Tesla VS BYD – Ποιος νίκησε στο Bras de fer και γιατί

Το μεγάλο ερώτημα είναι: Θα τα βρει σκούρα η BYD το 2025; Θα μπορέσει η Tesla να αναζωπυρώσει την ανάπτυξή της;

Ακούστε το άρθρο

Η Tesla έχασε τον τίτλο του κορυφαίου παραγωγού ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο από τον Κινέζο κατασκευαστή BYD. Είναι η πιο πρόσφατη υπενθύμιση και ιδιαίτερα έντονη, ότι η Κίνα ξεφεύγει και δεν κοιτάζει πίσω. Το 2024, η Tesla κατασκεύασε 1.773.443 ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε την Πέμπτη ο Αμερικανός ηγέτης των EV. Δεδομένου ότι η Tesla κατασκευάζει μόνο EVs, αυτός είναι και ο συνολικός αριθμός παραγωγής της για το έτος. Η BYD, εν τω μεταξύ, παρήγαγε 1.777.965 EVs, περίπου 4.500 περισσότερα από ό,τι η Tesla, είπε η εταιρεία αυτή την εβδομάδα. Το 2023, η Tesla είχε ένα σημαντικό προβάδισμα. Εκείνο το έτος, η BYD κατασκεύασε περίπου 1,6 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, αριθμός που ήταν μικρότερος από τα 1,85 εκατομμύρια της Tesla.

Tesla VS BYD - Bras de fer μέχρις εσχάτων

Tesla εναντίον BYD Το 2024

Αλλά οι δύο παγκόσμιοι ηγέτες των EV, είχαν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα το 2024. Η Tesla υπέφερε από υποτονική ζήτηση, η οποία επιβαρύνθηκε από μια «μπαγιάτικη» σειρά οχημάτων και τον πιο σκληρό ανταγωνισμό από ποτέ. Τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2024, οι πωλήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν σε ετήσια βάση, λίγο πριν ανακάμψουν κάπως το τελευταίο εξάμηνο του έτους. Οι ετήσιες πωλήσεις της Tesla, μειώθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία της και η εταιρεία απέτυχε να επιτύχει τον δηλωμένο στόχο της για «ελαφριά ανάπτυξη» το 2024. Η Tesla ήταν γραφτό να χάσει μερίδιο, καθώς επεκτεινόταν η αγορά των EV.  Αλλά η καρδιά των σημερινών προβλημάτων της Tesla, λένε οι αναλυτές, είναι η γερασμένη και ακριβή σειρά της. Η εταιρεία βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε δύο μοντέλα μεγάλου όγκου: το crossover Model Y και το sedan Model 3. Το Cybertruck, που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2023, ήταν το πρώτο της ολοκαίνουργιο μοντέλο από το 2020. Αλλά αυτό το pickup, αποδεικνύεται πολύ ακριβό και «ασυνήθιστο», για να αυξήσει ουσιαστικά τις πωλήσεις.

Tesla VS BYD - Bras de fer μέχρις εσχάτων

Η BYD, συγκριτικά, αύξησε την παραγωγή και τις πωλήσεις EV, κατά περίπου 12% το 2024, καθώς συνέχισε την επέκτασή της σε νέες αγορές. Αυτή είναι μια καλή στιγμή να αναφέρουμε ότι τα πλήρως ηλεκτρικά EV, αποτελούν μόνο ένα μέρος της δραστηριότητας της BYD, η οποία κατασκευάζει επίσης και plug-in υβριδικά. Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων της BYD, εκτινάχθηκαν στα ύψη κατά 41%, σε περίπου 4,27 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι. Η BYD ξεκίνησε ως κατασκευαστής μπαταριών τη δεκαετία του 1990, άρχισε να φτιάχνει αυτοκίνητα στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και επεκτείνει επιθετικά τις δραστηριότητές της στα ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα τελευταία χρόνια.

Tesla VS BYD - Bras de fer μέχρις εσχάτων

Ωστόσο, αν κοιτάξετε τους αριθμούς του 2024 με διαφορετική ματιά, η Tesla ανεβαίνει στην κορυφή. Η Tesla ανέφερε πωλήσεις 1,79 εκατομμυρίων οχημάτων. Οι πωλήσεις EV της BYD ανήλθαν σε 1,65 εκατομμύρια μονάδες. Έτσι, όταν κοιτάτε τα οχήματα που πωλούνται και όχι τα οχήματα που παράγονται, η Tesla φαίνεται να έχει ακόμα το ελαφρύ πλεονέκτημα. Προφανώς, η Tesla πούλησε χιλιάδες οχήματα το 2024, που είχε παραγάγει το 2023. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η BYD έχει την δυναμική με το μέρος της, επομένως αυτό μπορεί να είναι το τελευταίο ημερολογιακό έτος, που τα πράγματα φαίνονται καθαρά. Η εταιρεία ανέφερε ότι πούλησε 595.413 EVs το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Η Tesla λέει ότι πούλησε 495.570 αυτοκίνητα κατά την ίδια περίοδο. Αυτό είναι ένα νέο ρεκόρ της αμερικάνικης εταιρείας, αλλά παρόλα αυτά έπεσε 100.000 μονάδες ή σχεδόν 20% λιγότερες πωλήσεις, από τον κύριο παγκόσμιο (κινέζο) ανταγωνιστή της.

Tesla VS BYD - Bras de fer μέχρις εσχάτων

Η άνοδος των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Η BYD και άλλοι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, επωφελούνται από σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος cash-for-clunkers, που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο. Αυτή αλλά και άλλες πολιτικές, πιθανότατα βοήθησαν την BYD. Γενικότερα, η «αμείλικτη» κρατική υποστήριξη για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, έχει βοηθήσει να μετατραπεί η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, σε μια υπολογίσιμη δύναμη στην παγκόσμια σκηνή. Και οι παγκόσμιες παραδοσιακές εταιρείες, αισθάνονται την ανάσα της όπως ποτέ πριν. Η Κίνα είναι πλέον ο κορυφαίος εξαγωγέας οχημάτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία. Οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες της, αποσπούν μερίδιο από την εγχώρια αγορά της, από εταιρείες, όπως η BMW και η General Motors. Επίσης, «καταπίνουν» μερίδιο αγοράς εκτός Κίνας, σε μέρη όπως η Νότια Αμερική και η Ευρώπη. Πέρα από όλα αυτά, τα κινέζικα αυτοκίνητα, είναι γνωστά για την υψηλή τους ποιότητα και την εξαιρετική τεχνολογία. Οχήματα όπως το Xiaomi SU7 και το εξαιρετικά φθηνό BYD Seagull, έχουν εντυπωσιάσει δυτικά στελέχη εταιρειών αυτοκινήτων, αναλυτές και δημοσιογράφους.

Tesla VS BYD - Bras de fer μέχρις εσχάτων

Τι θα κάνει η Tesla εναντίον της BYD το 2025;

Το μεγάλο ερώτημα είναι: Θα τα βρει σκούρα η BYD το 2025; Θα μπορέσει η Tesla να αναζωπυρώσει την ανάπτυξή της; Η BYD έχει τους δικούς της «κόντρα ανέμους» να αντιμετωπίσει. Ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θέσπισε δασμούς 100% στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα και ακολούθησε απαγόρευση ορισμένου λογισμικού οχημάτων, που προέρχονται από την Κίνα. Αυτές οι πολιτικές, φαίνεται να αποκλείουν αποτελεσματικά την BYD και τους ομολόγους της από την τεράστια αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ προς το παρόν, και ίσως για πάντα. Θα πρέπει να δούμε αν ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, θα τηρήσει την πρόσκλησή του στις κινεζικές εταιρείες, να κατασκευάζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.

Tesla VS BYD - Bras de fer μέχρις εσχάτων

Η Tesla λέει ότι θα ξεκινήσει να λανσάρει νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων πιο προσιτών, το πρώτο εξάμηνο του 2025. Δεν γνωρίζουμε ακριβώς ποια είναι ακόμα, αλλά υπάρχουν κάποιες φήμες. Η Tesla ενδέχεται επίσης να παρουσιάσει μια αναβαθμισμένη έκδοση του εξαιρετικά δημοφιλούς της μοντέλου Y. Αυτά τα νέα οχήματα, θα μπορούσαν να είναι απλά η αφύπνιση που χρειάζεται η Tesla, για να παλέψει με την BYD την νέα χρονιά.

abb_img