Ο οδηγός ενός Tesla θέλοντας να τεστάρει το πολυσυζητημένο σύστημα αυτόματης οδήγησης της φίρμας, έβαλε ως στόχο το παιδί του! Απίστευτο κι όμως αληθινό. To σύστημα Autopilot της αμερικάνικης εταιρείας έχει απασχολήσει ιδιαίτερα την κοινή γνώμη, με πολλούς να έχουν τις αμφιβολίες τους ως προς την αξιοπιστία του.
Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που το υποστηρίζουν και αναφέρουν ότι μπορεί να πάρει απόλυτα τον έλεγχο του αυτοκινήτου με ασφάλεια. Μάλιστα, κάποιοι υποστηρικτές του εν λόγω συστήματος θέλουν να αποδείξουν στην πράξη την επιτυχία του, δοκιμάζοντας το στην πράξη, βιντεοσκοπώντας τη διαδικασία.
Το Tesla Model 3 θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία!
Δοκιμάζοντας το FSD της Tesla
Ένας από αυτούς λοιπόν, ήταν και ο Carmine Cupani, ο οποίος έβαλε για… στόχο τον 11χρονο γιο του! Ο Cupani έθεσε σε λειτουργία το Full Self-Driving Mode (FSD) του Tesla κάνοντας αρκετές δοκιμές, για να δείξει την αποτελεσματικότητα του συστήματος. Για τους μη μυημένους, το FSD επιτρέπει στα οχήματα της φίρμας να διατηρούν τον έλεγχο του τιμονιού, να επιταχύνουν και να φρενάρουν μόνα τους.
Ο Cupani έβαλε αρχικά το παιδί να σταθεί στη μέση ενός χώρου στάθμευσης και το πλησίασε με ταχύτητα 56 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο, ευτυχώς, φρέναρε απότομα αρκετά μέτρα από το σημείο που ήταν το παιδί. Έπειτα, το έβαλε στη μέση του δρόμου και εκτέλεσε την ίδια δοκιμή, με το αυτοκίνητο να σταματάει εγκαίρως και πάλι.
Επιπλέον και ο Tad Park, επενδυτής της Tesla επιχείρησε το ίδιο πείραμα δοκιμάζοντας τo FSD με τα δύο του παιδιά. Την πρώτη φορά να στέκονται στο δρόμο και μία ακόμη να τον διασχίζουν. Και τις δύο φορές το όχημα σταμάτησε πριν φτάσει στα παιδιά.
Tesla: Αύξηση στην τιμή του συστήματος Full Self-Driving
Η επίσημη τοποθέτηση της NHTSA
Τα βίντεο με το εν λόγω πείραμα υπήρχαν στο YouTube, το οποίο ωστόσο τα αφαίρεσε από την πλατφόρμα. Προφανώς, οι χρήστες παραβίασαν τους όρους για περιεχόμενο που θέτει σε κίνδυνο ανήλικους. Επιπλέον, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων Αμερικής (NHTSA) πήρε θέση αποδοκιμάζοντας τέτοιου είδους πρακτικές.
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει:
«Κανείς δεν πρέπει να ρισκάρει τη ζωή του ή τη ζωή κάποιου άλλου για να δοκιμάσει τις επιδόσεις των τεχνολογιών στα οχήματα. Οι καταναλωτές δεν πρέπει ποτέ να δημιουργούν τα δικά τους σενάρια δοκιμών ή να χρησιμοποιούν πραγματικούς ανθρώπους, και ειδικά παιδιά, για να δοκιμάσουν τις επιδόσεις της τεχνολογίας».