Η Ευρώπη βιώνει μια έκρηξη σε ότι αφορά τις πωλήσεις των SUV, μία κατηγορία αυτοκινήτου, η οποία πλέον καταλαμβάνει πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, τουλάχιστον 6,63 εκατομμύρια SUV πωλήθηκαν στην Ευρώπη το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας πλέον 5 από τις 10 κορυφαίες κατηγορίες αυτοκινήτων.
Όπως όλα δείχνουν, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έχουν πλέον ανακαλύψει την αξία αυτών των αμαξωμάτων. Μάλιστα, τα προτιμούν έναντι των παραδοσιακών hatchback, sedan, wagon και MPV.
Αυτή η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Όπως είναι για παράδειγμα, οι αναπτυσσόμενες οικογενειακές ανάγκες και η αύξηση των ηλεκτροκίνητων επιλογών. Αυτό οδήγησε την εν λόγω κατηγορία οχημάτων να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά και να αποτελέσουν την κυρίαρχη δύναμη όχι μόνο στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, αλλά και στη συνολική αγορά αυτοκινήτων.
Kia EV9: Το καλύτερο SUV σύμφωνα με το WWCOTY
SUV και Crossover με ποσοστό άνω του 50% στην Ευρώπη
Η δημοτικότητα των SUV και των crossover πραγματοποιεί διαρκή αύξηση, αφού αντιπροσωπεύουν πλέον το 51% όλων των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023. Ειδικότερα, περίπου 6,63 εκατομμύρια μονάδες πωλήθηκαν πέρυσι σε ολόκληρη την ήπειρο, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2022.
Τα μικρά SUV κατέλαβαν την κορυφαία θέση με 2.159.427 πωλήσεις, παρουσιάζοντας αύξηση 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, τα συμπαγή SUV ακολούθησαν ως η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία με 1.904.669 πωλήσεις.
Στο Παρίσι τα SUV θα πληρώνουν ακριβά το πάρκινγκ!
Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσίευσε η Dataforce μέσω του Auto News, τα SUV αποτελούν πλέον το μισό από τα 10 μεγαλύτερα τμήματα οχημάτων στην Ευρώπη. Μετά τα μικρά και τα συμπαγή SUV, τα μικρά αυτοκίνητα είναι στην 3η θέση με 1.730.015 πωλήσεις. Τα συμπαγή αυτοκίνητα ακολουθούν με 1.508.061 παραδόσεις. Τα premium μεσαία και τα premium compact ακολουθούν με 834.939 και 721.376 μονάδες αντίστοιχα.
Τα premium μεσαία ήταν τα πιο… περιζήτητα
Η ζήτηση για premium μεσαία ξεπέρασε όλες τις άλλες κατηγορίες της αγοράς, κυρίως λόγω του Tesla Model Y. Το εν λόγω μοντέλο σημείωσε αύξηση 85% στις πωλήσεις, φτάνοντας τις συνολικά 254.822 μονάδες. Επίσης, η Mercedes-Benz GLC εμφάνισε σημαντική αύξηση στη δημοτικότητα. Μάλιστα, οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 32%, φτάνοντας τις 91.259 μονάδες.
Ειδικότερα, το 48% όλων των premium μεσαίων SUV που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV). Φυσικά, μεγάλο μέρος αυτού έχει να κάνει με την επίδραση του Model Y.
H διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία είναι εμφανής και σε άλλες κατηγορίες οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, το 58% όλων των πολυτελών σεντάν που πωλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι ήταν ηλεκτρικά με την Porsche Taycan να καταλαμβάνει την 1η θέση με 19.965 πωλήσεις. Δηλαδή, πολλαπλάσιες σε σχέση με τη Mercedes-Benz S-Class που βρέθηκε 2η με 9.992 πωλήσεις. Επιπλέον, το 47% των μεσαίων/μεγάλων SUV που πωλήθηκαν ήταν ηλεκτρικά με το VW ID.4 να καταλαμβάνει την πρώτη θέση.
Τέλος, αυτά τα μοντέλα σημείωσαν τις μεγαλύτερες πωλήσεις ανά κατηγορία:
- Πολυτελές σεντάν: 58% (Porsche Taycan)
- Premium μεσαίο: 48% (Tesla Model Y)
- Μεσαίου/μεγάλου SUV: 47% (VW ID4)
- Premium μεσαίου μεγέθους: 38% (Tesla Model 3)
- Minicar: 24% (Fiat 500e)
- Συμπαγές: 20% (MG4)
- Premium συμπαγή SUV: 23% (XC40)
- Premium small: 16% (Mini EV)
- Premium μεγάλο SUV 11% (BMW iX)
- Μεγάλο premium: 11% (Mercedes EQE)
Πηγή: Carscoops