Η Renault συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τον καινοτόμο σχεδιασμό των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων, συνδυάζοντας το παρελθόν με το μέλλον. Μετά την επιτυχία των ρετρό μοντέλων όπως το Renault 5 και το Renault 4, καθώς και το φουτουριστικό Renault 5 Turbo 3E concept, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, ετοιμάζει το επόμενο βήμα της με το Renault Filante Record 2025.
Αυτό το μονοθέσιο ηλεκτρικό όχημα είναι ένα πραγματικό «διαστημόπλοιο» στους δρόμους. Με ένα σχεδιασμό που θυμίζει Batmobile, αλλά με μια πιο αθλητική και κομψή αισθητική, το Filante Record 2025, φαίνεται σαν να προέρχεται από το μέλλον. Ωστόσο, δεν είναι μόνο η εμφάνισή του που εντυπωσιάζει. Αυτό το όχημα έχει σχεδιαστεί με έναν σαφή στόχο: να σπάσει ρεκόρ αποτελεσματικότητας στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σχεδιασμός και τεχνολογία
Το Filante Record 2025, είναι ένα έργο τέχνης που συνδυάζει αεροδυναμική και ελαφρύτητα. Κάθε λεπτομέρεια, από τα καλύμματα των τροχών έως τους στενούς προβολείς, έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα. Το όχημα ζυγίζει μόλις 1.000 κιλά, με τη μπαταρία των 87 kWh να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του βάρους (600 κιλά). Η υπόλοιπη κατασκευή, συμπεριλαμβανομένου του σώματος, της ανάρτησης και των ηλεκτρονικών, ζυγίζει μόλις 400 κιλά.
Για να επιτευχθεί αυτή η ελαφρύτητα, η Renault χρησιμοποίησε ανθρακονήματα και αλουμίνιο για τα πιο πολύπλοκα μέρη. Αυτή η προσέγγιση, όχι μόνο μείωσε το βάρος, αλλά και ελαχιστοποίησε τη σπατάλη υλικών. Επιπλέον, τα ελαστικά 19 ιντσών της Michelin έχουν 40% μικρότερη αντίσταση κύλισης σε σύγκριση με τα συμβατικά ελαστικά, βοηθώντας στην αύξηση της αποτελεσματικότητας στην αυτονομία.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Filante Record 2025, είναι εξίσου εντυπωσιακό. Χωράει μόνο ένα άτομο σε ένα ελαφρύ κάθισμα από ύφασμα, τοποθετημένο ακριβώς πάνω από τη μπαταρία. Το τιμόνι δεν είναι συμβατικό: αντί για έναν κύκλο, ο οδηγός χειρίζεται δύο λαβές, ενώ οι πληροφορίες όπως η ταχύτητα και το εναπομένον εύρος αυτονομίας, εμφανίζονται σε μια πανοραμική οθόνη.
Το όχημα χρησιμοποιεί τεχνολογία steer-by-wire μεταξύ του τιμονιού και των τροχών. Αυτό βοηθά στη μείωση του βάρους και στην αύξηση της απόδοσης. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα φρένων, το οποίο βασίζεται σε φρένα με σύρμα αντί για ένα παραδοσιακό υδραυλικό σύστημα. Δεν υπάρχει καν πεντάλ φρένου, καθώς όλα ελέγχονται ηλεκτρονικά.
Ρεκόρ αποτελεσματικότητας
Η Renault δεν έχει ακόμη αποκαλύψει λεπτομέρειες για τον κινητήρα του Filante Record 2025, αλλά με βάρος μόλις 1.000 κιλά και ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό σχήμα, ακόμη και ένας κινητήρας χαμηλής ισχύος, θα μπορούσε να επιτύχει εντυπωσιακές επιδόσεις. Το όχημα θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου Retromobile στο Παρίσι τον Φεβρουάριο, πριν υποβληθεί σε δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και προσπαθήσει να σπάσει το ρεκόρ αποτελεσματικότητας για ηλεκτρικά οχήματα.
Για να το θέσουμε σε πλαίσιο, το τρέχον ρεκόρ κατέχεται από μια ομάδα φοιτητών του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου (TUM), με το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα muc022, το οποίο διένυσε 2.575,79 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση το 2023. Το Filante Record 2025 της Renault, στοχεύει να ξεπεράσει αυτό το επίτευγμα, θέτοντας νέα στάνταρ στην αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Με αυτή την καινοτομία, η Renault αποδεικνύει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει μόνο αλλαγή στην πηγή ενέργειας, αλλά και μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε το μέλλον της αυτοκίνησης. Το Filante Record 2025, δεν είναι απλώς ένα όχημα, είναι μια δήλωση προς το μέλλον.
Διαβάστε ακόμη: Renault Twingo E-Tech electric: Μοντέρνο, λειτουργικό και με τιμή κάτω από €20.000