Νομίζατε πως το Audi TT είχε ολοκληρώσει τον κύκλο του στην αυτοκινητιστική ιστορία; Ξανασκεφτείτε το. Η Audi φαίνεται να σχεδιάζει την εντυπωσιακή αναβίωση του εμβληματικού σπορ κουπέ – αυτή τη φορά με ηλεκτρική καρδιά και μοντέρνο design, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της νέας εποχής.
Από το πρώτο TT των ‘90s, μέχρι την τελευταία έκδοση RS, το TT υπήρξε πάντα σημείο αναφοράς για το σχεδιασμό και τις επιδόσεις. Ο CEO της Audi, Gernot Döllner, το χαρακτήρισε «εικόνισμα», επιβεβαιώνοντας την πρόθεση της μάρκας, να αξιοποιήσει τη βαριά κληρονομιά του μοντέλου. Παρά την επίσημη απόσυρση του TT το 2023, το όνομα αυτό ενδέχεται να επιστρέψει δριμύτερο.
Η στρατηγική πίσω από την αναβίωση: Γιατί τώρα;
Η Audi αντιμετώπισε δυσκολίες το 2024, με τα λειτουργικά κέρδη να πέφτουν κατά 38% και το εργοστάσιο του Q8 e-tron στις Βρυξέλλες να κλείνει, κοστίζοντας 1,6 δισ. ευρώ. Παρόλα αυτά, τα σπορ αυτοκίνητα παραμένουν στον στρατηγικό χάρτη της εταιρείας, σύμφωνα με τον Döllner: «Η Audi πρέπει να έχει ένα σπορ αυτοκίνητο – είναι μέρος του DNA της».
Πάνω σε τι τεχνολογία θα βασίζεται;
Η νέα έκδοση του TT, αναμένεται να βασιστεί στην υπερσύγχρονη πλατφόρμα SSP του ομίλου VW, την οποία ήδη προετοιμάζει η Porsche για τα μελλοντικά 718 Cayman και Boxster. Με ισχύ έως και 1.000 ίππους και αρχιτεκτονική 800V για ταχύτατη φόρτιση, το νέο TT υπόσχεται επιδόσεις, που ξεπερνούν κάθε προσδοκία.
Η αυτονομία εκτιμάται να φτάνει τα 640 χιλιόμετρα, ενώ η εμπειρία οδήγησης θα παραμένει πιστή στον σπορ χαρακτήρα που αγάπησαν οι φανς. Επιπλέον, η Audi εξετάζει τόσο την πίσω κίνηση, όσο και την τετρακίνηση, διατηρώντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να μετατραπεί το TT σε ένα τετραθέσιο GT.
Νέος σχεδιασμός με παλιές ρίζες: Το TT γίνεται μοντέρνο
Ο επικεφαλής σχεδιασμού Massimo Frascella –πρώην της Jaguar Land Rover– φέρνει στην Audi μια minimal αισθητική, καθαρή και προοδευτική. Μελετά προσεκτικά το αρχικό TT και αντλεί έμπνευση, από το πρώτο κουπέ. Η νέα έκδοση, πιθανότατα θα είναι πιο φαρδιά, με στρογγυλεμένο σχήμα, κρυφές λαβές, ψηφιακούς καθρέφτες και καθαρά πλαϊνά παράθυρα. Η πρώτη σχεδιαστική γεύση, ίσως αποκαλυφθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου (IAA) τον Σεπτέμβριο, υπό τη μορφή πρωτοτύπου.
Πότε κυκλοφορεί και ποιον ανταγωνίζεται;
Η Audi στοχεύει σε εμπορική κυκλοφορία του ηλεκτρικού TT το νωρίτερο το 2027. Μέχρι τότε, ο ανταγωνισμός αναμένεται να περιλαμβάνει το MG Cyberster, την Alpine με το ηλεκτρικό A110 και τη Lotus με το EV βασισμένο στην «Theory 1». Ωστόσο, το TT στοχεύει να προσφέρει sport εμπειρία, σε πιο προσιτή τιμή από τα αντίστοιχα μοντέλα της Porsche, παραμένοντας πιστό στην «value for money» φιλοσοφία του.
Συμπέρασμα: Ένα ιστορικό όνομα επανασυστήνεται στον κόσμο των EV
Το νέο Audi TT, δεν θα είναι απλώς άλλο ένα ηλεκτρικό coupe. Θα είναι μια σχεδιαστική και τεχνολογική δήλωση, που συνδυάζει την κληρονομιά με την καινοτομία. Αν η Audi πετύχει το στόχο της, το TT του μέλλοντος θα προσφέρει καθηλωτική απόδοση, premium σχεδίαση και καθημερινή χρηστικότητα, σε μια αγορά που μόλις τώρα διαμορφώνεται.
Πηγή: autoexpress.co.uk