Το ερευνητικό έργο για την αποδοτική παραγωγή ηλεκτροκινητήρων φτάνει στο τέλος του

Η κοινοπραξία πέτυχε επίσης την παραγωγή για στάτορες φουρκέτας, τόσο για επιβατικά όσο και για βαρέα επαγγελματικά οχήματα

Ακούστε το άρθρο

Μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια, η Έδρα Μηχανικής Παραγωγής εξαρτημάτων E-Mobility (PEM) στο Πανεπιστήμιο RWTH του Άαχεν, ολοκλήρωσε το ερευνητικό έργο ηλεκτροκινητήρων «Προϊόν και έννοιες παραγωγής για παραγωγή στάτορα φουρκέτας με παραλλαγή» (HaPiPro2). Η PEM θέλει τώρα να συνεχίσει την έρευνά της.

Ως μέρος του έργου που ξεκίνησε το 2021 , η PEM και βιομηχανικοί εταίροι όπως η Ford, η Engiro, η Thyssenkrupp Systems Engineering, η AMS Anlagenbau και η Berg & Co Spanntechnik ανέπτυξαν και δοκίμασαν μια ιδέα, για την ευέλικτη και βιώσιμη παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε μια πρωτότυπη γραμμή επίδειξης, σε μια ερευνητική εγκατάσταση στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Ford στην Κολωνία.

Διαφορετικές παραλλαγές στάτορα κατασκευάστηκαν σε αυτή τη γραμμή παραγωγής χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνολογίες διεργασίας και συστήματα παραγωγής, προκειμένου να αυξηθεί η οικονομική απόδοση της παραγωγής στάτορα μακροπρόθεσμα.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η κοινοπραξία πέτυχε επίσης την παραγωγή για στάτορες φουρκέτας, τόσο για επιβατικά όσο και για βαρέα επαγγελματικά οχήματα, όπως ηλεκτρικά φορτηγά στην ίδια γραμμή παραγωγής.

«Είναι δυνατό να σχεδιαστεί η αλυσίδα της διαδικασίας παραγωγής με τέτοιο τρόπο, ώστε η κατασκευή στατόρων για ηλεκτροκινητήρες, να γίνεται ευέλικτη όσον αφορά τις παραλλαγές και επομένως σημαντικά πιο αποτελεσματική», δήλωσε ο Διευθυντής της PEM Καθηγητής Achim Kampker στο τέλος του HaPiPro2.

Η συντομογραφία αναφέρεται στην τεχνολογία φουρκέτας, μια μέθοδο περιέλιξης καλωδίων, που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων. Σε σύγκριση με το τυλιγμένο χάλκινο σύρμα, οι χάλκινες ράβδοι σε σχήμα φουρκέτας αυξάνουν την ποσότητα αγώγιμου υλικού στον κινητήρα, γεγονός που αυξάνει την πυκνότητα ισχύος.

Η PEM ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται για την παραγωγή ηλεκτροκινητήρων και τη βελτιστοποίησή τους ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας με 5,3 εκατομμύρια ευρώ.

«Εκτός από την επέκταση της υποδομής και για το στοιχείο του ρότορα, το σχέδιο είναι τώρα να εφαρμοστούν συστήματα ψηφιοποίησης κατά μήκος της αλυσίδας της παραγωγικής διαδικασίας. Ψηφιακά εργαλεία όπως η προγνωστική συντήρηση και ο προγνωστικός έλεγχος παραμέτρων διαδικασίας, είναι κατάλληλα για τη σημαντική βελτίωση της αποτελεσματικότητας πολλών σταδίων παραγωγής», αναφέρει η PEM.

Επιπλέον, η πρωτότυπη γραμμή παραγωγής στάτορα που δημιουργήθηκε ως μέρος του έργου, πρόκειται να λάβει ένα «ψηφιακό δίδυμο» για προσομοίωση διαδικασίας και παραγωγής στο μέλλον.

Πηγή: rwth-aachen.de

abb_img