Περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα της Tesla, επηρεάζονται από το πρόβλημα, το οποίο προκαλείται από το ότι το σύστημα λογισμικού, δεν αναγνωρίζει πότε το μάνδαλο του καπό είναι ασφαλισμένο ή όχι, γεγονός που οδήγησε στο άνοιγμα του καπό του αυτοκινήτου κατά την λειτουργία του αυτοκινήτου.
Η Tesla λοιπόν, πρέπει να κάνει ενημερώσεις λογισμικού σε περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, λόγω προβλημάτων με το καπό. Σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ NHTSA, το λογισμικό στα οχήματα, ενδέχεται να μην αναγνωρίζει πότε είναι ξεκλείδωτο το μάνδαλο του καπό.
Το NHTSA περιγράφει τα ζητήματα ως εξής: «Αφού μια ενέργεια από τον πελάτη ανοίγει το καπό, το συγκρότημα μανδάλωσης, ενδέχεται να μην ανιχνεύσει μια ανοιχτή κατάσταση και να αποτρέψει την ειδοποίηση του οδηγού, για την ανοιχτή κατάσταση του καπό όταν το όχημα τεθεί σε κίνηση». Ο κίνδυνος είναι ξεκάθαρος: Εάν το καπό ανοίξει ενώ το όχημα οδηγεί, ο οδηγός δεν θα μπορεί να δει, προκαλώντας πιθανώς μεγάλα προβλήματα στην κυκλοφορία ή και ατύχημα.
Τα οχήματα που επηρεάζονται από το ζήτημα, περιλαμβάνουν μονάδες Model 3s του έτους μοντέλου 2021-2024 που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, όλα τα οχήματα Model S 2021–2024, όλα τα μοντέλα X 2021–2024 και όλα τα μοντέλα 2020–2024 Model Y.
Το θέμα έγινε γνωστό για πρώτη φορά τον Μάρτιο, μετά από παράπονα για ακούσιο άνοιγμα του καπό, από Κινέζους πελάτες. Μέχρι τον Απρίλιο, η Tesla είχε αναγνωρίσει το πρόβλημα ως παραμόρφωση του διακόπτη μανδάλωσης της κουκούλας, «η οποία θα μπορούσε να αποτρέψει την ειδοποίηση του πελάτη, για μια κατάσταση ανοιχτού καπό».
Η έρευνα που ακολούθησε, έδειξε στη συνέχεια ότι το ζήτημα ήταν παρόν και στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη, ωστόσο εμφανίστηκε λιγότερο συχνά από ό,τι στην Κίνα.
Ενώ το ζήτημα σίγουρα ενέχει μεγάλο κίνδυνο για τους οδηγούς, ευτυχώς δεν βρέθηκαν περιπτώσεις όπου το ζήτημα αυτό να προκάλεσε σύγκρουση ή τραυματισμό. Για το λόγο αυτό, δεν είναι επίσης απαραίτητη μια παραδοσιακή ανάκληση, καθώς το πρόβλημα λογισμικού, μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω μιας ενημέρωσης over-the-air (OTA), την οποία η Tesla θα πρέπει να κυκλοφορήσει γρήγορα.
Πηγή: nhtsa.gov