Η Ford έχει καταφέρει να χρησιμοποιήσει ένα θρυλικό όνομα στο πρώτο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο, την Mustang Mach-E και να μην εισπράξει άσχημα σχόλια από λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Και αυτό δεν ήταν εύκολο ούτε για την Ford, ούτε για τους πελάτες της. Αφού η πρώτη εικόνα που έρχεται στους μυημένους petrol heads στο άκουσμα της Mustang παραπέμπει σε κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό το αυτοκίνητο. Με ιστορία από το 1965, αυτή είναι η μακροβιότερη ονομασία μοντέλου στη μάρκα. Όμως αρχικά κοσμούσε (ασφαλώς) βενζινοκίνητα coupe και cabrio αυτοκίνητα με έντονες ακμές, μακρύ καπό και πολλά άλογα. Από αυτά το σημερινό μοντέλο, που ήδη μετρά περισσότερα από δύο χρόνια ζωής, διατηρεί τα δύο τελευταία. Και τα ανακατεύει με τεράστιες δόσεις τεχνολογίας για να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό προϊόν. Την Mustang Mach-E.
Τα πραγματικά Mustang
Τα Mustang είναι μια φυλή άγριων αλόγων των δυτικών Ηνωμένων Πολιτειών με καταγωγή από άλογα που πήγαν στην Αμερική οι Ισπανοί. Η πάροδος του χρόνου έφερε διασταυρώσεις με άλλα άλογα και τελικά τον σημερινό τύπο Mustang. Αλλά υπάρχουν ακόμα απομονωμένα ελεύθερα κοπάδια που παραμένουν σχετικά αναλλοίωτα σε σχέση με την αρχική ισπανική φυκή. Το 1971, το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών αναγνώρισε ότι οι «άγριοι ελεύθερα περιηγούμενοι ίπποι και γαϊδουράκια είναι ζωντανά σύμβολα του ιστορικού και πνεύματος των πρωτοπόρων κατοίκων της Αμερικανικής Δύσης. Τα οποία συνεχίζουν να συμβάλλουν στην ποικιλία των μορφών ζωής εντός του Έθνους και εμπλουτίζουν τις ζωές του αμερικανικού λαού.» Έτσι σήμερα τη διαχείριση του πληθυσμού των ελεύθερων κοπαδιών κάνει το Υπουργείο Διαχείρισης της Γης των Ηνωμένων Πολιτειών.
Από τα τετράποδα, στα τετράτροχα Mustang
Ακριβώς όπως συνέβη με τα κοπάδια άγριων αλόγων, έτσι και η Mustang του 1965 επηρεάστηκε από προσμίξεις, αλλά κυρίως επηρεάστηκε από το περιβάλλον. Και μετουσιώθηκε στην σημερινή, προσαρμοσμένη εκδοχή της. Έτσι απαρνήθηκε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, έγινε SUV και εισήγαγε την Ford στο πράσινο μέλλον της. Μια μετάλλαξη που θα της επιτρέψει να επιβιώσει στην ταχύτατα μεταβαλλόμενη νέα πραγματικότητα. Και φαίνεται ότι το όραμα της μάρκας ήταν πολύ σωστό. Αφού η νέα Mustang ενώ δεν διατηρεί όλα τα στοιχεία, θυμίζει την παλιά. To ίδιο ισχύει και για την ουσία του μοντέλου. Την ελευθερία και την απόλαυση στην οδήγηση.
Κουπέ σχεδιασμός αλλά και χώροι SUV
Η Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang. Αφού έχει πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang. Όπως το μακρύ καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί προβολείς εμπρός και φυσικά το σήμα κατατεθέν. Τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία. Ταυτόχρονα είναι χτισμένη πάνω στη νέα, πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα της Ford. Που επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Έτσι οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της εταιρείας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα SUV το οποίο, εκτός του ότι ενσαρκώνει το σπορ πνεύμα της Mustang, έχει άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι: μήκος 4,71 μέτρα, πλάτος 1,88μέτρα και ύψος 1,62 μέτρα.
Η Mach-E έχει πολλούς πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους εντός της καμπίνας, καθώς και 402 λίτρα στον πίσω χώρο αποσκευών. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο Frunk (Front Trunk), τον εμπρός χώρος αποσκευών. Εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη του ογκώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, οι σχεδιαστές εφάρμοσαν μία νέα καινοτόμα ιδέα στη σχεδίαση της Ford Mach-E. Που προσφέρει επιπλέον 100 λίτρα χώρου αποσκευών. Εμπνευσμένο από το Megabox του Ford Puma και αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες των σύγχρονων οδηγών SUV ο χώρος αυτός είναι αδιάβροχος και με σύστημα αποστράγγισης. Κάτι που τον κάνει ιδανικό για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού ή αντικειμένων που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία.
Καμπίνα γεμάτη τεχνολογία
Στο κέντρο του ταμπλό είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητη η οθόνη αφής κάθετου προσανατολισμού, 15,5 ιντσών. Μεγαλύτερη δηλαδή από τα περισσότερα tablet της αγοράς. Από εκεί οδηγός και συνοδηγός μπορούν να χειριστούν σχεδόν τα πάντα στο αυτοκίνητο. Και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να έχουν μεταπτυχιακό στην πληροφορική για να περιηγηθούν στο μενού της.
Το σύστημα παίρνει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (over-the-air updates) ενώ έχει αναγνώριση φωνής, ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay & Android Auto. Επιπλέον, η προηγμένη πλοήγηση σχεδιάζει έξυπνα στάσεις φόρτισης σε ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας. Ενώ το Sync4 προσφέρει την δυνατότητα συνεχούς ενημέρωσης του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Συμβουλεύοντάς τον πού και πότε να φορτίσει, αλλά και ενημερώνοντάς τον σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα σταθμού φόρτισης. Καθώς και για το σχετικό κόστος αφήνοντας στο παρελθόν το άγχος της αυτονομίας. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε και την αναβάθμιση της εφαρμογής FordPass Connect, μέσω της οποίας γίνονται πολλές ασύρματες λειτουργίες από το smartphone.
Κατά τα άλλα, τα καθίσματα είναι άνετα και με πολύ καλή στήριξη. Ενώ η ποιότητα όλων των υλικών μέσα στην καμπίνα των επιβατών είναι ακριβώς στο επίπεδο που θα περιμέναμε από τη μάρκα.
Πισωκίνητη με 294 ίππους
Το πλήρες όνομα του μοντέλου της δοκιμής μας είναι Ford Mustang Mach-E Premium RWD Extended Range. Έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 294 ίππων με τον οποίο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα. Και μια μεγάλη μπαταρία 91kWh που του δίνει αυτονομία για 600 χιλιόμετρα. Οι αριθμοί σίγουρα παραπέμπουν σε συμβατικά μοντέλα. Όμως η Mach-E δεν αφήνει πίσω της ίχνος ρίπων.
Εκείνο που σίγουρα αφήνει είναι ένα μόνιμο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Αυτό οφείλεται στην ασφάλεια της μεγάλης αυτονομίας, στις σημαντικές επιδόσεις αλλά και στην ανάρτηση της Mach-E. Η οποία με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αν και έχει σκληρή ρύθμιση καταφέρνει να μην κουράζει τους επιβάτες.
Στο πρόγραμμα οδήγησης «Whisper» η Mustang είναι φιλική και οικονομική. Όταν ο οδηγός επιλέξει το «Untamed» τα πράγματα αλλάζουν. Και το 2,2 τόνων SUV επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα για να φτάσει στην μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.
Η Mach-E είναι πρόθυμη να μεταφέρει με άνεση τους 5 επιβάτες της εντός πόλης και να βοηθήσει τον οδηγό με τη λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ βοηθώντας. Που είναι πιο ξεκούραστη, βοηθά στην ανάκτηση περισσότερης κινητικής ενέργειας προς την μπαταρία και αποτρέπει τις φθορές του συστήματος πέδησης. Αλλά είναι επίσης διατεθειμένη να ακολουθήσει τις εντολές του πηδαλιούχου για σβέλτη οδήγηση σε οδηγικά απαιτητικές διαδρομές. Χωρίς να κάνει κανέναν συμβιβασμό στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομους.
Ασφάλεια και υποβοήθηση
H νέα Mustang Mach-E προσφέρει ένα πλούσιο και ολοκληρωμένο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Ανάμεσα στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης που έχει ξεχωρίζουν τα Adaptive Cruise Control (ACC), Speed Sign Recognition, Lane-Keeping System, Intelligent Speed Limiter και Local Hazard Information. Επίσης η κάμερα 360ο μοιρών, το Active Park Assist, το Road Edge Detection, το Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection, το Post-Collision Braking, Evasive Steering Assist και το Wrong Way Alert.
Δείτε ακόμα: Test Drive | | Ford Puma ST-Line : Όπως παλιά
Εγγύηση Mustang
Πολλές φορές η εγγυήσεις των εταιρειών μας δίνουν εμμέσως μερικά σημαντικά στοιχεία. Η Ford δίνει στην μπαταρία και όλα τα ηλεκτρολογικά παρελκόμενα υψηλής τάσης της Mustang Mach-E εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect 8 ετών ή 160.000 χλμ. Ενώ για όλα τα υπόλοιπα μέρη του οχήματος η Ford δίνει εργοστασιακή εγγύηση 5 χρόνων.