Το συμπαγές ηλεκτρικό SUV EV5 της Kia, λανσαρίστηκε στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Με τις πωλήσεις να αυξάνονται σχεδόν κατά 50% πέρυσι, το EV5 βοήθησε την Kia, να πουλήσει πάνω από 200.000 οχήματα στην Κίνα για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια. Η Κίνα έχει αναδειχθεί ως παγκόσμια δύναμη στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται. Με 1,38 εκατομμύρια NEV (EV και PHEV) που πουλήθηκαν τον Δεκέμβριο, η Κίνα πέρασε το όριο του 1 εκατομμυρίου για πέμπτο συνεχόμενο μήνα.
Η Κίνα πούλησε σχεδόν 11 εκατομμύρια νέα ενεργειακά οχήματα το 2024, σημειώνοντας αύξηση 42% από το 2023. Αυτό είναι σχεδόν το ήμισυ, από τα 22,88 εκατομμύρια συνολικά επιβατικά οχήματα λιανικής που πωλήθηκαν στη χώρα πέρυσι. Οι εγχώριοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD, «στριμώχνουν» τις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες με εξαιρετικά χαμηλού κόστους ηλεκτρικά οχήματα, όπως το Seagull, το οποίο ξεκινά κάτω από 10.000 $ στην Κίνα, ή αλλιώς 9.805 ευρώ.
Με αντιπάλους όπως η Volkswagen και η Toyota να αγωνίζονται να επιβιώσουν, η Kia ξεκίνησε τον ανταγωνισμό κατά μέτωπο. Μετά την κυκλοφορία του νέου της συμπαγούς ηλεκτρικού SUV στην Κίνα στα τέλη του 2023, ξεκινώντας από περίπου 19.610 ευρώ, το EV5 ώθησε την Kia, στην καλύτερη χρονιά πωλήσεών της από το 2020. Σύμφωνα με το κορεατικό Newsis, η Kia βλέπει μια πλήρη ανάκαμψη στην Κίνα, χάρη στο νεότερο EV της. Η κινεζική κοινοπραξία της Kia, η Weda Kia, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα, έφτασαν τις 248.259 το 2024, αυξημένες κατά 49,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που οι πωλήσεις της Kia στην Κίνα ξεπέρασαν το όριο των 200.000 από το 2020. Η εταιρεία δήλωσε: «Ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων του περασμένου έτους, κατέλαβε την πρώτη θέση μεταξύ των εμπορικών σημάτων των κοινοπραξιών».
Αφού πούλησε 26.550 οχήματα στην Κίνα τον περασμένο Ιούνιο, η Kia πούλησε πάνω από 20.000 μονάδες κάθε μήνα έως το τέλος του 2024. Ένας παράγοντας του κλάδου είπε: «Η επιχείρηση της Kia στην Κίνα, φαίνεται να έχει εισέλθει σε κανονική φάση». Η κοινοπραξία της Kia πραγματοποίησε τα πρώτα της κέρδη σε επτά χρόνια, το τρίτο τρίμηνο του 2024. Με την κυκλοφορία νέων μοντέλων, τα κέρδη αναμένεται να αυξηθούν σταδιακά.
Ένα μεγάλο μέρος της ανάπτυξης αυτής της κοινοπραξίας ήταν το νέο EV5. Τον Νοέμβριο, η Kia επέκτεινε τη σειρά EV5, με μια νέα σπορ έκδοση GT Line. Το βασικό EV5, ξεκινά από μόλις 149.800 γιουάν, ή περίπου 20.591 ευρώ, με αυτονομία CLTC έως και 530 χλμ. Τροφοδοτούμενο από μια μεγαλύτερη μπαταρία με χωρητικότητα 88,1 kWh, το μοντέλο μεγάλης αυτονομίας, αξιολογείται με αυτονομία έως και 720 χλμ στην Κίνα.
Η Kia σχεδιάζει ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, καθώς οι εξαγωγές αυξάνονται. Η εταιρεία επιταχύνει τις εξαγωγές από την Κίνα από πέρυσι και μέχρι στιγμής αυτό φαίνεται να λειτουργεί. Η κοινοπραξία Weda Kia εξάγει σε 76 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Βραζιλίας, της Σαουδικής Αραβίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας. Στόχος είναι να φτάσει σε 80 χώρες με 180.000 ετήσιες εξαγωγές, όπως ανέφεραν εκπρόσωποι της εταιρείας.