Τι γίνεται με την ηλεκτρική μοτοσικλέτα της Tesla;

Η ειρωνεία έγκειται στο γεγονός, ότι τα ίδια τα οχήματα της Tesla, έχουν εμπλακεί σε αρκετά θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλετιστές.

Ακούστε το άρθρο

Ο επικεφαλής της Tesla, μόλις επιβεβαίωσε τη θέση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Δεν θα υπάρξει ποτέ ηλεκτρική μοτοσικλέτα στη γκάμα του Αμερικανού κατασκευαστή. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Elon Musk, η απόφαση αυτή πηγάζει από ανησυχίες για την ασφάλεια και όχι από τεχνικούς περιορισμούς. Αυτή η στάση έρχεται σε έντονη αντίθεση με τον αυξανόμενο ενθουσιασμό, για τα ηλεκτρικά δίκυκλα παγκοσμίως.

Η δήλωση έρχεται μετά την κυκλοφορία ενός βίντεο, που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη και δείχνει κάτι που φαίνεται να είναι μια μοτοσικλέτα Tesla. «Αυτό δεν θα συμβεί ποτέ, επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε τις μοτοσικλέτες ασφαλείς», δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος στην πλατφόρμα X του, πρώην Twitter. Αυτή η άμεση απάντηση, βάζει τέλος, για άλλη μια φορά, στις επαναλαμβανόμενες εικασίες, μεταξύ των οπαδών της μάρκας. 

Για να κατανοήσει κανείς αυτή τη σταθερή στάση, πρέπει να ανατρέξει στα νεανικά χρόνια του Έλον Μασκ. Ο Διευθύνων Σύμβουλος, αναφέρεται τακτικά σε ένα ατύχημα που παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή, όταν ήταν νεαρός μοτοσικλετιστής. «Παραλίγο να σκοτωθώ από ένα φορτηγό, ενώ οδηγούσα τη μοτοσικλέτα μου», αφηγείται για να δικαιολογήσει τις επιφυλάξεις του. Αυτή η προσωπική εμπειρία, φαίνεται να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το όραμά του, για την ηλεκτρική κινητικότητα.

Ο Μασκ, ωστόσο, κάνει μια ενδιαφέρουσα διάκριση μεταξύ των διαφορετικών τύπων δικύκλων. «Οι μοτοσικλέτες εκτός δρόμου είναι ασφαλείς, αν οδηγείτε προσεκτικά, επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να σας χτυπήσει φορτηγό», εξηγεί. Αυτή η απόχρωση υποδηλώνει ότι οι ανησυχίες του αφορούν κυρίως τη χρήση του δρόμου και τις αλληλεπιδράσεις με άλλα οχήματα, ιδίως με βαρέα φορτηγά

Η ειρωνεία έγκειται στο γεγονός ότι τα ίδια τα οχήματα της Tesla, έχουν εμπλακεί σε αρκετά θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλετιστές. Το σύστημα αυτόματου πιλότου της εταιρείας, έχει εμπλακεί σε αρκετές οπίσθιες συγκρούσεις με μοτοσικλέτες, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα των αισθητήρων της Tesla, να αναγνωρίζουν σωστά αυτά τα μικρότερα οχήματα.

Οι ειδικοί επισημαίνουν τους περιορισμούς της προσέγγισης «καθαρής όρασης» της Tesla, η οποία βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες και όχι σε αισθητήρες ραντάρ ή lidar. Αυτή η τεχνολογία, φαίνεται μερικές φορές να μπερδεύει τα στενά τοποθετημένα πίσω φώτα των προσαρμοσμένων μοτοσικλετών, με εκείνα ενός πιο απομακρυσμένου αυτοκινήτου, γεγονός που ενδεχομένως εξηγεί την επανάληψη αυτών των τραγικών ατυχημάτων. 

Ενώ η Tesla παραλείπει αυτό το τμήμα, η βιομηχανία ηλεκτρικών μοτοσικλετών, γνωρίζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η Hondaη BMW και η Kawasaki, λανσάρουν επιτέλους τα πρώτα τους μοντέλα μαζικής παραγωγής, φτάνοντας στο επίπεδο πρωτοπόρων, όπως οι Zero Motorcycles και η LiveWire. 

Τι γίνεται με την ηλεκτρική μοτοσικλέτα της Tesla;

Αυτοί οι κατασκευαστές, συνεχίζουν να διευρύνουν τα όρια της ηλεκτρικής απόδοσης. Η Zero προσφέρει πλέον μοντέλα ικανά να ξεπεράσουν τα 200 χλμ. σε αυτονομία, ενώ η LiveWire, εστιάζει σε ισχύ που υπερβαίνει τους 100 ίππους, για να προσελκύσει τους λάτρεις της συγκίνησης. Η επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα, γίνεται σταδιακά ο κανόνας στην premium κατηγορία. 

Ενώ η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να ανακαλύπτουν αυτήν την αγορά, η Ασία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη. Γίγαντες όπως η Yadea και η NIU, κατακλύζουν την παγκόσμια αγορά, με τα οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά σκούτερ τους, που μερικές φορές πωλούνται κάτω από 2.000 ευρώ. Αυτή η εκδημοκρατικοποίηση, επιταχύνει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών δικύκλων, πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. 

Εν τω μεταξύ, νέοι παίκτες όπως η Ryvid, τοποθετούνται στην αγορά ηλεκτρικών μοτοσικλετών πόλης, προσφέροντας λύσεις σχεδιασμένες για μετακινήσεις. Τα μοντέλα τους, που είναι γενικά εξοπλισμένα με αφαιρούμενες μπαταρίες και έχουν αυτονομία από 80 έως 120 χλμ., καλύπτουν τις συγκεκριμένες ανάγκες των μετακινούμενων στην πόλη. 

Συγκεκριμένα:

  • Honda: Λανσάρισμα της επαγγελματικής ηλεκτρικής γκάμας
  • BMW: Ανάπτυξη μοντέλων υψηλής απόδοσης premium
  • Zero Motorcycles: μια κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας με πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας
  • LiveWire: Αποσχισθείσα εταιρεία της Harley-Davidson, επικεντρώνεται στην αγορά των high-end μοντέλων
  • Ryvid: μια νεοσύστατη επιχείρηση στην Καλιφόρνια, που ειδικεύεται σε αστικές λύσεις

Η άρνηση της Tesla να συμμετάσχει σε αυτήν την επανάσταση, θα μπορούσε τελικά να ωφελήσει τους ανταγωνιστές της. Χωρίς το φαινόμενο φωτοστέφανου της μάρκας του Elon Musk, η καινοτομία κατανέμεται σε πολλούς παίκτες, ενθαρρύνοντας μια ποικιλία τεχνικών και τιμολογιακών προσεγγίσεων. Έτσι, οι καταναλωτές, επωφελούνται από ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών, από οικονομικά αστικά σκούτερ, έως ηλεκτρικά superbikes, με ισχύ άνω των 200 ίππων. 

Πηγή: rouleur-electrique.fr