Test Drive | | Audi Q8 55 e-tron: Η ναυαρχίδα των SUV της Audi

Απόγονος του πρώτου e-tron της μάρκας, που παρουσιάστηκε το 2018, το νέο Audi Q8 55 e-tron συνδυάζει ισορροπημένα πολυτέλεια και επιδόσεις.

Ακούστε το άρθρο

Η ναυαρχίδα της Audi, στην κατηγορία των SUV, είναι ό,τι περιμένουμε να δούμε από την μάρκα σε τέτοιο επίπεδο. Όμορφο, πολυτελές, τεχνολογικά προηγμένο και με υψηλό επίπεδο άνεσης μέσα στην καμπίνα καθώς και οδηγικά. Το Audi Q8 55 e-tron κρατά ψηλά και γερά τη σημαία με τους τέσσερις κύκλους. Κάτι για το οποίο προδιαθέτει από την πρώτη στιγμή που βλέπουμε την καμπίνα των επιβατών.

Ένα σαλόνι καλύτερο από τα σαλόνια του σπιτιού των περισσοτέρων μας, με καλοραμμένα, άνετα και ταυτόχρονα εργονομικά, ηλεκτρικά καθίσματα και 5 χορταστικές οθόνες για τον πίνακα οργάνων, το σύστημα infotainment, το σύστημα κλιματισμού και τους πλαινούς καθρέφτες. Μάλιστα οι οθόνες αφής ενσωματώνουν μια πολύ βολική λειτουργεία κατά την οποία πατώντας ένα εικονικό πλήκτρο έχεις την αίσθηση και τον ήχο ενός φυσικού.

Audi Q8 e-tron

 

Μεγάλο ποσοστό των υλικών είναι ανακυκλωμένα στα πλαίσια της δέσμευσης της μάρκας για περιβαλλοντική ουδετερότητα, ενώ η χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα φτάνει στο 40%. Ένα αμάξωμα με εντυπωσιακή σχεδίαση, που καμουφλάρει το μεγάλο μέγεθος του με όμορφες αναλογίες και στο βωμό της αεροδυναμικής μεταμορφώνει τος τρισδιάστατο σήμα με λείο δισδιάστατο.

To Audi RS Q e-tron σε δοκιμές πριν το Ντακάρ

Το Audi Q8 55 e-tron εν κινήσει

Μετά το πάτημα του κουμπιού «Start» τον πρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο κινητήρας και η αερανάρτηση ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (εμπρός και πίσω) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Και κάνουν πολύ καλή δουλεία, είτε μιλάμε για αστική κίνηση, που η χώρα μας δεν φημίζεται για την καλή κατάσταση του οδοστρώματος. Είτε για εκτός πόλης διαδρομές, ακόμα κι αν ο οδηγός έχει λίγο… «βαρύ» πόδι.

Συγκεντρώνοντας στοιχεία από 5 radar, 5 κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων και αναλύοντας τις εντολές του οδηγού, το αυτοκίνητο μπορεί να προσαρμοστεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στις δεδομένες απαιτήσεις της στιγμής για να μας δώσει ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε.

Η ισχύς των 408 ίππων είναι πάντα αισθητή, ενώ η τετρακίνηση ενεργοποιείται όταν οι ανάγκες το επιβάλλουν. Κάθε ένας από τους 2 κινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) έχει αυτόνομη μονάδα ελέγχου. Αυτός αναλύει δεδομένα από όλους τους αισθητήρες του αυτοκινήτου. Το μοντέλο φτάνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα.

Test Drive || Audi Q4 e-tron 40 204 PS: Electro-Premium!

AudiQ8 e-tron test

Από αυτονομία πως πάμε;

Από πλευράς αυτονομίας, επίσημα το Q8 e-tron μπορεί να διανύσει έως 582 χιλιόμετρα με μια φόρτιση (σε κύκλο WLTP). Ωστόσο, αυτή πέφτει αισθητά αν μιλάμε για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Όμως η πολύ καλή ανάκτηση ενέργειας αποζημιώνει για τα χαμένα χιλιόμετρα, σε περίπτωση που μια διαδρομή συνδυάζει αυτοκινητόδρομο με αστική μετακίνηση.

Επίσης, τα φρένα bake-by-wire φροντίζουν ώστε κάθε μικρή επιβράδυνση να είναι εφικτή μέσω ανάκτησης ενέργειας. Και όχι με τη χρήση των φυσικών φρένων.  Έτσι, τα προστατεύει από αναίτιες φθορές και βοηθώντας στην αύξηση της αυτονομίας.

Χάρη στις πολλές επιλογές φόρτισης, στο σπίτι αλλά και εκτός, το Q8 e-tron μπορεί να φορτίσει από 10 σε 80% της μπαταρίας του σε 31 λεπτά σε ταχυφορτιστή. Αυτό έχει να κάνει με την αυξημένης φόρτιση ισχύος έως 170 kW.

Audi Q8 e-tron test

Το Audi Q8 55 e-tron με χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν

Βελτίωση χρειάζονται οι ψηφιακοί πλαινοί καθρέπτες. Πληρούν μεν τα αεροδυναμικά κριτήρια που έχουν σημαντικό ειδικό βάρος σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Όμως δεν είναι κάτι στο οποίο ο οδηγός συνηθίζει εύκολα, ενώ δυσκολεύει τις αλλαγές πορείας σε κίνηση και τις μανούβρες σε περιορισμένους χώρους. Και για ένα αυτοκίνητο με μήκος σχεδόν 5 μέτρα, πολλοί χώροι μπορούν να θεωρηθούν περιορισμένοι.

Λεπτομέρεια που αγγίζει ευαίσθητες χορδές είναι ο «αποχαιρετισμός» του Q8 e-tron προς τους επιβάτες όταν ο κινητήρας σβήσει. Τότε από τα Digital Matrix LED εμπρός φώτα του αρχίζει μια μικρή χορογραφία με σχήματα και λέξεις που προβάλλονται στον απέναντι τοίχο. Άλλωστε με 1,3 εκατομμύρια pixels σε κάθε φωτιστικό σώμα, μπορεί να το κάνει όμορφα και με ακρίβεια.

Κάπως έτσι… θα είναι το ανανεωμένο Audi e-tron!

Ασφάλεια και συνδεσιμότητα

Ασφαλώς το αυτοκίνητο ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, καθώς και προηγμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας. Φυσικά, η επαφή του οδηγού με το Audi Q8 e-tron δεν σταματά με την απομάκρυνσή του από την καμπίνα των επιβατών. Αυτό συμβαίνει λόγω της εφαρμογής myAudi. Αυτή του επιτρέπει να αντλεί ανά πάσα στιγμή πληροφορίες για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Όπως επίσης και το σημείο που είναι το αυτοκίνητο.

Επιπλέον, λειτουργεί και ως τηλεχειριστήριο που ξεκλειδώνει τις πόρτες. Επίσης, ρυθμίζει την θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα πριν μπουν οι επιβάτες, ώστε να βρουν το ιδανικό κλίμα. Τέλος, εγκατεστημένες εφαρμογές όπως το Apple Music και το Amazon Music εμπλουτίζουν την εμπειρία για όλους τους επιβάτες. Ακόμη, με τις εφαρμογές on-demand το Q8 e-tron δεν είναι απλώς συνδεδεμένο, αλλά και πλήρως προσαρμόσιμο.

abb_img