H Σειρά 3 είναι από τα πλέον εμβληματικά και διαχρονικά μοντέλα της BMW. Μπορεί τα sedan αμαξώματα να έχουν πληγεί από την επέλαση των SUV, όμως η BMW φροντίζει να εξοπλίζει την 3άρα με όση τεχνολογία έχει στη διάθεσή της.
Όσοι λοιπόν έχουν την τύχη να βρεθούν πίσω από το τιμόνι της BMW 330e απολαμβάνουν τα καλά 2 κόσμων. Προφανώς του εξηλεκτρισμού, αλλά και του παραδοσιακού με τους θερμικούς κινητήρες. Ως επιλογή είναι ιδανική, αφού σε βάζει για τα καλά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών κινητήρων. Χωρίς όμως την ανασφάλεια της αυτονομίας, αφού ο θερμικός κινητήρας είναι πάντα εκεί, αρκεί φυσικά να έχει καύσιμο.
Test Drive || BMW i4 M50: Ηλεκτρική… αστραπή 544 ίππων!
Δυναμική και γοητευτική η BMW 330e
Η BMW 330e της δοκιμής μας είναι η φρεσκαρισμένη έκδοση που ήρθε το 2022, ανανεώνοντας την 7η γενιά της Σειράς 3. Η εν λόγω γενιά παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2019. Σε επίπεδο σχεδίασης, η 330e ξεχωρίζει με τους full LED προβολείς, καθώς και τα ανασχεδιασμένα νεφρά της μάσκας.
Το καπό ξεχωρίζει και πάλι με τις έντονες ακμές του, που συνεχίζονται κατά μήκος του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές με το προ facelift μοντέλο είναι μικρότερες. Εκεί, ξεχωρίζουν τα λεπτά φωτιστικά σώματα, όπως επίσης και τα τονισμένα τόξα των τροχών. Αυτά, με τη σειρά τους τονίζουν το πλάτος και το μυώδες σχήμα του βαυαρικού sedan.
Βέβαια στη δική μας περίπτωση το δυναμισμό της BMW 330e τόνιζε το πακέτο M Sport. Με λεπτομέρειες σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, σπορ σχεδίαση στους προφυλακτήρες και ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών.
Test Drive || BMW X3 xDrive30e: Υβριδική πολυτέλεια
Πολυτέλεια και τεχνολογία στο εσωτερικό της BMW 330e
Από την πρώτη επαφή με το εσωτερικό της BMW 330e, είναι αντιληπτή η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας. Τα υλικά είναι ποιοτικά σε κάθε εκατοστό της καμπίνας, όπως και η συναρμογή. Εξαιρετικά σχόλια εισπράττει και η θέση οδήγησης, με τον χειριστή να κάθεται χαμηλά. Όπως δηλαδή αρμόζει σε ένα σπορ sedan!
Διθυραμβικά σχόλια εισπράττει επίσης η νέα οθόνη «BMW Curved Display». Στο ενιαίο πλαίσιό της, συναντάμε την έγχρωμη οθόνη 12,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής 14,9 ιντσών για το infotainment.
Οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από το ταμπλό και όσοι υπάρχουν είναι τοποθετημένοι εργονομικά μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού. Εκεί περιμένει και ο αντίστοιχος μικρός διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου «Steptronic» 8 σχέσεων. Σε επίπεδο χώρων, οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση και μόνο το μεγάλο τούνελ μετάδοσης εμποδίζει τον μεσαίο επιβάτη.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 375 λίτρα, νούμερο που σίγουρα θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο. Όμως υπάρχει λόγος και είναι η μπαταρία του Plug-in Hybrid συστήματος, η οποία περιορίζει το πορτμπαγκάζ κατά 105 λίτρα, συγκριτικά με τις mild hybrid εκδόσεις.
Test Drive || BMW iX: To μέλλον της αυτοκίνησης είναι εδώ!
Πανίσχυρη σε όλες τις περιστάσεις
Κάτω από το μυώδες καπό της BMW 330e, υπάρχει ο 4κύλινδρος, 2λιτρος TwinPower Turbo κινητήρας βενζίνης με απόδοση 184 ίππων και 300 Nm ροπής. Μέσα στο αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων είναι η… έδρα του ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων και των 265 Nm ροπής.
Συνδυαστικά λοιπόν, ο οδηγός της BMW 330e απολαμβάνει 292 ίππους και 420 Nm ροπής. Αυτή η δύναμη είναι διαθέσιμη με το πρόγραμμα XtraBoost από το πρόγραμμα Sport. Η δύναμη καταλήγει αποκλειστικά στον πίσω άξονα με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.
Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου επίσης είναι ελάχιστη, όταν ο χρήστης φροντίζει να είναι συνεπής με την φόρτιση της μπαταρίας. Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαστεί μόλις 3,5 με 4 λίτρα βενζίνης για να καλύψει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Η μέγιστη ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών είναι 12,0 kWh (πραγματική 11,2 kWh). Ο φορτιστής των 3,7 kW θα τους φορτίσει από το 20%-80% σε διάστημα 2 ωρών και 40 λεπτών. Μάλιστα, με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες, η 330e μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη σε μία μέγιστη θεωρητική απόσταση μεταξύ 54 έως 62 χιλιομέτρων (κατά «WLTP»). Τέλος, η τελική ταχύτητά της περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα όταν λειτουργεί με το ηλεκτρικό μοτέρ.
Γνωρίσαμε τη νέα BMW XM στο House124
Με σπορ οδική συμπεριφορά
Η BMW 330e είναι εξαιρετική σε κάθε είδους διαδρομή, με αυξημένη ασφάλεια, πολυτέλεια και σπορτίφ συμπεριφορά. Τα επιπλέον κιλά της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, δεν προβληματίζουν σε καμία των περιπτώσεων. Το πλαίσιο και η ανάρτηση… σβήνουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και η ποιότητα κύλισης είναι υπεράνω κριτικής.
Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων δεν είναι πρόβλημα και η ταχύτητα ανεβαίνει με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Προφανώς, εξίσου απολαυστικές είναι και οι στροφές, όπου και σε αυτή την περίπτωση η BMW 330e είναι… σταθερή. Μάλιστα, με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργοποιημένα, η εξηλεκτρισμένη 3άρα περνάει από κάθε είδους καμπή απροβλημάτιστα. Την ίδια στιγμή, ένα πάτημα στο κουμπί του Traction Control αρκεί για να προσφέρει χαμόγελα στους μυημένους. Σε αυτή την περίπτωση, το πίσω μέρος… γυρίζει απαλά, με τη γωνία πλαγιολίσθησης να την ορίζει το πάτημα του δεξιού πεντάλ.
BMW Joyland: Ένα μοναδικό τριήμερο στο Golf της Γλυφάδας
Ναι, αξίζει κάθε ευρώ!
Προφανώς και η BMW 330e δεν είναι μία προσιτή επιλογή. Η τιμή της ξεκινάει από τα 52.300 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό. Όμως αξίζει κάθε ευρώ της! Ο διττός χαρακτήρας της BMW 330e επιτρέπει στον κάτοχό της να γευτεί τις χαρές της ηλεκτροκίνησης χωρίς το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας. Τέλος, προσφέρει άφθονη οδηγική ευχαρίστηση και παράλληλα χαμηλό κόστος χρήσης, (μικρή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο).
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος