότερο χώρο στην καμπίνα – μια ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη βελτίωση σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Το αποτέλεσμα είναι ένας παρόμοιος χώρος για το κεφάλι και τα γόνατα με το πολύ μεγαλύτερο Hyundai Tucson. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης εντυπωσιακό, καθώς η χωρητικότητα των 466 λίτρων, το καθιστά ένα από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία των μικρών SUV. Εκτός από την ευρυχωρία, η ποιότητα του εσωτερικού, έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά. Υπάρχουν άφθονα υλικά κορυφαίας ποιότητας, ενώ οι διπλές ψηφιακές οθόνες, δείχνουν άκρως σύγχρονες. Όπως και πριν, το Kona εξακολουθεί να διατίθεται με την επιλογή βενζινοκινητήρα, υβριδικού ή πλήρως ηλεκτρικού κινητήρα.
Ford Puma

Από την αποχώρηση του Fiesta, το Ford Puma έχει αναλάβει τον ρόλο του μικρού, προσιτού αυτοκινήτου της μάρκας. Αλλά όπως ακριβώς τα λέει η Ford, είναι πρακτικό και πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση. Είτε επιλέξετε το βενζινοκίνητο, είτε το πλήρως ηλεκτρικό Puma Gen-E, το εσωτερικό είναι σχετικά ευρύχωρο και άρτια εξοπλισμένο. Το πορτμπαγκάζ των 456 λίτρων είναι πολύ γενναιόδωρο, αν και όχι αρκετά κορυφαίο στην κατηγορία του, αλλά κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, κρύβεται το εκπληκτικά χρήσιμο «Megabox» 80 λίτρων της Ford. Αν και η καμπίνα του Puma δεν δίνει την αίσθηση τόσο υψηλής αισθητικής όσο κάποιων ανταγωνιστών, μια ανακαίνιση στη μέση της ζωής του, έχει δει τα πράγματα να πηγαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Η γενική εφαρμογή και το φινίρισμα είναι πολύ πιο προσεγμένα και δεν λείπει το νέο σύστημα ψυχαγωγίας SYNC 12 ιντσών, το οποίο καταλαμβάνει σημαντικό μέρος του ταμπλό. Στο δρόμο, το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης και η εντυπωσιακή ευελιξία, καθιστούν το μικρό SUV της Ford μια πραγματική απόλαυση στην οδήγηση.
BMW X1

Αν ψάχνετε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με premium αίσθηση, σπορ χειρισμό και πολλή πρακτικότητα, τότε η BMW X1 είναι η ιδανική επιλογή. Μπορεί να είναι ένα μικρό SUV, αλλά η X1 παραμένει μια BMW, επομένως έχει τη φήμη της να διατηρήσει. Ενώ προσφέρει καλύτερη οδηγική εμπειρία από πολλούς από τους ανταγωνιστές της, η X1 δεν θυσιάζει την πρακτικότητα στο όνομα της απόδοσης. Στην πραγματικότητα, είναι πιο ευρύχωρη από τους βασικούς ανταγωνιστές της, το Audi Q3 και τη Mercedes GLA. Τα καλά νέα είναι ότι προσφέρει ένα ισχυρό μείγμα επιδόσεων και αποδοτικότητας από τους κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και plug-in υβριδικούς. Αν προτιμάτε να χρησιμοποιήσετε πλήρως ηλεκτρική ενέργεια, υπάρχει επίσης η επιλογή της BMW iX1, η οποία με μία μόνο φόρτιση προσφέρει 447 χιλιόμετρα. Όποιο σύστημα μετάδοσης κίνησης κι αν επιλέξετε, και οι πέντε επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ το προαιρετικό συρόμενο πίσω κάθισμα είναι μια χρήσιμη πινελιά, αρκεί να είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε λίγο επιπλέον για αυτό. Ο χώρος αποσκευών των 540 λίτρων είναι ανταγωνιστικός και στην κατηγορία των premium μικρών SUV και συνοδεύεται από έναν βολικό χώρο αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο.
Alfa Romeo Junior

Η Alfa Romeo Junior, συνδυάζει την κομψή ιταλική λάμψη και τον σπορ χειρισμό, επικεντρωμένο στις επιδόσεις, για να ξεχωρίσει σε αυτόν τον πολύ ανταγωνιστικό τομέα. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 400 λίτρα στο μοντέλο Elettrica EV, έως 415 λίτρα στο υβριδικό Ibrida. Η Alfa δεν έχει ξεχάσει να διακοσμήσει την περιοχή γύρω από τα μπροστινά καθίσματα με διάφορα στοιχεία εξοπλισμού. Μάλιστα, εδώ αρχίζει να λάμπει η Junior, καθώς καταφέρνει να έχει μια πολύ ξεχωριστή και σπορ αίσθηση, παρόλο που βασίζεται στην ευρέως χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα CMP της Stellantis. Υπάρχει ένα κόκκινο-μαύρο χρωματικό σχέδιο σε όλο το αυτοκίνητο, το ταμπλό είναι κεκλιμένο προς τον οδηγό και οι στρογγυλοί αεραγωγοί, διαθέτουν διακριτικά φωτισμένα λογότυπα. Αλλού θα βρείτε τις τυπικές πινελιές της Stellantis, αλλά όλα τα χειριστήρια και το σύστημα ψυχαγωγίας είναι αρκετά εύκολα και κατανοητά. Φυσικά, όντας Alfa, η Junior είναι αρκετά ευχάριστη πίσω από το τιμόνι, αν και το αντάλλαγμα είναι μια μάλλον «σκληρή» οδήγηση. Όσοι θέλουν πραγματικά να το κάνουν αυτό, θα εξυπηρετηθούν καλύτερα από την Junior Veloce, ενώ όλες οι εκδόσεις επιταχύνουν από 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα. Το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο και η χρήση του πολύ ακριβής.
Renault Captur

Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, το κομψό Reanult Captur, προσφέρει εκπληκτικά μεγάλο χώρο στο εσωτερικό, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα, προσθέτει μια επιπλέον δόση πρακτικότητας. Το μικρότερο SUV της Renault, βασίζεται στα ίδια θεμέλια με το Clio, αλλά το τελευταίο μοντέλο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το αυτοκίνητο που αντικατέστησε. Το επιπλέον ύψος, πλάτος και μήκος του, έχουν αξιοποιηθεί άψογα στην καμπίνα, ενώ μια σειρά από χρήσιμα χαρακτηριστικά αποθήκευσης, συμβάλλουν επίσης στο να γίνει αυτό ένα δελεαστικό υποψήφιο για μικρές οικογένειες. Πέρα από το εντυπωσιακό εξωτερικό του, το εσωτερικό του Captur διαθέτει επίσης ένα επίπεδο οπτικής γοητείας. Ο κομψός σχεδιασμός, η πληθώρα υλικών υψηλής ποιότητας και η εντυπωσιακή διάταξη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το κάνουν να μοιάζει με ένα πολύ πιο ακριβό αυτοκίνητο, από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Υπάρχει η επιλογή βενζινοκινητήρα ή υβριδικού κινητήρα.
Πηγή: autoexpress.co.uk