Το νέο ID. Polo παίρνει το «πράσινο φως» – Ένα βήμα πριν τη παραγωγή

Το ID. Polo αποτελεί το πρώτο από τα τέσσερα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen στην κατηγορία των μικρών και compact αυτοκινήτων

Ακούστε το άρθρο

Ο Thomas Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG για το Brand Group Core και Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, δήλωσε: «Το ID. Polo σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας γενιάς Volkswagen: με φρέσκο σχεδιασμό, διαισθητικό χειρισμό, κορυφαία ποιότητα και οδηγικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου – και, τέλος, με ένα αυθεντικό όνομα που επιστρέφει. Με τιμή εισαγωγικού επιπέδου που ξεκινά από τις 25.000 ευρώ, καθιστούμε την ηλεκτρική κινητικότητα προσιτή σε περισσότερους ανθρώπους στην Ευρώπη. Και αυτό είναι μόνο η αρχή: το 2026 θα παρουσιάσουμε έξι νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα – όλα 100% Volkswagen.»

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Μια νέα εποχή – 50 χρόνια μετά το πρώτο Polo. Με το ID. Polo, η Volkswagen επενδύει στα διαχρονικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα: διαισθητικό χειρισμό, υψηλή λειτουργικότητα, ποιότητα κατασκευής και προσιτή τιμή. Παράλληλα, το ID. Polo αποτελεί το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Pure Positive», όπως αυτή εκφράζεται από τον επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen, Andreas Mindt. Το αποτέλεσμα είναι ένα συμπαγές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που προσφέρει αυξημένους χώρους και οδηγικά χαρακτηριστικά ακριβείας, αντίστοιχα με εκείνα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Επιπλέον, πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της οικογένειας ID. που φέρει το καθιερωμένο και εμβληματικό όνομα Polo.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Τέσσερα επίπεδα ισχύος, δύο μεγέθη μπαταρίας, αυτονομία έως 450 χλμ. Κατά το ντεμπούτο του την άνοιξη του 2026, το ID. Polo θα διατίθεται σε τρία επίπεδα ισχύος: 85 kW (116 PS), 99 kW (135 PS) και 155 kW (211 PS). Το σπορ ID. Polo GTI, με ισχύ 166 kW (226 PS), θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στο ίδιο έτος.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Οι εκδόσεις 85 kW και 99 kW θα εξοπλίζονται στάνταρ με μπαταρία υψηλής τάσης τεχνολογίας LFP (λιθίου–φωσφορικού σιδήρου) καθαρής χωρητικότητας 37 kWh, η οποία υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC με ισχύ έως 90 kW. Οι ισχυρότερες εκδόσεις, 155 kW και 166 kW, θα διαθέτουν μπαταρία τεχνολογίας NMC (νικελίου–μαγγανίου–κοβαλτίου), βασισμένη στα νέα ενοποιημένα στοιχεία της PowerCo, με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση επιτρέπει αυτονομία έως 450 km² και φόρτιση DC με ισχύ έως 130 kW.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Το ID. Polo διαθέτει ένα νέο σύστημα ηλεκτρικής κίνησης στους εμπρός τροχούς, βασισμένο στην περαιτέρω εξελιγμένη πλατφόρμα Modular Electric Drive Matrix (MEB+).

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Το πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κίνησης ξεχωρίζει για την υψηλή του αποδοτικότητα, μειώνοντας την πολυπλοκότητα, τον αριθμό των εξαρτημάτων και το συνολικό βάρος. Παράγοντες που συμβάλλουν τόσο στη μείωση του κόστους όσο και στην περιορισμένη κατανάλωση ενέργειας. Παράλληλα, η επιλογή της εμπρός κίνησης προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Στον πυρήνα του συστήματος βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας Volkswagen τελευταίας γενιάς, με κωδική ονομασία APP290, ο οποίος συνδυάζει υψηλή απόδοση και αποδοτικότητα. Στο δάπεδο του αμαξώματος ενσωματώνεται μια νέα γενιά μπαταριών ενοποιημένων στοιχείων PowerCo, βασισμένη στην τεχνολογία cell-to-pack. Σε αυτή τη διάταξη, τα στοιχεία τοποθετούνται απευθείας στο σώμα της μπαταρίας, καταργώντας τα ενδιάμεσα περιβλήματα modules. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένο κόστος, μικρότερες απαιτήσεις χώρου και χαμηλότερο βάρος, ενώ ταυτόχρονα η ενεργειακή πυκνότητα αυξάνεται κατά περίπου 10%. Το όφελος είναι σαφές: μεγαλύτερη αυτονομία και βελτιωμένη αποδοτικότητα.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Εκδημοκρατισμός των καινοτομιών. Με την πλατφόρμα MEB+, το ID. Polo φέρνει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων όχι μόνο τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, αλλά και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού νέας γενιάς. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το σημαντικά αναβαθμισμένο Travel Assist, το οποίο μπορεί να υποστηρίζει υποβοηθούμενη πλευρική και διαμήκη καθοδήγηση, καθώς και υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, στο ID. Polo το Travel Assist θα προσφέρει για πρώτη φορά λειτουργίες αναγνώρισης φωτεινών σηματοδοτών και πινακίδων STOP.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου ID. Polo. Το ID. Polo έχει μήκος 4.053 mm, πλάτος 1.816 mm και ύψος 1.530 mm, με μεταξόνιο 2.600 mm. Παρότι οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι συγκρίσιμες με εκείνες του κλασικού Polo, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Polo, χάρη στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MEB+, προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα σε επίπεδο εσωτερικών χώρων.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Οι επιβάτες απολαμβάνουν αυξημένο εσωτερικό μήκος κατά 19 mm, με το όφελος να γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στο πίσω μέρος, ενώ το πλάτος της καμπίνας και ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι έχουν επίσης βελτιωθεί. Ο χώρος αποσκευών παρουσιάζει αύξηση κατά 24% σε σύγκριση με το κλασικό Polo, από 351 σε 435 λίτρα. Με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, ο συνολικός όγκος φόρτωσης φτάνει τα 1.243 λίτρα, έναντι 1.125 λίτρων στο αντίστοιχο θερμικό μοντέλο. Χάρη σε αυτή την αυξημένη χωροταξική ευελιξία, το πάντα τετράθυρο και πενταθέσιο ID. Polo αναδεικνύεται στο πιο πρακτικό και ευέλικτο Polo που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα. Ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τις ανάγκες της πόλης, καθώς και για την καθημερινότητα.

Το ID. Polo στον δρόμο προς τη μαζική παραγωγή

Με το ID. Polo, η Volkswagen μεταφέρει την εμπειρία και την αξιοπιστία ενός διαχρονικού best-seller στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Συνδυάζοντας προσιτή τεχνολογία, προηγμένα συστήματα και υψηλό επίπεδο πρακτικότητας, το ID. Polo φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μαζική μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Πηγή: Δελτίο τύπου