Το Ford GT90 Concept που βρέθηκε σε χωριό της Οκλαχόμα

Παρόλο που το Ford GT90 είναι σχεδόν 30 ετών, θα μπορούσε έυκολα να είναι ένα μελλοντικό μοντέλο της μάρκας.

Ακούστε το άρθρο

Παρόλο που το Ford GT90 είναι σχεδόν 30 ετών, θα μπορούσε εύκολα να είναι ένα μελλοντικό μοντέλο της μάρκας. Eνώ ο ιδιοκτήτης αρνήθηκε προσφορά 8 εκατομυρίων για να το πουλήσει.

Σχεδόν μια δεκαετία πριν από την αναβίωση του Ford GT το 2004, η εταιρεία Blue Oval εξέτασε μια εντελώς διαφορετική ιδέα για ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο. Αυτή η έρευνα οδήγησε στη δημιουργία του GT90 concept. Ενός ιδιαίτερου μοντέλου που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το 1995. Το σχέδιο σηματοδότησε το ντεμπούτο της φιλοσοφίας σχεδιασμού «New Edge» της Ford. Που καθιέρωσε τα αυτοκίνητα της μάρκας στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Ενώ μοντέλα όπως το Puma και το Focus υιοθέτησαν το στυλ New Edge, κανένα δεν έφτασε κοντά στο ριζοσπαστικό σχεδιασμό του GT90. Τριάντα χρόνια μετά, το GT90 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει όσο το 1995. Μια απόδειξη ότι ο σχεδιαστής James Hope και η ομάδα του κάτι έκαναν καλά.

Το Ford GT90 Concept που βρέθηκε σε χωριό της Οκλαχόμα

Το GT90 σε ιδιωτική συλλογή

Αν και συνήθως τα concept cars παραμένουν στις συλλογές των εταιρειών, το GT90 είναι στην Οκλαχόμα, σε ένα μικρό χωρίο με πληθυσμό μόλις 193 κατοίκων. Πρόσφατα, η ομάδα του That Racing Channel είχε την ευκαιρία να το δει από κοντά.

Αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο ανήκει στον Brent Hajek ο οποίος το εκθέτει στο προσωπικό του Μουσείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Πριν από μερικά χρόνια, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο Classic Driver, ο Hajek μίλησε για το πώς ήρθε στην κατοχή του το GT90 για ένα «μη ανακοινώσιμο ποσό».

«Ανακάλυψα το αυτοκίνητο το 2003 κατά τη διάρκεια των εορτασμών για τα 100 χρόνια της Ford», είπε ο Hajek στο Classic Driver. «Η Ford είχε επιλέξει οκτώ ή εννέα από τα δικά μου αυτοκίνητά για να εκτεθούν στην εκδήλωση. Και με πήγαν για ξενάγηση στο Dearborn. Η ξενάγηση περιλάμβανε και επίσκεψη σε αποθήκη της εταιρείας όπου είδα το GT90, μαζί με πολλά άλλα μοντέλα. Είχα σχεδόν ξεχάσει ότι υπήρχε, αλλά ρώτησα αν πωλείται. Και πέρασαν πολλά χρόνια για να κλείσω τη συμφωνία.»

Οι περισσότεροι από εμάς ποτέ δεν θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά, όμως συναρπάζει ακόμα και μέσα από τον φακό. Ο γωνιώδης σχεδιασμός διαφέρει πολύ, τόσο από τα GT του 21ου αιώνα όσο και από το αρχικό GT40.

Το Ford GT90 Concept που βρέθηκε σε χωριό της Οκλαχόμα

Η απόρριψη των 8 εκατομμυρίων

Αν και η Ford ποτέ δεν προχώρησε στην κατασκευή μιας έκδοσης παραγωγής του αυτοκινήτου, έδωσε στο Motor Trend και στον Jeremy Clarkson του Top Gear την ευκαιρία να το οδηγήσουν. Τελικά πήγε στα χέρια του Hajek και έγινε μέρος της συλλογής του, μαζί με άλλα 81 αυτοκίνητα. Όσον αφορά την αξία του, ο ιδιοκτήτης αποκάλυψε ότι του προσέφεραν 8 εκατομμύρια δολάρια, αλλά την απέρριψε.

Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, κάθε πάνελ του GT90 συμβάλλει στην αεροδυναμική του, ενώ το αυτοκίνητο είναι βασισμένο σε αλουμινένιο monocoque.

Το GT90 δεν ξεχωρίζει μόνο από την άγρια ​​εμφάνιση του. Αλλά και από έναν κινητήρα διαφορετικό από οποιαδήποτε άλλη δημιουργία της Ford. Έχει έναν κινητήρα V12 5,9 λίτρων, φτιαγμένο από δύο κινητήρες V8 4,6 λίτρων. Που κόπηκαν στη μέση και προστέθηκαν δύο επιπλέον κύλινδροι σε κάθε έναν. Τον μοναδικό V12 συμπληρώνουν τέσσερα turbo της Garrett. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, εκτιμάται ότι το μοντέλο αποδίδει ισχύ περίπου 720 ίππων και 895 Nm ροπής. Αν και αυτός ο αριθμός μπορεί να μη φαίνεται τεράστιος με τα σημερινά δεδομένα, έδινε στο GT90 ένα σημαντικό πλεονέκτημα άνω των 100 ίππων σε σχέση με το μονοθέσιο της McLaren στην Formula 1.

Σύμφωνα με τα έγγραφα της Ford, το GT90 μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 97χλμ./ώρα (0-60 μίλια/ώρα) σε μόλις 3,1 δευτερόλεπτα. Ένας αριθμός που παραμένει εντυπωσιακός ακόμα και σήμερα. Επίσης, έφτανε από στάση στα 160 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και είχε μέγιστη ταχύτητα τα 378 χλμ./ώρα.

Πηγή: carscoops.com

 

abb_img