Η Honda παρουσίασε σήμερα την παγκόσμια πρεμιέρα των δύο πρώτων μοντέλων, της νέας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων της σειράς 0 της εταιρείας, στο Consumer Electronics Show (CES) 2025, τα πρωτότυπα Honda 0 SUV και Honda 0 Saloon. Τα μοντέλα παραγωγής που βασίζονται στα δύο πρωτότυπα, θα κυκλοφορήσουν στη Βόρεια Αμερική το 2026 και θα ακολουθήσουν οι παγκόσμιες αγορές. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης το αρχικό της λειτουργικό σύστημα οχημάτων (OS), το ASIMO OS, για χρήση σε μοντέλα της σειράς 0.
Η χρήση του ονόματος ASIMO, αποτίνει φόρο τιμής στο αγαπημένο ρομπότ Honda ASIMO. Επιπλέον, η ίδια ανακοίνωσε συμφωνία με την Renesas Electronics Corporation για την ανάπτυξη ενός συστήματος-on-chip υψηλής απόδοσης, που θα παρουσιαστεί στην επόμενη γενιά μοντέλων της σειράς 0, στα τέλη της δεκαετίας του 2020, καθώς και μια νέα υπηρεσία ενέργειας, μέσω του Home Energy Management. Σύστημα που επιτρέπει στους πελάτες, να απολαμβάνουν μια εμπειρία EV χωρίς άγχος, με μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Honda 0 SUV Prototype
Η εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο ενός μεσαίου μεγέθους EV SUV, το οποίο θα είναι το πρώτο μοντέλο της σειράς 0, που θα εισέλθει στην παραγωγή, με βάση τη πρόσφατα αναπτυγμένη ειδική αρχιτεκτονική EV της εταιρείας. Βασισμένο στο πρωτότυπο μοντέλο Space-Hub που παρουσιάστηκε στην CES 2024, το SUV 0, εφαρμόζει την προσέγγιση «Thin, Light, and Wise», για να προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα με εξαιρετική ορατότητα και ευελιξία. Το εσωτερικό του πρωτοτύπου SUV, απεικονίζει την κατεύθυνση της εταιρείας, να προσφέρει μια νέα αξία για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της σειράς 0, ως «χώρο» για τους ανθρώπους.
Όπως και με το 0 Saloon, το 0 SUV, θα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία τεχνολογιών επόμενης γενιάς, που ενσωματώνουν την αναπτυξιακή προσέγγιση «Thin, Light and Wise» της σειράς 0 της Honda. Αυτό το μοντέλο, θα προσφέρει την αξία ενός «διαρκώς εξελισσόμενου» χώρου που κατέστη δυνατή από το ASIMO OS. Επιπλέον, η υιοθέτηση ενός συστήματος steer-by-wire, επιτρέπει τον ολοκληρωμένο έλεγχο των διατάξεων bywire, όπως το τιμόνι, οι αναρτήσεις και τα φρένα, με αποτέλεσμα εξαιρετικό χειρισμό.
Ένα μοντέλο παραγωγής, που βασίζεται στο πρωτότυπο SUV 0, που κατασκευάστηκε στο Honda EV Hub στο Οχάιο, έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, το πρώτο εξάμηνο του 2026 και στη συνέχεια στις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και της Ευρώπης.
Honda 0 Sedan Prototype
Το 0 Saloon, το κορυφαίο μοντέλο της σειράς 0, προάγει περαιτέρω το πρωτότυπο μοντέλο που παρουσιάστηκε πέρυσι στην CES 2024 και θα διαθέτει αρκετές τεχνολογίες επόμενης γενιάς, που ενσωματώνουν την αναπτυξιακή προσέγγιση “Thin, Light and Wise” στη σειρά 0. Ενώ παραμένει πιστό στον τολμηρό στυλιστικό σχεδιασμό του πρωτότυπου μοντέλου, το πρωτότυπο διαθέτει τόσο χαμηλό ύψος όσο και σπορ στυλ σε σχήμα σφήνας, που ξεχωρίζει το Saloon από άλλα EV της αγοράς. Η χαμηλή καμπίνα, συμπληρώνεται από ένα εσωτερικό, που είναι πιο ευρύχωρο από το αναμενόμενο, με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις.
Στην CES 2025, η Honda κάνει προ-παρουσίαση συγκεκριμένων τεχνολογιών και χαρακτηριστικών, που συμβάλλουν στην «σοφή» αξία των μοντέλων Honda 0. Αυτό περιλαμβάνει τις εξαιρετικά αξιόπιστες τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης, που υποστηρίζονται από την τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης Level 3 της Honda, καθώς και την «υπερπροσωπική βελτιστοποίηση» του ASIMO OS, που θα προσφέρει μια εμπειρία κινητικότητας, προσαρμοσμένη για κάθε χρήστη ξεχωριστά.
Ένα μοντέλο παραγωγής του 0 Saloon που κατασκευάστηκε στο Honda EV Hub στο Οχάιο, έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί πρώτα στην αγορά της Βόρειας Αμερικής στα τέλη του 2026, ακολουθούμενο από τις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και της Ευρώπης.
ASIMO Operating System (OS)
Τα μοντέλα της σειράς Honda 0, θα είναι εξοπλισμένα με το ASIMO OS, ένα πρωτότυπο λειτουργικό σύστημα, που αναπτύχθηκε από τη Honda. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο CES πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, το ASIMO ήταν ένα ανθρωποειδές ρομπότ, ικανό για αυτόνομο περπάτημα, που αναπτύχθηκε ως μέρος της βασικής τεχνολογικής έρευνας της Honda, με στόχο να βοηθήσει τους ανθρώπους. Η Honda ξεκίνησε την έρευνα και την ανάπτυξη ρομποτικής το 1986 και παρουσίασε το ρομπότ ASIMO το 2000. Η ASIMO έγινε σύμβολο στον τομέα της ρομποτικής από τη δεκαετία του 2000, έως τη δεκαετία του 2010 και παραμένει αγαπητό στους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο μέχρι σήμερα. Η Honda έδωσε το όνομα ASIMO στο νέο της λειτουργικό σύστημα οχημάτων, για να κάνει τη Σειρά 0, ένα σύμβολο των ηλεκτρικών οχημάτων της επόμενης γενιάς, που θα εκπλήξουν και θα εμπνεύσουν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, όπως έκανε και ο ASIMO.
Ακόμη και μετά την ανάπτυξη του ρομπότ ASIMO, η Honda συνέχισε να προωθεί τις ρομποτικές τεχνολογίες της, συμπεριλαμβανομένων τεχνολογιών από την ASIMO, που αναγνωρίζουν εξωτερικά περιβάλλοντα και αυτόνομο έλεγχο συμπεριφοράς, που επέτρεψαν στην ASIMO, να αντιδρά ενώ κατανοεί τις προθέσεις των ανθρώπων γύρω της. Συνδυάζοντας τέτοιες τεχνολογίες ρομποτικής με προηγμένες τεχνολογίες νοημοσύνης για τη Σειρά 0 της Honda, η Honda προσπαθεί να προσφέρει την αξία των οχημάτων που καθορίζονται από ένα λογισμικό (SDV), μοναδικά για τη Honda.
Ως πλατφόρμα λογισμικού, το ASIMO OS θα εφαρμόσει ολοκληρωμένη διαχείριση ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου (ECU) για συστήματα οχημάτων, όπως αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (AD/ADAS) και σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εντός οχήματος (IVI). Με τη συνεχή ενημέρωση του λογισμικού εντός του οχήματος που βασίζεται στο ASIMO OS μέσω ενημερώσεων over the air (OTA), ακόμη και μετά την αγορά του οχήματος, οι λειτουργίες και οι υπηρεσίες θα προωθούνται συνεχώς, σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες του κάθε χρήστη ξεχωριστά.
Αυτές οι ενημερώσεις OTA τόσο στο ψηφιακό UX, όσο και στα ενσωματωμένα δυναμικά χειριστήρια, θα επιτρέψουν στη Honda να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία, που θα ενισχύσει τη χαρά της οδήγησης. Η Honda σχεδιάζει να εγκαταστήσει το ASIMO OS, σε όλα τα μοντέλα της σειράς Honda 0, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων παραγωγής, των SUV Honda 0 και Honda 0 Saloon.
Τεχνολογία Αυτοματοποιημένης Οδήγησης (AD)
Το 2021, η Honda έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έθεσε σε πρακτική χρήση τον αυτοματοποιημένο εξοπλισμό οδήγησης επιπέδου 3, με την κυκλοφορία του Honda Legend, εξοπλισμένου με Honda SENSING Elite. Αυτό το όχημα, διαθέσιμο για μίσθωση στην αγορά της Ιαπωνίας, πληροί τις προϋποθέσεις για αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3 (eyes-off) και αυτοματισμό οδήγησης υπό όρους, σε περιορισμένες περιοχές.
Η Honda ανέπτυξε το Honda SENSING Elite, για να θέσει αυτήν την τεχνολογία AD σε πρακτική χρήση, προβλέποντας όλες τις συνθήκες οδήγησης και τα σενάρια με βάση την μείωση του αριθμού των τροχαίων συγκρούσεων. Η Honda πιστεύει ότι η ευρεία χρήση της τεχνολογίας eye-off, θα οδηγήσει στην ύπαρξη μηδενικών θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων στο μέλλον. Με βάση αυτή την προσέγγιση, η Honda θα επιδιώξει να προσφέρει προσιτές τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης, σε περισσότερους πελάτες σε όλο τον κόσμο μέσω της σειράς Honda 0.
Επιπλέον, η Honda θα εφαρμόσει την αρχική της συνεργατικής τεχνητής νοημοσύνης, που αναπτύχθηκε μέσω έρευνας, για να βελτιώσει περαιτέρω την ακρίβεια της συνεργατικής συμπεριφοράς, όπως η παραχώρηση του δικαιώματος πορείας σε άλλους στο δρόμο, κάτι που είναι δύσκολο ακόμη και για έναν άνθρωπο οδηγό. Εφαρμόζοντας αυτές τις προηγμένες τεχνολογίες, η Honda θα υλοποιήσει ένα εξαιρετικά αξιόπιστο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, που μπορεί να ανταποκριθεί γρήγορα και κατάλληλα σε απροσδόκητες καταστάσεις, όπως ένα ζώο που εκτινάσσεται στη λωρίδα ή ένα αντικείμενο που πέφτει στο δρόμο.
Τα μοντέλα της σειράς 0 της Honda, θα είναι εξοπλισμένα με ένα σύστημα που θα επιτρέπει τη διεύρυνση της γκάμας των συνθηκών οδήγησης, όπου θα είναι διαθέσιμη η υποβοήθηση οδηγού και η αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3. Αυτή η επέκταση, θα ξεκινήσει με την τεχνολογία eye-off, διαθέσιμη σε κυκλοφοριακή συμφόρηση στους αυτοκινητόδρομους και στη συνέχεια θα συνεχιστεί, μέσω των ενημερώσεων OTA.
Με την αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3, το όχημα θα επιβλέπει την οδήγηση, η οποία θα επιτρέψει σε έναν οδηγό, να εκτελέσει μια «δεύτερη εργασία» κατά τη διαδρομή προς τον προορισμό του, είτε παρακολουθεί μια ταινία, είτε συμμετέχει εξ αποστάσεως σε μια σύσκεψη. Η Honda θα προωθήσει περαιτέρω τις τεχνολογίες της και στοχεύει να γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, που θα επεκτείνει την εφαρμογή των λειτουργιών eye-off, σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις, ανοίγοντας νέες δυνατότητες για κινητικότητα.
Ανάπτυξη SoC αφιερωμένου στη σειρά Honda 0
Η Honda και η Renesas Electronics Corporation (Renesas), ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη ενός συστήματος-on-chip (SoC) υψηλής απόδοσης. Για τα μοντέλα της επόμενης γενιάς της σειράς 0 Honda, που θα κυκλοφορήσουν στα τέλη της δεκαετίας του 2020, η Honda θα υιοθετήσει μια κεντρική αρχιτεκτονική E/E (ηλεκτρική/ηλεκτρονική), που συνδυάζει πολλαπλές ECU, υπεύθυνες για τον έλεγχο των συστημάτων οχημάτων, σε μια ενιαία, βασική ECU. Ο πυρήνας ECU, ο οποίος χρησιμεύει ως η καρδιά, διαχειρίζεται διάφορα συστήματα οχημάτων, όπως AD/ADAS, έλεγχο συστήματος μετάδοσης κίνησης και χαρακτηριστικά άνεσης, όλα σε ένα μόνο ECU. Για να επιτευχθεί αυτό, η ECU απαιτεί ένα SoC, που να παρέχει υψηλότερη απόδοση επεξεργασίας από τα παραδοσιακά συστήματα, ενώ ελαχιστοποιεί οποιαδήποτε αύξηση, στην κατανάλωση ενέργειας.
Για να εκπληρώσουν αυτές τις απαιτήσεις, η Honda και η Renesas θα αναπτύξουν ένα σύστημα, που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία chiplet πολλαπλών τύπων για να συνδυάσει τη γενική σειρά R-Car X5 SoC πέμπτης γενιάς Renesas (Gen 5), με έναν επιταχυντή AI, βελτιστοποιημένο για λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, που αναπτύχθηκε ανεξάρτητα από τη Honda. Με αυτόν τον συνδυασμό, οι δύο εταιρείες προσπαθούν να αναπτύξουν ένα σύστημα που επιτυγχάνει μία από τις κορυφαίες επιδόσεις τεχνητής νοημοσύνης του κλάδου 2.000 TOPS (Sparse), με απόδοση ισχύος 20 TOPS/W.
Energy Service
Προκειμένου να προσφέρει τα μοντέλα της σειράς 0, που επιτυγχάνουν τη χαρά και την ελευθερία της κινητικότητας για περισσότερα άτομα με μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η Honda θα αναπτύξει και θα προσφέρει νέες ενεργειακές υπηρεσίες βασισμένες σε δύο βασικές έννοιες: 1) δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης που επιτρέπει στους πελάτες για να απολαμβάνουν ελευθερία κινητικότητας χωρίς άγχος και 2) δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους να απολαμβάνουν την καθημερινή ζωή, χρησιμοποιώντας μπαταρίες EV.
Όσον αφορά τη δημιουργία του δικτύου φόρτισης, η Honda προσπαθεί να δημιουργήσει μια κοινωνία, όπου οι χρήστες της σειράς 0, δεν θα έχουν ποτέ πρόβλημα με την επαναφόρτιση των οχημάτων τους. Για το σκοπό αυτό, στη Βόρεια Αμερική, οκτώ αυτοκινητοβιομηχανίες ίδρυσαν μια κοινή επιχείρηση, για τη δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης, που ονομάζεται IONNA. Στόχος του είναι, να συμπεριλάβει τουλάχιστον 30.000 σταθμούς φόρτισης υψηλής ποιότητας έως το 2030. Επιπλέον, υιοθετώντας το Βορειοαμερικανικό Πρότυπο Φόρτισης (NACS) για τη θύρα φόρτισης των μοντέλων της σειράς Honda 0, η Honda θα συνεχίσει να σημειώνει πρόοδο στην επέκταση του δικτύου φόρτισης, για να διασφαλίσει ότι οι κάτοχοι της σειράς 0, θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερους από 100.000 σταθμούς φόρτισης, έως το 2030.
Επιπλέον, σύμφωνα με την εισαγωγή των μοντέλων της σειράς 0, η Honda εξετάζει επίσης μια νέα υπηρεσία φόρτισης, που αξιοποιεί αυτό το ευρύ δίκτυο φόρτισης, ενσωματώνοντας τεχνολογίες πληροφορικής του Amazon Web Services (AWS). Χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως το Amazon Bedrock, που είναι η γενετική τεχνολογία AI του AWS, σε συνδυασμό με την έξυπνη τεχνολογία Honda, μαζί με δεδομένα από τη σειρά Honda 0 και τα δίκτυα φόρτισης, η Honda μπορεί να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία φόρτισης, για κάθε άτομο. Αυτό περιλαμβάνει τη βοήθεια των οδηγών στην εύρεση σταθμών φόρτισης και την απλοποίηση των τρόπων πληρωμής.
Για να επιτευχθεί η ουδετερότητα του άνθρακα, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί η ανανεώσιμη ενέργεια, παράλληλα με την υποστήριξη της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Για τη φόρτιση στο σπίτι, η οποία αναμένεται να αντιπροσωπεύει περίπου το 80% του συνόλου της φόρτισης EV, η Honda θα προωθήσει περαιτέρω το Honda Smart Charge, μια υπηρεσία φόρτισης, για κατόχους EV. Αυτή τη στιγμή η Honda προσφέρει αυτήν την υπηρεσία στη Βόρεια Αμερική, συνδυάζοντας το Σύστημα Διαχείρισης Οικιακής Ενέργειας, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Emporia Corp., με το σύστημα Vehicle Grid Integration (VGI) του ChargeScape, ένα λογισμικό JV, που δημιούργησε η Honda με τη BMW και τη Ford. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, η Honda θα αρχίσει να προσφέρει νέες υπηρεσίες, που συμβάλλουν στη μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και των εκπομπών CO2, για τους πελάτες στη Βόρεια Αμερική, αλλά και σε άλλες αγορές από το 2026.
Με αυτήν την υπηρεσία, ο συλλογικός στόλος των μοντέλων της Σειράς 0 της Honda, θα λειτουργεί επίσης ως εικονική μονάδα παραγωγής ενέργειας (VPP) και θα προσφέρει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα φόρτισης, για κάθε χρήστη. Για παράδειγμα, ένα μοντέλο της σειράς 0, θα φορτίζεται επιλέγοντας ώρες της ημέρας, όπου το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλό και η ανανεώσιμη ενέργεια, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη συνέχεια η περίσσεια ενέργειας. θα σταλεί πίσω στο δίκτυο για το νοικοκυριό, για χρήση σε περιόδους που το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας είναι υψηλό.
Επιπλέον, όταν υπάρχει έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος, η ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στα μοντέλα της σειράς Honda 0, μπορεί να τροφοδοτηθεί στο ηλεκτρικό δίκτυο, συμβάλλοντας έτσι στη σταθεροποίηση της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και δίνοντας τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες, να αποκτήσουν κάποιο εισόδημα από τα ηλεκτρικά τους οχήματα. Η υποβάθμιση της μπαταρίας, η οποία μπορεί να είναι ανησυχητική λόγω επαναλαμβανόμενης φόρτισης και αποφόρτισης, ελαχιστοποιείται επίσης μέσω της χρήσης της τεχνολογίας διαχείρισης μπαταριών, που έχει συγκεντρώσει η Honda, με την ανάπτυξη υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων, για περισσότερα από 25 χρόνια.