Θα μπει και το Citroen 2CV στην πρίζα;

Η Stellantis, θέλει να αναβιώσει το θρυλικό 2CV, δηλαδή να φτιάξει ένα φτηνό αυτοκίνητο, με το αναγνωρίσιμο σχήμα του «άσχημου παπιού».

Ακούστε το άρθρο

Η ρετρό σχεδίαση στην αυτοκινητοβιομηχανία κερδίζει και πάλι δυναμική και ως εκ τούτου η μάρκα Citroen, που ανήκει στην Stellantis, θέλει να αναβιώσει κυριολεκτικά το θρυλικό μοντέλο 2CV, δηλαδή να φτιάξει ένα φτηνό αυτοκίνητο, με το αναγνωρίσιμο σχήμα του «άσχημου παπιού».

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Το περασμένο φθινόπωρο, η Citroen, αναβάθμισε το ηλεκτρικό Ami. Το νέο Citroen Ami, στην πραγματικότητα, παρουσιάστηκε στο κοινό ως μετενσάρκωση του 2CV, αλλά χωρίς να μοιάζει τόσο σχεδιαστικά. Εν τω μεταξύ, η επιτυχία των ανανεωμένων Renault 4 και Renault 5, δείχνει ότι στο κοινό αρέσουν οι αναγνωρίσιμες κλασικές εικόνες, ενώ το Renault 5, μόλις κέρδισε τον τίτλο του «Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025».

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Τα νέα Renault 4 και Renault 5, προφανώς, έκαναν έντονη εντύπωση στη διοίκηση της Stellantis, οπότε αποφασίστηκε να πάρει ζεστά το θέμα ρετρό και να αναβιώσει κυριολεκτικά το Citroen 2CV. Σύμφωνα με το βρετανικό περιοδικό Autocar, η ανάπτυξη του νέου Citroen 2CV έχει ήδη ξεκινήσει, αν και βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο. Η ομάδα σχεδιασμού της Citroen με επικεφαλής τον Pierre Leclerc, θα προσπαθήσει να δημιουργήσει το πιο αναγνωρίσιμο «άσχημο παπάκι», που ταυτόχρονα θα πρέπει να είναι φθηνότερο από τα νέα Renault 4 και Renault 5.

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Η ανάπτυξη του κλασικού Citroen 2CV ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1930, ως το φθηνότερο αυτοκίνητο για τους κατοίκους της υπαίθρου, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, για τη μεταφορά καλαθιών με αυγά στην αγορά, χωρίς να σπάσουν. Λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η ανάπτυξη του αυτοκινήτου καθυστέρησε, το μοντέλο παραγωγής παρουσιάστηκε μόνο τον Οκτώβριο του 1948 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η παραγωγή ξεκίνησε το 1949 και συνεχίστηκε μέχρι το 1990, ενώ η συνολική κυκλοφορία του Citroen 2CV, ξεπέρασε τα 3,8 εκατομμύρια μονάδες.

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Κατά τη διάρκεια της παραγωγικής του ζωής, το Citroen 2CV πέρασε από αρκετές αναδιαρθρώσεις, απέκτησε διάφορες τροποποιήσεις αμαξώματος και έγινε η βάση για άλλα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του κλασικού Citroen Ami. Υπάρχουν ακόμη χιλιάδες Citroen 2CV, που κυκλοφορούν σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά των μεταχειρισμένων, ενώ αυτά που κυκλοφορούν, κοστίζουν από 5.000 ευρώ, με την τιμή των σπάνιων εκδόσεων σε άριστη κατάσταση, να ξεπερνάει ακόμα και τα 100.000 ευρώ.

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Η Stellantis βιώνει αυτή τη στιγμή οικονομικές και διαχειριστικές κρίσεις και ως εκ τούτου προσπαθεί να επανατοποθετήσει καλύτερα τα υπάρχοντα brand της. Συγκεκριμένα, θέλει να διαφοροποιήσει περαιτέρω τις μάρκες DS και Citroen: η DS θα περάσει σταδιακά στην πολυτελή κατηγορία, ενώ η Citroen αντίθετα, κινείται στην πιο «κάτω» κλίμακα προϋπολογισμού, ανάλογη με αυτή των Skoda και Dacia. Από αυτή την άποψη, η εμφάνιση ενός νέου, εξαιρετικά φθηνού 2CV στη σειρά της Citroen, είναι ένα απολύτως λογικό βήμα, ενώ το νέο 2CV, σε αντίθεση με το νέο Ami, θα είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο.

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Το Autocar θεωρεί ότι το νέο Citroen 2CV, θα λάβει την οικονομική πλατφόρμα Smart Car από το Citroen C3 της τέταρτης γενιάς, που κοστίζει από 15.240 ευρώ στη Γερμανία. Το νέο Citroen 2CV, μπορεί να κοστίζει ακόμα λιγότερο, με βάση το σημερινό ευρωπαϊκό μπεστ σέλερ Dacia Sandero (από 12.400 ευρώ).

Θα μπει και το Citroen 2CV στη πρίζα;

Ωστόσο, αν η Stellantis πάρει την απόφαση με ρίσκο, να προσφέρει το νέο Citroen 2CV μόνο ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τότε η τιμή σύγκρισης για αυτό, θα είναι προφανώς το Dacia Spring, το οποίο κοστίζει αυτή τη στιγμή από 16.900 ευρώ. Το πιθανότερο είναι ότι το ντεμπούτο του θα συμπέσει με την 80η επέτειο του μοντέλου, δηλαδή περιμένουμε το νέο Citroen 2CV θερμικό ή ηλεκτρικό, το 2028.

 

abb_img