Ένα μοντέλο θηριώδες, από κάθε άποψη. Αποκλειστικά από το τμήμα «Μ», ιδού η BMW XM.
Η ΧΜ είναι το μοντέλο που τιμά τον μισό αιώνα ιστορίας του M division της BMW. Και είναι το πρώτο μοντέλο, μετά τη Μ1 του 1978, που δεν βασίζεται σε κάποιο υπάρχον μοντέλο παραγωγής της μάρκας. Ίσως οι φανατικοί της μάρκας να περίμεναν ένα επετειακό μοντέλο να έχει αυτά τα στοιχεία πάνω σε ένα χαμηλό, διθέσιο σπορ αμάξωμα. Όμως σήμερα, είτε μας αρέσει είτε όχι, η κατηγορία των SUV κυριαρχεί παγκοσμίως. Επιπλέον στην πραγματικότητα το μοντέλο έχει ως βασικό στόχο να προσελκύσει πελάτες από την Αμερική, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή. Έτσι δικαιολογούνται στοιχεία και λεπτομέρειες της XM που ίσως μας ξενίζουν λίγο. Το σίγουρο είναι ότι η BMW XM είναι εντυπωσιακή. Σε υλικά, υφές και χρωματισμούς, σε μέγεθος και φυσικά σε ισχύ. Η Plug-in XM συνδυάζει τις εντυπωσιακές με την απαράμιλλη πολυτέλεια, σε ένα μοντέλο που έχει εκκεντρικά χαρακτηριστικά.
Εκκεντρικά μοναδική η BMW XM
Με μήκος 5,1 μέτρων και πλάτος λίγο πάνω από τα 2 μέτρα, η 2,7 τόνων XM αποκλείεται να περάσει απαρατήρητη. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η πολυσυζητημένη τεράστια μάσκα που δίπλα της έχει τα νέα, ιδιαίτερα λεπτά φώτα. Έντονα νεύρα και χρυσές λεπτομέρειες συνδυάζονται με το αμάξωμα σε ασυνήθιστο τόνο πετρόλ χρωματισμού. Στο πίσω μέρος το βλέμμα μαγνητίζουν οι τέσσερις εξατμίσεις, δύο σε κάθε πλευρά. Και μάλιστα τοποθετημένες κάθετα και όχι οριζόντια. Μόνο οι παρατηρητικοί θα βρουν το σήμα της μάρκας, στις δύο πάνω γωνίες του πίσω τζαμιού. Χρυσές λεπτομέρειες υπάρχουν και στους τροχούς 23 ιντσών.
Εντυπωσιακή είναι φυσικά και η καμπίνα των επιβατών της BMW XM. Με ποιοτικά υλικά και διαφορετικές υφές, μεταξύ των οποίων και το alcantara που τελευταία οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν να ξεχνούν. Ξεχάστε τον επίπεδο, βαρετό ουρανό. Η XM έχει δημιουργήσει μια μοναδική τρισδιάστατη κατασκευή με έντονες ακμές. Και με πλαϊνό φωτισμό LED που «τρέχει» κατά μήκος της καμπίνας κατά την είσοδο.
Όπως είναι αναμενόμενο, τα καθίσματα τύπου μπάκετ είναι άνετα και πρακτικά, ακόμα και σε σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές, ενώ η μεγάλης διατομής στεφάνη του τιμονιού μας άρεσε. Αν και λίγο μας δυσκόλεψε στις αλλαγές ταχυτήτων με χρήση των paddles. Ο πίνακας οργάνων είναι ό,τι θα περιμέναμε από ένα τέτοιο μοντέλο. Μεγάλος, 12,3 ίντσες, με εναλλασσόμενα γραφικά και λυχνίες για την αλλαγή ταχυτήτων. Λίγο πιο πέρα η κεντρική οθόνη αφής των 14,9’’ από όπου ρυθμίζονται σχεδόν τα πάντα. Και οι δύο αποτελούν μία ειδικές εκδόσεις «Μ». Όλοι οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ άνετοι και προσεγμένοι ενώ για αποσκευές η XM προσφέρει απλόχερα 527 λίτρα στο πίσω μέρος.
Πύραυλος εδάφους-εδάφους
Το πρώτο μοντέλο του τμήματος «Μ» που μπαίνει στην πρίζα έχει ισχύ 653 ίππων και ροπή 800 Nm. Χρησιμοποιεί έναν 8κύλινδρο κινητήρα M TwinPower Turbo 4,4 λίτρων με ισχύ 489 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 197 ίππων. Ο τελευταίος ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Το πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης της κίνησης λέγεται M Hybrid και είναι το ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της μάρκας. Αυτό βέβαια ως το λανσάρισμα της συλλεκτικής XM Red Label των 748 ίππων που θα παραχθεί σε 500 αντίτυπα.
Η XM έχει το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και στον πίσω άξονα το διαφορικό M Sport. Επιπλέον έχει διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, ενώ έρχεται με στάνταρ ανάρτηση M Professional η οποία έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Τέλος, είναι το πρώτο μοντέλο της BMW Μ με σύστημα τετραδιεύθυνσης, που η εταιρεία ονομάζει Integral Active Steering.
Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται με κόφτη στα 250 χλμ./ώρα ή στα 270 χλμ./ώρα με το Μ Driver’s pack. Στο τιμόνι, πέρα από τα paddles για την αλλαγή σχέσεων, υπάρχουν δύο κόκκινα μπουτόν με τις ενδείξεις Μ1 και Μ2. Σε αυτά ο οδηγός μπορεί να κάνει όλες τις ρυθμίσεις που επιθυμεί, ώστε να μπορεί να τις ενεργοποιεί με μια κίνηση.
Απολαυστική συνύπαρξη
Στις εντός πόλης διαδρομές χρησιμοποιείται κυρίως ηλεκτρική κίνηση, με το νέο σύστημα eDrive πέμπτης γενιάς. Οι 197 ίπποι του ηλεκτροκινητήρα τροφοδοτούνται την μπαταρία ιόντων λιθίου 25,7 kWh με μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,4 kWh. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως 86 χιλιόμετρα. Βέβαια, αν ο οδηγός βυθίσει απότομα το δεξί πεντάλ και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης θα βρεθεί εμπρός στις κρυφές αρετές του μοντέλου. Μάλιστα αν εμπλέξει το eLaunch μιλάμε για πραγματική εκτόξευση. Ας μην ξεχνάμε πως η XM μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτά, παρά τους σχεδόν τρείς τόνους που ζυγίζει.
Η μεγάλη επιτυχία της BMW σε αυτό το σημαντικό επετειακό μοντέλο της είναι ότι προσαρμόζεται. Μπορεί απροβλημάτιστα να κυκλοφορήσει σε οποιαδήποτε συνθήκη, ακόμα και στον πυρήνα μεγάλων πόλεων με τον ενδεδειγμένο και οικονομικότερο δυνατό τρόπο. Και την επόμενη στιγμή να κυνηγήσει το κλάσμα του δευτερολέπτου σε έναν αγωνιστικού ρυθμού γύρο πίστας. Έχει τα εφόδια να ρυθμιστεί ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις κάθε οδηγού.
Και, όπως είναι λογικό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, καθώς και για το κόστος του, προσφέρεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ το Driving Assistant, που περιέχει τα Lane Departure Warning (με επαναφορά στη λωρίδα), Evasion Assistant, Front Collision Warning, Alertness Assistant και Speed Limit Info.
H τιμή της BMW XM αρχίζει από τις σχεδόν 195.000 ευρώ.