Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην Ευρώπη, η BYD διαθέτει επτά μοντέλα: έξι πλήρως ηλεκτρικά και ένα plug-in υβριδικό.

Ακούστε το άρθρο

Η BYD έχει δημιουργήσει ένα ελκυστικό πακέτο, με το έβδομο ευρωπαϊκό της μοντέλο. Στα χαρτιά, η κίνηση, η μπαταρία, η ικανότητα φόρτισης και η τιμή, υπόσχονται ένα ελκυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μπορεί όμως το Sealion 7 να εντυπωσιάσει και στο δρόμο; Δύο χρόνια μετά την παρουσία της στην Ευρώπη, η BYD διαθέτει επτά μοντέλα: έξι πλήρως ηλεκτρικά και ένα plug-in υβριδικό. Ωστόσο, τα πρώτα έξι αυτοκίνητα, δεν ήταν τόσο επιτυχημένα όσο αναμενόταν και η BYD απέτυχε να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες της στην Ευρώπη, παρά τις εξαιρετικές πωλήσεις της στην Κίνα. Αυτό οφείλεται εν μέρει στους συνεργάτες – αντιπροσώπους των πωλήσεων, όπου έχουν ήδη γίνει θεμελιώδεις αλλαγές.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Ωστόσο, τα ίδια τα μοντέλα της BYD, έχασαν την επαφή τους, με τους Ευρωπαίους πελάτες. Λίγοι πελάτες είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περίπου 70.000 ευρώ, σε ένα Han ή ένα Tang, για μια επωνυμία χωρίς κληρονομιά ή μια στέρεα βάση εμπιστοσύνης. Ακόμη και τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν ήταν αρκετά φθηνά, για να είναι πειστικά ως εναλλακτική λύση. Είτε πρόκειται για ένα μοντέλο premium, είτε για ένα επιβλητικό σε διαστάσεις EV, καμία BYD δεν έχει ακόμη καταφέρει, να πείσει με μια γρήγορη φόρτιση, ενώ η Tesla, έχει επιτύχει αξιοσέβαστους χρόνους φόρτισης 20 λεπτών για το Model Y.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Αυτό θα μπορούσε τώρα να αλλάξει, καθώς η BYD φέρεται να άκουσε τους πελάτες της: «Πολλοί ζήτησαν ένα ισχυρό SUV, που να είναι επίσης φιλικό προς το περιβάλλον», εξήγησε ο Ralph Kaiser, Επικεφαλής Επικοινωνιών της BYD Europe, σε μια εκδήλωση στο Offenbach κοντά στη Φρανκφούρτη στη Γερμανία. Ταυτόχρονα, το BYD Sealion 7, θα πρέπει να δείχνει ελκυστικό και επίσης να προσφέρει υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Το τμήμα μάρκετινγκ, δεν θέλει να απευθυνθεί απευθείας στη μαζική αγορά, αλλά μάλλον να προσεγγίσει πελάτες, «που αναζητούν κάτι εξαιρετικό». Και το Sealion 7, όχι μόνο θα πρέπει να πληρεί αυτές τις απαιτήσεις, αλλά και να τις υπερβαίνει.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

BYD με τολμηρές αξιώσεις

Μπορεί όμως το αυτοκίνητο να συμβαδίσει με τόσο υψηλούς ισχυρισμούς; Η απάντηση μετά την πρώτη οδηγική επαφή, αν και ήταν σχετικά σύντομη, είναι ένα ξεκάθαρο ναι και όχι. Η διαδρομή από το Offenbach στο Taunus και πίσω, ήταν δυστυχώς πολύ σύντομη για να μπορούμε να κάνουμε αξιόπιστες διαπιστώσεις, σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας και την αυτονομία. Κατά συνέπεια, δεν έχουμε ακόμη τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το σημαντικά βελτιωμένο σύστημα γρήγορης φόρτισης. Η BYD αναμένεται να κάνει περαιτέρω βελτιώσεις σε ορισμένους τομείς, αλλά το Sealion 7 είναι ήδη εντυπωσιακό σε αρκετούς άλλους.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Πριν φτάσουμε στις οδηγικές εντυπώσεις, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις πιο σημαντικές πληροφορίες: το Sealion 7 έχει μήκος 4,83 μέτρα (οκτώ εκατοστά μεγαλύτερο από ένα μοντέλο Y), έχει μπαταρία LFP 82,5 ή 91,3 kWh, ανάλογα με την έκδοση, ενώ υπάρχει και έκδοση με τετρακίνηση, με ισχύ 530 PS. Μια εσωτερικά αναπτυγμένη μονάδα μετάδοσης κίνησης 8 σε 1, είναι εγκατεστημένη στο πίσω μέρος. Στα μοντέλα με τετρακίνηση, μια απλούστερη μονάδα 3 σε 1, είναι εγκατεστημένη μπροστά. Η μονάδα κίνησης στον πίσω άξονα, περιστρέφεται με ταχύτητες έως και 23.000 στροφές. Σύμφωνα με την BYD, αυτή είναι η υψηλότερη τιμή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Δείτε επίσης: Η BYD πετάει το γάντι στους ευρωπαίους κατασκευαστές με το SEALION 7

Ο πίσω κινητήρας είναι πανομοιότυπος και στις τρεις εκδόσεις και αποδίδει 313 PS. Αυτή είναι και η κινητήρια ισχύς του μοντέλου «Comfort», που παρέχεται με μπαταρία 82,5 kWh και κίνηση στους πίσω τροχούς και σε αυτήν την περίπτωση, η αυτονομία WLTP είναι 482 χλμ. Στο «Design AWD», αυτή η μπαταρία συνδυάζεται με έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα. Με ένα σύνολο ισχύος 530 PS, ο χρόνος επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα, μειώνεται από 6,7 στα 4,5 δευτερόλεπτα, αλλά η αυτονομία μειώνεται επίσης, στα 456 χιλιόμετρα. Όταν ο κινητήρας των 530 PS συνδυάζεται με την μπαταρία με χωρητικότητα 91,3 kWh, η έκδοση ονομάζεται ‘Excellence’ και επιτυγχάνει αυτονομία WLTP 502 χιλιομέτρων. Αυτή η κορυφαία μπαταρία, μπορεί επίσης να φορτιστεί με έως και 230 kW. Η φόρτιση της μπαταρίας από 10 έως 80% θα διαρκέσει 24 λεπτά. Με τη μικρότερη μπαταρία, το μέγιστο στη φόρτιση είναι 150 kW και 32 λεπτά.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Η BYD παρείχε το κορυφαίο μοντέλο «Excellence» για τα πρώτα test drive. Στη λειτουργία Sport, το αυτοκίνητο επιταχύνει πολύ γρήγορα, ενώ η BYD ισχυρίζεται, ότι έχει «υποβαθμίσει» τα πιστοποιημένα 4,5 δευτερόλεπτα στις δικές της μετρήσεις. Αυτό που είναι πολύ ευχάριστο, είναι ότι η συμπεριφορά στην απόκριση του γκαζιού, αλλάζει σημαντικά, με τα προγράμματα οδήγησης. Εάν προτιμάτε πιο ομαλή απόκριση γκαζιού στην καθημερινή οδήγηση, μπορείτε να το αλλάξετε με έναν μικρό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Τα προγράμματα οδήγησης, είναι τοποθετημένα στα δεξιά του κεντρικού επιλογέα ταχυτήτων. Συνολικά, το Sealion 7 είναι εντυπωσιακό στα πρώτα λίγα χιλιόμετρα. Η κίνηση και η ανάκτηση κάνουν καλά τη δουλειά τους και η ανάρτηση είναι επίσης καλά ρυθμισμένη. Στον αυτοκινητόδρομο, το Sealion 7 κυλά με πολύ χαλαρό τρόπο, ενώ το εσωτερικό είναι ευχάριστα ήσυχο στα 120 χλμ/ώρα, χάρη στα διάφορα υλικά μόνωσης. Αν και το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση, παραμένει αρκετά ακριβές στις στροφές. Δεν θα περιμέναμε βέβαια μια σπορ συμπεριφορά, από ένα SUV βάρους 2,4 τόνων (2,2 τόνους, το πισωκίνητο).

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Δεν μάθαμε πάρα πολλά για την κατανάλωση ενέργειας που εμφανίζει ο ενσωματωμένος υπολογιστής στη διαδρομή των 85 χιλιομέτρων. Ανάλογα με την οδηγική κατάσταση, ήταν μεταξύ 19 και 25 kWh/100 χιλιόμετρα. Αυτό θα σήμαινε περίπου αυτονομία μεταξύ 365 και 480 χιλιομέτρων. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το Sealion 7, δεν είναι ούτε εξαιρετικά οικονομικό ούτε εξαιρετικά αδηφάγο.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Ένας τομέας όπου το BYD θα μπορούσε να βελτιωθεί, είναι το λογισμικό φόρτισης. Τα φίλτρα για την αναζήτηση σταθμών φόρτισης στο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, είναι επί του παρόντος υποτυπώδη. Μπορείτε να επιλέξετε μόνο μεταξύ «Οποιοδήποτε» και «>=50 kW» για την ταχύτητα φόρτισης, ενώ φίλτρα «150 kW ή περισσότερα», θα ήταν επιθυμητά, για να μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

BYD: Το λογισμικό χρειάζεται ακόμα βελτίωση

Ο προγραμματισμός φόρτισης, θα μπορούσε επίσης να βελτιωθεί, με λίγη περισσότερη προσοχή. Αν και το Sealion 7 μπορεί να προσθέσει σταθμούς φόρτισης στη διαδρομή με ένα μόνο κλικ, η προσομοιωμένη διαδρομή από το Feldberg στο Βερολίνο, περιελάμβανε μόνο μία στάση φόρτισης για το όχημα, η οποία φορτίστηκε περίπου κατά 85%. Το προτεινόμενο πάρκο φόρτισης, φαίνεται επίσης να έχει νόημα, με έξι σημεία φόρτισης CCS έως και 400 kW. Ωστόσο, δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο χρέωσης εκεί, πόσο καιρό, ή μέχρι ποιο επίπεδο χρέωσης πρέπει να πληρώσετε, για να φτάσετε στον προορισμό σας. Δεν είναι επίσης σαφές με ποιες υπηρεσίες φόρτισης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο προτεινόμενος σταθμός φόρτισης. Η απογοήτευση των άπειρων πελατών που ξεκινούν με το νέο τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς προηγούμενη γνώση, αλλά αποτυγχάνουν μπροστά στον γρήγορο φορτιστή, θα μπορούσε να αποφευχθεί με ένα πιο χρηστικό και καλύτερο λογισμικό.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Σε πολλές αναφορές για το Sealion 7, πιθανότατα θα διαβάσετε ότι η ένδειξη ακούγεται σαν ένα προειδοποιητικό μήνυμα. Το αυτοκίνητο εκπέμπει ένα ηχητικό σήμα όταν η ένδειξη αναβοσβήνει, παρόμοια με το σύστημα προειδοποίησης ήχου σε άλλα μοντέλα, μόνο λίγο πιο αθόρυβα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πραγματικό σημείο κριτικής: ένα πολύ πιο παραδοσιακό κλικ, μπορεί επίσης να επιλεγεί στο μενού.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Εκτός από τέτοιες ελλείψεις λογισμικού, το Sealion 7 έκανε πολύ καλή εντύπωση στα πρώτα λίγα χιλιόμετρα. Η οδηγική άνεση είναι καλή, τα καθίσματα είναι άνετα τόσο μπροστά όσο και πίσω και παρά την «σφικτή» γραμμή οροφής, ο χώρος είναι επαρκής. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης αρκετά μεγάλο με 520 λίτρα, καθώς και ένα επιπλέον πορτμπαγκάζ. Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, σχεδόν 1.800 λίτρα χωρούν στο Sealion 7. Όλες οι εκδόσεις έχουν επίσης 58 λίτρων χώρο, κάτω από το μπροστινό καπό. Το μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς, μπορεί να ρυμουλκήσει το πολύ 750 κιλά, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις, έχουν ικανότητα ρυμούλκησης έως και 1.500 κιλά. Επίσης το φορτίο οροφής, περιορίζεται στα 75 κιλά.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

BYD: Τιμές και συμπέρασμα

Αυτό που γίνεται σαφές με το Sealion 7, είναι ότι η BYD έχει συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να χρεώσει οποιαδήποτε τιμή στην Ευρώπη. Το βασικό μοντέλο κοστίζει 47.990 ευρώ, το μικρό τετρακίνητο μοντέλο διατίθεται με 53.990 ευρώ και η BYD ζητά 58.990 ευρώ για το κορυφαίο μοντέλο «Excellence». Επομένως, το Sealion 7 δεν είναι φθηνό, αλλά δεν αποτελεί και μια φθηνή κατασκευή. Στο περιβάλλον της αγοράς, αυτές οι τιμές (μετρημένες σε σχέση με το μέγεθος της μπαταρίας), είναι σχετικά ικανοποιητικές.

Το BYD Sealion 7 ήρθε για να ανακατέψει την τράπουλα

Η BYD εξακολουθεί να κερδίζει πόντους όχι μόνο με την τιμή, αλλά και με την ποιότητα, όπως και με την εμφάνιση. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι η κατασκευή του Sealion 7 ήταν overall επιτυχημένη. Ωστόσο, μένει να δούμε το επόμενο έτος, εάν οι πελάτες θα συμφωνήσουν σε αυτό.

Comfort RWD Σχεδιασμός AWD Excellence AWD
Κίνηση RWD AWD AWD
Ισχύς 230 kW 390 kW 390 kW
Ροπή 380 Nm 690 Nm 690 Nm
Επιτάχυνση 6,7 δευτ 4,5 δευτ 4,5 δευτ
Τελική  ταχύτητα 215 χλμ/ώρα 215 χλμ/ώρα 215 χλμ/ώρα
Αυτονομία WLTP 482 χλμ 456 χλμ 502 χλμ
Μπαταρία 82,5 kWh 82,5 kWh 91,3 kWh
Ισχύς φόρτισης DC 150 kW 150 kW 230 kW
Χρόνος φόρτισης DC 10-80% 32 λεπτά 32 λεπτά 24 λεπτά
Τιμή (στη Γερμανία) 47.990 ευρώ 53.990 ευρώ 58.990 ευρώ

 

Πηγή:electrive.com 

abb_img