BMW Group: Το εργοστάσιο στο Μόναχο φουλ ηλεκτρικό

Παρά τους περιορισμούς χώρουs στο εργοστάσιο BMW Group, παλαιότερα συστήματα καταργήθηκαν και καινούργια εγκαταστάθηκαν ή επεκτάθηκαν.

Ακούστε το άρθρο

Η πρώτη BMW i4 μαζικής παραγωγής πέρασε από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου του BMW Group στο Μόναχο. Το εργοστάσιο που είναι στην έδρα της εταιρείας κατασκευάζει τώρα όλες τις εκδόσεις συστημάτων κίνησης σε μία γραμμή παραγωγής.

«Μέχρι το 2023 περισσότερα από τα μισά μας οχήματα στο εργοστάσιο του Μονάχου θα διαθέτουν εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Στην πλειοψηφία τους θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Επομένως το εργοστάσιο του Μονάχου θα είναι πλήρως ηλεκτρικό».

Η οργάνωση παραγωγής της αμιγώς ηλεκτρικής BMW i4 με τους περιορισμούς ενός εργοστασίου ηλικίας 100 ετών, η μετατροπή και η εγκατάσταση των συστημάτων είναι υψηλή πρόκληση.

Παρά τους περιορισμούς χώρου, παλαιότερα συστήματα καταργήθηκαν και καινούργια εγκαταστάθηκαν ή επεκτάθηκαν.

Ο Weber δήλωσε:

«Το τμήμα αμαξωμάτων μας αποτελεί φωτεινό παράδειγμα έξυπνης, αποδοτικής ενσωμάτωσης. Οι περισσότερες από τις νέες διαδικασίες παραγωγής για την BMW i4 θα είναι εφικτές στα ήδη υπάρχοντα συστήματα του τμήματος αμαξωμάτων».

Η ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στη μαζική παραγωγή

Η κύρια διαφορά μεταξύ της BMW i4 και των συμβατικών αρχιτεκτονικών είναι η ηλεκτροκίνηση και η μπαταρία υψηλής τάσης. Περίπου το 90% των υφιστάμενων συστημάτων στο τμήμα αμαξωμάτων του Μονάχου θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για το νέο μοντέλο. Πρόσθετα συστήματα απαιτήθηκαν μόνο για τη συναρμολόγηση του δαπέδου και το πίσω τμήμα.

Ένα ακόμα εξαιρετικά περίπλοκο θέμα ήταν η ενσωμάτωση της μπαταρίας υψηλής τάσης στη διαδικασία παραγωγής. Η μονάδα της μπαταρίας βιδώνεται τώρα στο αμάξωμα με ένα νέο, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα συναρμολόγησης που λειτουργεί από κάτω.

Αυτοματοποιημένα συστήματα κάμερας υψηλής ανάλυσης πραγματοποιούν σάρωση εκ των προτέρωμ. Διασφαλίζοντας έτσι ότι η επιφάνεια είναι απόλυτα καθαρή και δεν υπάρχουν ρύποι που θα προκαλούν ζημιά.

Το εργοστάσιο κατασκευάζει τώρα μία εκτενή γκάμα προϊόντων που περιλαμβάνει όχι μόνο την BMW i4, αλλά και συμβατικές (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) και υβριδικές εκδόσεις των BMW Σειράς 3 Sedan και Touring, και τις BMW M3 και BMW Σειρά 4 Gran Coupe.

Το εύρος παραγωγής αποδεικνύει όχι μόνο την ευελιξία του εργοστασίου, αλλά και την υψηλή εξειδίκευση των εργαζομένων.

Ψηφιοποίηση σε εξέλιξη

Η αυξανόμενη ψηφιοποίηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή του BMW Group. Ολόκληρο το εργοστάσιο του Μονάχου σαρώνεται τώρα τρισδιάστατα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια για την απόκτηση μιας πλήρους σειράς ψηφιακών δεδομένων του κτιρίου και των συστημάτων του.

Μετά τη σχετική επεξεργασία, η αποθήκευση των σαρώσεων περνάει στο cloud. Έτσι η πρόσβαση στα δεδομένα είναι εφικτή από οπουδήποτε, με χρήση ενός διαισθητικού εργαλείου που έχει ως βάση το πρόγραμμα περιήγησης.

Αρκετά εργοστάσια έχουν ήδη περάσει από διαδικασία πλήρους τρισδιάστατης σάρωσης – μεταξύ αυτών οι εγκαταστάσεις του Σπάρτανμπουργκ και του Ρέγκενσμπουργκ – ενώ στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ η διαδικασία σάρωσης είναι σε εξέλιξη.

Μέχρι το τέλος του 2022, η δομή όλων των σημαντικών εργοστασίων αυτοκινήτων στο δίκτυο παραγωγής του BMW Group θα έχει σκαναριστεί. Επιπλέον, τα ψηφιακά δεδομένα θα είναι διαθέσιμα για όλους.

Ο όμιλος ήδη χρησιμοποιεί εικονικά εργαλεία σχεδιασμού για τον σχεδιασμό κτιρίων και συστημάτων σήμερα.

Η σχεδίαση της προ-συναρμολόγησης του άξονα της BMW i4, για παράδειγμα έγινε στην πλατφόρμα Omniverse Nucleus, από την NVIDIA. Αυτή συγκεντρώνει δεδομένα από τα εργαλεία σχεδίασης και σχεδιασμού διαφόρων παραγωγών για τη δημιουργία φωτορεαλιστικών προσομοιώσεων σε πραγματικό χρόνο σε ένα συνεργατικό περιβάλλον.

Το BMW Group εστιάζει στις προσπάθειες για μείωση του CO2 και στην κυκλική οικονομία

Το σύστημα αντίστροφης όσμωσης περιορίζει την κατανάλωση νερού κατά έξι εκ. λίτρα

Μέσα στο σύστημα παραγωγής, το θέμα της βιωσιμότητας είναι πρωταρχικής σημασίας και το BMW Group έχει υιοθετήσει μία ολιστική προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών CO2 και την ελαχιστοποίηση της χρήσης φυσικών πόρων.

Το διάστημα μεταξύ 2006 και 2020, η κατανάλωση φυσικών πόρων ανά παραγόμενο αυτοκίνητο σημείωσε μείωση κάτω από το μισό. Επιπλέον, οι εκπομπές CO2 ακόμα περισσότερο, κατά 78%.

Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών CO2 ανά παραγόμενο όχημα κατά 80% επιπλέον μέχρι το 2030.

Στο εργοστάσιο του Μονάχου έχουν γίνει αλλαγές σε συνδυασμό με την εφαρμογή μιας σειράς νέων μέτρων. Γι’ αυτό, το εργοστάσιο χρησιμοποιεί τώρα αντίστροφη όσμωση για τον περιορισμό της κατανάλωσης καθαρού νερού.

Το σύστημα μπήκε στην παραγωγή φέτος την άνοιξη. Πλέον η επεξεργασία του νερού είναι από το καθοδικό ηλεκτρόδιο. Εκεί εφαρμόζει το βασικό στρώμα της βαφής στα οχήματα, για την επανα-χρησιμοποιήση του στο ίδιο στάδιο της διαδικασίας.

Το νέο σύστημα θα μειώσει τη συνολική ετήσια κατανάλωση καθαρού νερού πάνω από έξι εκατομμύρια λίτρα.

Από το 1997, το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο χρησιμοποιεί υπόγειο νερό από δική του πηγή στο campus του εργοστασίου. Αυτό αρκεί για τις μισές από τις ετήσιες ανάγκες του εργοστασίου, συμβάλλοντας σημαντικά στην εξοικονόμηση πολύτιμου πόσιμου νερού.

Η BMW πρωτοπορεί με νέα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ

Νέος στόχος βιωσιμότητας οι μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων από τα logistics μεταφορών

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση των εκπομπών CO2, το BMW Group ανακοίνωσε έναν ακόμα στόχο που συμπίπτει με την έναρξη παραγωγής της BMW i4. Τα επόμενα χρόνια, οι τοπικές εκπομπές ρύπων από τα logistics μεταφορών του εργοστασίου του Μονάχου,θα είναι μηδέν.

Αυτό θα είναι δυνατό κυρίως με την αυξημένη χρήση των σιδηροδρομικών μεταφορών και των ηλεκτρικών φορτηγών.

Σήμερα, πάνω από 750 αποστολές φορτηγών είναι απαραίτητες για τη διανομή εξαρτημάτων. Στο μέλλον, τέτοιες διανομές στην πόλη θα είναι εφικτές με ηλεκτρικά φορτηγά.

abb_img