Το 2030 η ηλεκτροκίνηση θα εξοικονομεί… «άπειρο» πετρέλαιο

Η ηλεκτροκίνηση δυναμώνει όλο και περισσότερο και αυτό θα ωφελήσει τόσο το περιβάλλον όσο και την παγκόσμια αγορά.

Ακούστε το άρθρο

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σημειώνουν μεγάλη πρόοδο χρόνο με το χρόνο, με την ηλεκτροκίνηση να αποκτά όλο και μεγαλύτερη δύναμη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2030, η ηλεκτροκίνηση θα εξοικονομεί τουλάχιστον 5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.

Επιπλέον, μακροπρόθεσμα κάθε όχημα θα εξοικονομεί 15 τόνους διοξειδίου του άνθρακα κατά μέσο όρο, που θα αντιστοιχεί σε 5.665 λίτρα καυσίμου. Να σημειώσουμε ότι μετά το 2030 το όφελος θα είναι ακόμη μεγαλύτερο, όταν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σημειώσουν μεγαλύτερη αύξηση.

Σύμφωνα με έκθεση της IEA (Διεθνής Οργάνωση Ενέργειας), το 2022 πωλήθηκαν παγκοσμίως περισσότερα από 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φέτος, οι πωλήσεις θα «ανέβουν» 35%, φτάνοντας τα 14 εκατομμύρια. Η απότομη αύξηση σημαίνει ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, θα φτάσει φέτος στο 18%, από το 4% που ήταν το 2020.

Reuters: Πόσο έτοιμοι είναι οι Αμερικάνοι για την ηλεκτροκίνηση;

Αυτές οι αγορές κυριαρχούν στην ηλεκτροκίνηση

Μέχρι σήμερα, 3 είναι οι αγορές στις οποίες η πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιτυχία. Αυτές είναι η Κίνα, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ. Μάλιστα, η Κίνα καταγράφει πωλήσεις κοντά στο 60% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Επίσης, περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν παγκοσμίως είναι στην ΚίναΕυρώπη και ΗΠΑ, παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια με αύξηση των πωλήσεων 15% και 55% αντίστοιχα για το 2022.

Μέχρι το 2030, το μέσο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις σε ολόκληρη την Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ όπως όλα δείχνουν θα αγγίξει το 60%.

Reuters: Πόσο έτοιμοι είναι οι Αμερικάνοι για την ηλεκτροκίνηση;

Περισσότερες πωλήσεις σημαίνει και περισσότερες μπαταρίες

Οι αυξητικές τάσεις της αγοράς των ηλεκτρικών, δίνουν κίνητρο στην παραγωγή των μπαταριών, καθώς και τις αλυσίδες ανεφοδιασμού. Σύμφωνα με την έκθεση, τα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών που υπάρχουν και υπάρξουν θα καλύψουν τη ζήτηση για τα ηλεκτρικά μέχρι και το 2030. Ωστόσο, η κατασκευή θα συνεχίσει να λαμβάνει χώρα στην Κίνα που κυριαρχεί στο εμπόριο μπαταριών και εξαρτημάτων.

Ωστόσο, οι μεγάλες αγορές έχουν ήδη ανακοινώσει ότι ετοιμάζουν ενίσχυση των εγχώριων βιομηχανιών για να είναι ανταγωνιστικές στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα, η ΕΕ στοχεύει σχεδόν το 90% της ετήσιας ζήτησης μπαταριών να καλύπτεται από εγχώριους κατασκευαστές μπαταριών.

Hyundai: Νέο εργοστάσιο για ηλεκτρικά και μπαταρίες

Η ηλεκτροκίνηση θα «ταξιδέψει» και σε άλλες χώρες

Τέλος, να σημειώσουμε ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για μεγάλη ανάπτυξη και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Για παράδειγμα, το 2022 στην Ινδία και στην Ινδονησία οι πωλήσεις ηλεκτρικών υπερτριπλασιάστηκαν, ενώ στην Ταϊλάνδη υπερδιπλασιαστηκαν.

Στην Ινδία, το κυβερνητικό πρόγραμμα κινήτρων ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει προσελκύσει επενδύσεις αξίας 8,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μέσω αυτού, η αύξηση της παραγωγής μπαταριών και η κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια, θα σημειώσει σημαντική αύξηση.

abb_img