Tesla Model 3: Καλύτερο από άλλα 9 μοντέλα σε χειμερινή δοκιμή εξέλιξης

Η ανανεωμένη έκδοση του τετρακίνητου Tesla Model 3 Long Range εντυπωσίασε σε χειμερινή δοκιμή αυτονομίας στη Νορβηγία.

Ακούστε το άρθρο

Η ανανεωμένη έκδοση του τετρακίνητου Tesla Model 3 Long Range εντυπωσίασε σε χειμερινή δοκιμή αυτονομίας στη Νορβηγία.

Παρά τις ακραίες θερμοκρασίες, που έπεσαν κάτω από τους -20 βαθμούς Κελσίου, το Model 3 κάλυψε περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Αντίθετα με ορισμένους ανταγωνιστές του, το Model 3 συνέχισε να προχωρά ακόμα και όταν η ένδειξη υπολειπόμενων χιλιομέτρων έφτασε στο μηδέν.

Ως τώρα ξέρουμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν χειρότερη απόδοση στον κρύο καιρό. Αλλά οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν εξίσου τα ηλεκτρικά και τα συμβατικά οχήματα. Οι στατιστικές στη Νορβηγία δείχνουν ενώ το 23% των οχημάτων είναι ηλεκτρικά, μόνο το 13% από όσα αντιμετώπισαν προβλήματα εκκίνησης στο κρύο ήταν ηλεκτρικά.

Η χιλιομετρική εμβέλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέφτει όταν είναι χαμηλή η θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αλλά αυτό συμβαίνει και στα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο. Το ποσοστό εξαρτάται από τον τύπο του ηλεκτρικού οχήματος και από τα αν έχει αντλία θερμότητας ή θερμαντήρα PTC.

Το ανανεωμένο Tesla Model 3 έτοιμο για τη Βόρεια Αμερική

To Model 3 πρώτο μεταξύ δημοφιλών μοντέλων

Όλη η ουσία των δοκιμών είναι να δείξουν τα πραγματικά όρια του οχήματος σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Το Model 3 LR AWD αντιμετώπισε άλλα 9 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μεταξύ τους τα Hyundai Kona Electric, Kia EV9, Volkswagen ID.7 και Volvo EX30. Η δοκιμή διενεργήθηκε σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, έως -20 βαθμούς Κελσίου. Χαμηλότερα από ό,τι οι περισσότεροι έχουμε ζήσει. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Tesla ξεπέρασε σε αυτονομία όλα τα άλλα μοντέλα. Πετυχαίνοντας αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων, όταν μερικά δεν έφτασαν ούτε στα 200 χιλιόμετρα.

Δεν είναι μόνο η πραγματική αυτονομία που έχει σημασία στο κρύο, αλλά και πόσο καλά εκτιμά ο υπολογιστής του αυτοκινήτου την αυτονομία. Αυτό βοηθά τον οδηγό να κάνει έναν προγραμματισμό και να μην έχει δυσάρεστες εκπλήξεις στην πορεία. Το Tesla Model 3 συνέχισε για αρκετά χιλιόμετρα με μηδενική ένδειξη. Μάλιστα, ενώ περιόρισε την ισχύ όταν η μπαταρία έφτασε στο 4% της μπαταρίας, την αύξησε όταν έφτασε στο μηδέν.

Τέλος, από την άλλη το Hyundai Kona δεν μπόρεσε να περάσει μια ανηφόρα με τη μπαταρία στο 7%. Ενώ μερικά αυτοκίνητα σταμάτησαν να θερμαίνουν την καμπίνα όταν η μπαταρία έπεφτε κάτω από έναν συγκεκριμένο επίπεδο.

Αυτό το επίπεδο ήταν 15% για το MG4 και 10% για το Volkswagen ID.7. Κάτι που δημιουργεί επιπλέον προβληματισμό στους οδηγούς, αφού δεν μπορούν να έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης. Και μπορεί να μείνουν στη μέση του δρόμου και μάλιστα σε μια παγωμένη καμπίνα, ενώ φαίνεται να έχουν ακόμα ισχύ στην μπαταρία.

Πηγή: autoevolution.com

abb_img