Το άγχος της αυτονομίας δεν είναι τόσο σημαντικό πρόβλημα, όσο ήταν κάποτε στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και πολλοί παίρνουν τα αυτοκίνητά τους σε μακρινά ταξίδια, που θα μπορούσατε να κάνετε μόνο με ένα Tesla πριν από μια δεκαετία. Δεν μπορείτε να επιλέξετε εάν ψάχνετε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αρκετή αυτονομία, κάποιο που θα σας επιτρέπει να οδηγείτε για ώρες, χωρίς να χρειάζεται να σταματήσετε για να ξεκουραστείτε.
Ωστόσο, η αυτονομία σας πέφτει γρήγορα εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τις επιδόσεις που προσφέρει το EV σας, κάτι που θα μπορούσατε, δεδομένου του πόσο γρήγορα και διασκεδαστικά έχουν γίνει πλέον αυτά τα αυτοκίνητα. Όταν έχετε υπόψη και τα ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης, ο προγραμματισμός ενός οδικού ταξιδιού με EV, συχνά έχει τις προκλήσεις του και υπάρχει πιθανότητα να καταλήξει να είναι μια πιο αγχωτική εμπειρία, από ό,τι αν το είχατε κάνει με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Περίπου οι μισοί Αμερικανοί κάνουν ταξίδια πάνω από 250 χλμ μόνο τέσσερις ημέρες ή λιγότερες το χρόνο», σύμφωνα με μια εσωτερική έρευνα της Ford, που δημοσιεύτηκε από τον CEO Jim Farley. Με πολλά ηλεκτρικά οχήματα ικανά να διανύουν 480 χλμ ή περισσότερα με μια φόρτιση, (κάτι που είναι πιθανώς περισσότερο, από αυτό που ορισμένοι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν χωρίς να σταματήσουν), η αλλαγή από ένα θερμικό αυτοκίνητο σε ένα EV, δεν θα απαιτούσε από τους ιδιοκτήτες να προσαρμοστούν σε σημαντικές αλλαγές.
Εάν γνωρίζετε ότι κάνετε συνήθως περισσότερα και μεγαλύτερα οδικά ταξίδια από τα παραπάνω χλμ και εξακολουθείτε να θέλετε να είστε ηλεκτροκίνητοι, υπάρχουν πολλά EV μεγάλης αυτονομίας για να διαλέξετε. Οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης μπαταρίας, έχουν μια ευρύτερη επιλογή για να διαλέξουν, ειδικά στις ΗΠΑ.
Η αυτονομία εξαφανίζεται σε υψηλότερες ταχύτητες
Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο εκτιμούμε τόσο πολύ τις δοκιμές αυτονομίας των 112 χλμ: δείχνουν ποια είναι η πραγματική αυτονομία ενός EV, όταν οδηγείτε συνεχώς σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Αυτό σας λέει ρεαλιστικά, πόσο μακριά μπορείτε να φτάσετε, πριν χρειαστεί να το φορτίσετε όταν οδηγείτε εκτός της πόλης.
Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν στη βαθμολογία αυτονομίας EPA, στη δοκιμή εύρους των 112 χλμ, αλλά υπάρχουν μερικά που στην πραγματικότητα την υπερβαίνουν. Ωστόσο, εάν τα οδηγήσετε συνεχόμενα και δυναμικά πάνω από το όριο, αυτό θα επηρεάσει την αυτονομία σας.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το EV σας μπορεί να είναι πλήρως φορτωμένο με ανθρώπους και αποσκευές, το επιπλέον βάρος, θα επηρεάσει περαιτέρω αρνητικά την απόδοσή του, μειώνοντας την αυτονομία του. Έτσι, ο συνδυασμός της οδήγησης ενός EV σε υψηλότερες ταχύτητες, με ένα αυτοκίνητο γεμάτο ανθρώπους και τις αποσκευές τους, ίσως και με μια μπαγκαζιέρα οροφής, μειώνει δραστικά την αυτονομία και θα έχει ως αποτέλεσμα και την υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο φορτιστής μπορεί να είναι εκτός σύνδεσης
Έπειτα, υπάρχει επίσης το ζήτημα της οδήγησης σε μια νέα και άγνωστη περιοχή, με την κατάσταση του δικτύου φόρτισης της οποίας δεν είστε εξοικειωμένοι. Οι περισσότερες περιοχές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, προσφέρουν φορτιστές AC, τουλάχιστον επιπέδου 2, επιτρέποντάς σας να πάτε σχεδόν οπουδήποτε, τουλάχιστον θεωρητικά. Το πρόβλημα είναι ότι οι φορτιστές σε απομακρυσμένα μέρη, μπορεί να μην λειτουργούν και μπορεί να μην υπάρχει κάποιος να σας πει ότι είναι εκτός σύνδεσης.
Έτσι, μπορεί να οδηγήσετε σε έναν φορτιστή, που θα έπρεπε να λειτουργεί σύμφωνα με την εφαρμογή σχεδιασμού της διαδρομής σας, αλλά όταν φτάσετε εκεί, να αντιληφθείτε ότι δεν λειτουργεί. Εάν οδηγείτε στον εν λόγω φορτιστή με πολύ λίγο ρεύμα στην μπαταρία σας και χωρίς άλλο σταθμό φόρτισης για δεκάδες χλμ, μπορεί να κολλήσετε και να χρειαστεί να καλέσετε κάποια οδική βοήθεια, για να ρυμουλκήσει το αυτοκίνητό σας για να το φορτίσετε σε περιοχές, που προσφέρουν τέτοια υπηρεσία.
Τα δίκτυα φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γίνονται σιγά σιγά πιο αξιόπιστα και υπάρχουν αρκετές εφαρμογές που μπορείτε να ελέγξετε, για να βεβαιωθείτε ότι ένας συγκεκριμένος φορτιστής λειτουργεί. Ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα, μπορούν να το κάνουν αυτό ακόμη και με τις ενσωματωμένες εφαρμογές πλοήγησής τους, αν και είναι καλύτερο, να ελέγξετε ξανά μια εφαρμογή τρίτου κατασκευαστή, που είναι δημοφιλής σε αυτήν την περιοχή.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ορισμένες περιοχές δεν καλύπτονται καλά από τα δίκτυα φόρτισης
Εάν ζείτε κάπου όπως η Καλιφόρνια ή η Νέα Υόρκη, όπου οι σταθμοί φόρτισης είναι πιο άφθονοι, μπορείτε να πάτε σχεδόν οπουδήποτε στην πολιτεία, γνωρίζοντας ότι θα έχετε επιλογές φόρτισης, σε κοντινή απόσταση. Η Μοντάνα, το Ντέλαγουερ, το Αϊντάχο και η Ντακότα, είναι μεταξύ των πολιτειών όπου μπορεί να δυσκολευτείτε να βρείτε φορτιστή, επομένως είναι καλύτερο, να κάνετε ενδελεχή έρευνα και να σχεδιάσετε εκ των προτέρων ένα οδικό ταξίδι, που περνά από περιοχές της χώρας λιγότερο φιλικές, προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ίδιο ισχύει και για την Ευρώπη.
Η Ευρώπη είναι επίσης αρκετά καλά καλυμμένη, ειδικά το δυτικό τμήμα, αλλά μπορείτε να διασχίσετε το πλάτος της ηπείρου σχετικά εύκολα. Αυτό που πρέπει να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι θα έχετε ένα ταξίδι χωρίς εκπλήξεις, είναι να αποκτήσετε όλες τις εφαρμογές, που σας παρέχουν πρόσβαση στα διάφορα δίκτυα φόρτισης. Υπάρχουν ακόμα πολλοί φορτιστές, που δεν σας επιτρέπουν απλώς να συνδέσετε και να ξεκινήσετε τη φόρτιση. Ορισμένα δεν θα λειτουργήσουν εάν δεν έχετε εγκατεστημένη τη σωστή εφαρμογή στο τηλέφωνό σας.
Όταν ερευνάτε μια περιοχή στην οποία θέλετε να ταξιδέψετε με το ηλεκτρικό σας όχημα, θα πρέπει να εξετάσετε ποια δίκτυα φόρτισης υπάρχουν στην περιοχή και τι πρέπει να μάθετε να κάνετε, για να λειτουργήσουν. Ορισμένα μπορεί να απαιτούν έναν λογαριασμό, τον οποίο θα πρέπει να επιβεβαιώσετε μέσω του email σας και μπορεί να μην είναι κάτι που θέλετε να κάνετε, αφού φτάσετε σε έναν τέτοιο φορτιστή σε μια άγνωστη περιοχή.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ένα «κρυολόγημα» θα μπορούσε να σας αφήσει αποκλεισμένους
Ένα άλλο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί σε ένα οδικό ταξίδι με ένα EV, είναι η φύση του τρόπου με τον οποίο αντιδρούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου στις ακραίες θερμοκρασίες. Για παράδειγμα, εάν σκοπεύετε να οδηγήσετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο στα βουνά, πρέπει να σκεφτείτε ότι η θερμοκρασία μπορεί να πέσει σημαντικά καθώς ανεβαίνετε, κάτι που θα μπορούσε να μειώσει την αυτονομία.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η ανηφόρα σε ένα EV καταναλώνει επίσης τα χλμ γρηγορότερα, ένα ξαφνικό «κρυολόγημα» θα μπορούσε ενδεχομένως να σας αφήσει ακόμη και σε αδιέξοδο. Η λειτουργία του θερμαντήρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε υψηλότερη ρύθμιση, θα απορροφήσει επιπλέον ρεύμα, μειώνοντας την απόδοση της μπαταρίας. Η χρήση του κλιματιστικού το καλοκαίρι, μειώνει επίσης την αυτονομία. Το να σταθμεύσετε το ηλεκτρικό σας όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν έχει πολύ κρύο έξω χωρίς να το συνδέσετε σε φορτιστή, θα έχει επίσης ως αποτέλεσμα απώλεια αυτονομίας, επομένως αυτό είναι επίσης ένα πράγμα που πρέπει να προσέξετε.
Οι μηχανικοί ενδέχεται να αρνηθούν να δουλέψουν στο EV σας εάν χαλάσει
Δεν είναι όλοι οι μηχανικοί ικανοί να εργάζονται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, των οποίων το ηλεκτρικό σύστημα υψηλής τάσης (που μπορεί να λειτουργήσει έως και 800 βολτ ή περισσότερο σε ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα), τα καθιστά επικίνδυνα στον χειρισμό. Αυτό σημαίνει, ότι εάν χαλάσει το αυτοκίνητο κάπου μακριά από ένα εξειδικευμένο κατάστημα σέρβις ηλεκτρικών οχημάτων (δεν υπάρχουν τόσα πολλά ούτως ή άλλως), μπορεί να χρειαστεί να καλέσετε ένα γερανοφόρο όχημα οδικής βοήθειας, για να πάρετε το ηλεκτρικό σας όχημα πίσω στο σπίτι. Αν εξαιρέσουμε τις εργασίες σέρβις για τροχούς, ελαστικά, εργασίες ανάρτησης ή οτιδήποτε δεν έχει να κάνει με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, τα ηλεκτρονικά και την μπαταρία, ένας τυπικός μηχανικός, ενδέχεται να μην μπορεί να σας βοηθήσει.