Tι σχεδιάζει η Volvo για το άμεσο μέλλον; – Όλα όσα αποκάλυψε στους αντιπροσώπους της στις ΗΠΑ

Θα διατηρήσουμε την ήπια υβριδική και την plug-in υβριδική τεχνολογία ανταγωνιστική και ενεργή στη γκάμα των αυτοκινήτων μας μέχρι το 2030 και μετά, εάν χρειαστεί, λέει η Volvo

Ακούστε το άρθρο

Η Volvo Cars παρουσίασε τα αναθεωρημένα σχέδιά της στους αντιπροσώπους της στη Βόρεια Αμερική, καθώς αναθεώρησε το πλάνο της για την ηλεκτροκίνηση με ορίζοντα το 2030. Συνεπώς, η Volvo φιλοδοξεί να λανσάρει δέκα νέα ή αναβαθμισμένα μοντέλα εντός δύο ετών.

Όπως γράφει το Automotive News αναφερόμενο στη συνάντηση των αντιπροσώπων, αρκετά από αυτά τα δέκα μοντέλα, είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το ηλεκτρικό σεντάν ES90 πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2025 και θα κατασκευαστεί τόσο στην Κίνα όσο και στην Torslanda της Σουηδίας. Το ηλεκτρικό SUV EX60 αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Η Volvo Cars, σχεδιάζει επίσης μια σειρά plug-in υβριδικών με αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία τα επόμενα δύο χρόνια. Επίσης και ήπια υβριδικά.

Volvo

Το υπόβαθρο του αναθεωρημένου οδικού χάρτη προϊόντων, είναι η αναθεώρηση της Volvo νωρίτερα αυτόν τον μήνα του στόχου που είχε θέσει από το 2021, να γίνει αμιγώς κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Αντίθετα, η θυγατρική της Geely, στοχεύει τώρα να επιτύχει μεταξύ 90% και 100% των πωλήσεών της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά έως το 2030. Σύμφωνα με τη Volvo, ο στόχος μόνο για BEV, έχει αναθεωρηθεί, λόγω «μεταβαλλόμενων συνθηκών αγοράς και απαιτήσεων πελατών».

Η Volvo Cars σκοπεύει να επιμείνει στον μακροπρόθεσμο στόχο της για «πλήρη εξηλεκτρισμό» και να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, έως το 2040. Ωστόσο, σύμφωνα με τον νέο ενδιάμεσο στόχο για το 2030, οι τρέχοντες και μελλοντικοί προϋπολογισμοί ανάπτυξης, δεν θα επενδύονται αποκλειστικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά plug-in και ήπια υβριδικά οχήματα θα αναπτύσσονται συνεχώς.

Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα: η πλήρως ηλεκτρική ναυαρχίδα EX90, η οποία ήταν πρόσφατα διαθέσιμη για αρχικές δοκιμές και πρόκειται να παραδοθεί στους πρώτους πελάτες αυτόν τον μήνα, θα συνοδεύεται από ένα λίφτινγκ του προηγούμενου XC90. Το XC90 έχει λάβει μια σειρά από αναβαθμίσεις τεχνολογίας και σχεδιασμού.

Volvo

Η ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζεται και επιταχύνεται επίσης: Η Volvo παρουσίασε πρόσφατα το λεγόμενο «Volvo Cars Superset», ένα αρθρωτή πλατφόρμα κατασκευής για συστήματα, μονάδες, λογισμικό και υλικό. Αυτή η λογική εξέλιξης, χρησιμοποιείται ήδη για το EX90. Αντί να αναπτύσσονται μοντέλα μεμονωμένα, το ίδιο το «Superset» πρόκειται να αναπτύσσεται συνεχώς περαιτέρω και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται διαφορετικά εξαρτήματα, ανάλογα με το μοντέλο. Για παράδειγμα, η τεχνογνωσία από το EX90, θα ωφελήσει επίσης το επερχόμενο σεντάν ES90 και η εμπειρία που αποκτήθηκε από το ES90, θα επιστρέψει στη συνέχεια στο μεσαίο SUV EX60.

Ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα: το EX90 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα SPA2 (Scalable Product Architecture 2), αφού η πρώτη γενιά SPA παρουσιάστηκε το 2014 με το XC90. Το EX60, ωστόσο, το οποίο έχει προγραμματιστεί για το 2026 σύμφωνα με το Automotive News, θα χρησιμοποιεί ήδη το SPA3. Σύμφωνα με τη Volvo, το SPA3, θα προσφέρει αυξημένη υπολογιστική ισχύ και μεγαλύτερη επεκτασιμότητα.

«Αυτό σημαίνει ότι, αν θέλαμε, θα μπορούσαμε να αναπτύσσουμε και να κατασκευάζουμε συνεχώς αυτοκίνητα όλων των μεγεθών, μεγαλύτερα από το EX90 και μικρότερα από το EX30, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογική βάση. Αυτή η δυνατότητα του SPA3, θα επιτρέψει χαμηλότερο επενδυτικό κόστος, με μικρότερη επίσης απόκλιση, σε σχέση με τις πωλήσεις, το οποίο με τη σειρά του θα οδηγήσει σε ισχυρότερες μελλοντικές ταμειακές ροές», δήλωσε η εταιρεία σε δελτίο τύπου νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Το  εργοστάσιο στην Torslanda, προετοιμάζεται ήδη για παραγωγή SPA3.

Τέλος, ας ρίξουμε μια άλλη ματιά στη Βόρεια Αμερική: σύμφωνα με το Automotive News, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων πρώτης γενιάς της Volvo στις ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 74% στα 1.981 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 75%.

Χάρη στα υβριδικά, οι πωλήσεις εκεί και αλλού πρόκειται να αυξηθούν ξανά σύντομα. «Θα διατηρήσουμε την ήπια υβριδική και την plug-in υβριδική τεχνολογία ανταγωνιστική και στη γκάμα μέχρι το 2030 και μετά, εάν χρειαστεί», δήλωσε ο Bjorn Annwall, Chief Commercial Officer της Volvo.

Πηγή: autonews.com

 

 

abb_img