Test Drive | | Ford Puma ST-Line : Όπως παλιά

Το Ford Puma, αν και εξηλεκτρισμένο, φέρνει το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού, όπως παλιά. Αλλά με οικολογικό τρόπο.

Ακούστε το άρθρο

Το Ford Puma, αν και εξηλεκτρισμένο, φέρνει το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού, όπως παλιά. Αλλά με οικολογικό τρόπο.

Οι λάτρεις των μικρών σβέλτων μοντέλων θεωρούσαν πάντα ότι η ηλεκτρική μετάβαση καταστρέφει τη χαρά της οδήγησης. Αλλά το Ford Puma ST-Line 1.0L MHEV είναι εδώ για να αποδείξει ότι δεν είναι έτσι. Αφού το B-SUV θυμίζει πολύ τα παλιά hot-hatch που απολαύσαμε. Ενσωματώνοντας βέβαια την τάση της εποχής μας για τα SUV και την ανάγκη εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης.

Το όνομα Puma είναι γνωστό επίσημα στην Ford από το 1997. Όταν το πρώτης γενιάς μοντέλο εισήγαγε την άγρια ονομασία στη ζωή μας. Όμως το τότε μοντέλο δεν θυμίζει σε τίποτα το σημερινό. Αφού το αυτοκίνητο που ήταν σε παραγωγή έως το 2001 ήταν ένα compact coupe. Ακολούθησε μια αποχή του ονόματος από τη γκάμα της μάρκας πριν επανέλθει το 2019, με την μορφή ενός SUV. Μάλιστα, οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είδαν ξανά την Ford στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Με το Puma Rally1 δια χειρός της M-Sprort του Malom Wilson.

Όμως, κάτι που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι η ονομασία Puma «έπεσε» για πρώτη φορά στο τραπέζι των υπευθύνων της Ford για ένα άλλο μοντέλο. Το Ford Escort RS2000 της δεκαετίας του 1980. Κάτι που τελικά δεν συνέβη.

Υβριδικά βενζινοκίνητο

Το σύστημα κίνησης EcoBoost Hybrid συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του βραβευμένου 1.0L βενζινοκινητήρα της Ford με ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης με γεννήτρια/μίζα. Που, σύμφωνα με την μάρκα, εξασφαλίζει έως και 20% καλύτερη επιτάχυνση σε σχέση με τα μη υβριδικά μοντέλα, αλλά και έως 10% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η προσιτή τεχνολογική λύση της ήπιας υβριδικής διάταξης δίνει την καλύτερη ισορροπία στο αυτοκίνητο. Ουσιαστικά υπάρχει ένας μικρός ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 16 ίππων, ο οποίος συνδέεται με τον 1.0 EcoBoost μέσω ιμάντα. Επίσης υπάρχει και μια μικρή συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου τάσης 48 Volt η οποία έχει ονομαστική χωρητικότητά 0,48 kWh. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα και τον υποστηρίζει στην επιτάχυνση, δίνοντας του περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Αλλά λειτουργεί και ως γεννήτρια που φορτίζει τις μπαταρίες με την ενέργεια που δεν χρειάζεται, όσο ο οδηγός φρενάρει.

Το αποτέλεσμα είναι μια δυναμική οδήγηση, με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις.

Δείτε ακόμα: Ford Puma: Εύκολη απόκτηση με το Ford Value

Test Drive | | Ford Puma ST-Line : Όπως παλιά

 

Πρακτικότητα και άνεση

Στο εσωτερικό του best seller της μάρκας είναι όμορφο και πρακτικό. Με μια αίσθηση νεανικότητας και φρεσκάδας. Εμπρός από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακες οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT LCD 12,3 ιντσών και με πληθώρα ψηφιακών ενδείξεων. Εκεί εμφανίζονται και πολύχρωμα γραφικά ως καλωσόρισμα και ως αποχαιρετισμός των επιβατών. Ο πίνακας οργάνων χρησιμοποιεί την τεχνολογία free-form που επιτρέπει την οπτική ένταξη των πάνω άκρων στη σχεδίαση του εσωτερικού, αλλά και τη διαμόρφωση σχημάτων εκτός του παραδοσιακού ορθογώνιου. Και φυσικά στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής 8 ιντσών, του infotainment.

Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app. Μεταξύ τους το Vehicle Locator και το Vehicle Status που ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα. Παράλληλα, παρέχει τη δυνατότητα απομακρυσμένου κλειδώματος/ξεκλειδώματος των θυρών.

Άνετα καθίσματα και πρακτικές θήκες, αλλά όχι πολλές, βρίσκονται σε διάφορα σημεία της καμπίνας των επιβατών.

Test Drive | | Ford Puma ST-Line : Όπως παλιά

Ο χώρος των αποσκευών, στα 456 λίτρα είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Και σε αυτόν προστίθενται τα 80 λίτρα του MegaBox. Με πλάτος 76,4 εκ. μήκος 75,3 εκ. βάθους 30,6 εκ, το MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 εκ, όπως για παράδειγμα ένα φυτό σε κάθετη θέση. Αυτό αυξάνει ακόμα περισσότερο την ευελιξία του μοντέλου. Όπως καταργεί την ρεζέρβα, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Επομένως οι οδηγοί που στην πράξη εκμεταλλεύονται τον SUV χαρακτήρα του Puma και κάνουν εξορμήσεις, ίσως να πρέπει να θυσιάσουν αυτό τον επιπλέον αποθηκευτικό χώρο. Σε κάθε περίπτωση είναι και αυτό ένα στοιχείο προσαρμοστικότητας στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε αγοραστή.

Test Drive | | Ford Puma ST-Line : Όπως παλιά

Στην πράξη

Το Puma έρχεται να εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο στην παραδοσιακά ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία και ταυτότητα Ford. Οι αναλογίες του συμπαγούς SUV προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μεγαλύτερο μεταξόνιο και φαρδιά μετατρόχια. Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας είναι η έκδοση ST-Line, η οποία κοστίζει 25.313 ευρώ και έχει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσο κι αν προτιμάμε τα αυτόματα αυτοκίνητα, κυρίως για χρήση εντός πόλης, απολαύσαμε την οδήγηση και τις αλλαγές με τον μικρό, σαφή επιλογέα.

Το Puma επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα, έχει χαμηλή πραγματική κατανάλωση, περίπου στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. και μικρές εκπομπές ρίπων.

Είναι εφοδιασμένο με πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Όπως το Adaptive Cruise Control, το Speed Sign Recognition, το Lane-Keeping System, το Local Hazard Information και το Blind Spot Information. Επιπλέον έχει Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection, Post-Collision Braking, Evasive Steering Assist και Wrong Way Alert.

Τέλος, η Ford δίνει στο Puma 8 ολόκληρα χρόνια εγγύηση. Κάτι που λέει πολλά για τη μάρκα και το μοντέλο.

 

abb_img